Money.plMotoryzacjaWiadomościPublikacje

Fiat 500L Trekking - z rodziną w teren

2013-07-06 06:00

Fiat 500L Trekking - z rodziną w teren

Fiat 500L Trekking - z rodziną w teren
Młodzi dorastają - najpierw myślą o zabawie i tzw. "lansie" na mieście, znajomych, imprezach i swobodzie. Po jakimś czasie przychodzi pora na poważne decyzje - rodzina, mieszkanie, odpowiedzialność itd. Jeśli ktoś początkowo podróżował samotnie lub z osobą towarzyszącą w Fiacie 500, to po założeniu rodziny taki maluch nie spełnia wszystkich wymagań. Wtedy z pomocą przychodzi model 500L, najlepiej z lekkim, terenowym zacięciem. Sprawdźmy jak prezentuje się Fiat 500L Trekking.

e96c88963740322978f9ab84387237aa.jpg

Fiat, a konkretniej model 500 wydoroślał. Oferowany początkowo młodzieżowy model 500 dorobił się poważnego i praktycznego rodzeństwa. Co prawda młodzi fani tego auta są nieco zniesmaczeni, ale ci, którzy już wydorośleli nie kryją radości mogą przypomnieć sobie dawne czasy za kierownicą 500-tki w funkcjonalnym wydaniu. Teraz do oferty trafił kolejny przedstawiciel rodzinki Fiat 500L Trekking.

Nowy model jest skierowany głównie do młodych osób lub niewielkich rodzin, które lubią spędzać czas aktywnie, często wyjeżdżają za miasto, w plener, na działkę czy na grilla i muszą od czasu do czasu zjechać z ubitego szlaku na leśną ścieżkę lub wiejską dróżkę. Oczywiście Fiat 500L Trekking nie nadaje się do jazdy w ciężkim, surowym terenie do tego typu zadań przeznaczone są inne modele ale z pewnością zajedzie nieco dalej niż tradycyjny wariant. Poza tym za sprawą kilku dodatków do nadwozia, nie musimy się martwić (teoretycznie) o zarysowania itp. Wspomniane dodatki to nie tylko kwestie praktyczne, ale i wizualne masywne zderzaki, liczne nakładki i osłony czy agresywne akcenty. Co ciekawe, producent nie poszedł na łatwiznę i podwyższył nieco zawieszenie, aby auto lepiej radziło sobie na nierównej nawierzchni.

W standardowym wyposażeniu znajdziemy między innymi ładne 17-calowe felgi aluminiowe, które co prawda nie sprawdzą się w terenie (opony o niskim profilu, ryzyko uszkodzenia felgi itp.), ale świetnie komponują się z dodatkami do nadwozia. Na szczęście producent na życzenie zakłada opony błotno-śniegowe na trasie mogą hałasować, ale w terenie na pewno odpracują to z nawiązką.

Wnętrze prezentuje się ładnie, nowocześnie, choć może odrobinę zbyt młodzieżowo. Króluje materiałowa tapicerka z kilkoma wstawkami ze skóry ekologicznej w dwóch kombinacjach. Możemy wybrać tkaninę Magnesio Grey ze wstawkami z eko-skóry lub tradycyjną czarną tkaninę z białymi akcentami. Warto również wspomnieć o bagażniku, który ma pojemność 455 litrów przy komplecie pasażerów na pokładzie, a więc całkiem przyzwoicie. Jeśli chodzi o kolory nadwozia, producent przygotował kilka lakierów do wyboru: biały, ciemnoszary metalik, beżowy, czerwony, zielony metalik oraz reprezentatywny i reklamowany przez Fiata, jako zupełnie nowy i ekskluzywny dla tego modelu żółty. Klienci mogą również zdecydować się na lakierowany na biało lub czarno dach. Trzeba przyznać, że Fiat 500L Trekking w niektórych kombinacjach kolorystycznych, z dużymi felgami i wszystkimi dodatkami prezentuje się bardzo przyjemnie.

b6b79349345032dbca6a3796a69c48d6.jpg

Jeśli chodzi o aspekty techniczne, z pewnością warto zwrócić uwagę na system kontroli trakcji Traction+, który steruje napędem przedniej osi w zależności od panujących warunków na drodze, w terenie, podczas ruszania z miejsca etc. Zdaniem producenta, to nie tylko rozszerzony system ESP, który zapobiega poślizgom podczas ruszania na śliskiej nawierzchni. To zaawansowana technologia współpracująca z układem hamulcowym, która w swym działaniu naśladuje samoblokujący dyferencjał elektromechaniczny. System Traction+ możemy aktywować na desce rozdzielczej przy prędkości do 30 km/h. No dobrze, ale co napędza Fiata 500L Trekking?

W ofercie znajdziemy dwie jednostki benzynowe oraz dwie wysokoprężne. Podstawowy model z 95-konnym silnikiem o pojemności 1,4-litra kosztuje 63 490 złotych. Nieco droższy jest wariant ze 105-konnym silnikiem 0,9-litra TwinAir koszt 65 490 złotych. Za cenę 67 990 złotych dostaniemy podstawowy model z silnikiem Diesla pod maską znajdziemy jednostkę 1,3 MultiJet II o mocy 85 KM, która przekazuje napęd na koła za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej. Jeśli chcemy spróbować 5-biegowej skrzyni zautomatyzowanej musimy zapłacić 71 990 złotych. Na szczycie oferty znajduje się wariant z silnikiem 1,6 MultiJet II o mocy 105 KM za taki model zapłacimy 73 990 złotych. Fiat 500L Trekking nie jest samochodem sportowym, więc nie liczmy na imponujące osiągi, adrenalinę, szybkie starty spod świateł itp. W najmocniejszym wariancie z silnikiem Diesla przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12 sekund, zaś prędkość maksymalna to 175 km/h. W dużą cierpliwość muszą uzbroić się kierowcy słabszego diesla ze skrzynią zautomatyzowaną sprint do setki zajmuje 16,1 sekundy, zaś prędkość maksymalna dobija do 158 km/h. Do miejskich wojaży i okazjonalnych wypadów na weekend z rodziną w zupełności wystarczy.

1a459dd99e9a59bcd76ba0bd59283c8e.jpg

Fiat w Polsce cieszy się sporym powodzeniem - wypracowane przed laty zaufanie do dziś procentuje. Zdaniem wielu obserwatorów i fanów motoryzacji dzisiejszy Fiat to już nie to, co kiedyś, ale mimo wszystko ciągle rozszerzana oferta, przyzwoity cennik oraz rozwój ciekawych technologii zwraca uwagę i stawia Fiata na przyzwoitej pozycji startowej. Obecnie w naszym kraju Grupa Fiata najlepiej radzi sobie w segmencie aut dostawczych (około 50 procent wpływów), ale całe 28 % to auta osobowe. Czy Fiat 500L Trekking zwiększy profity włoskiego producenta i osiągnie rynkowy sukces?

AutoCentrum.pl
Tagi: fiat, polsce, inne, chevrolet sprint, fiat 500l
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne