Chcemy kupować auta, ale starsze i tańsze
Właścicielom starszych samochodów będzie łatwiej je sprzedać. Przybywa potencjalnych kupców, a najbardziej chodliwymi będą niemieckie auta wyprodukowane w latach 2000-2004. Jak wynika z ankiety Money.pl, odsetek zainteresowanych takimi pojazdami wzrósł aż o 10 punktów procentowych.
Zbyt wielu powodów do radości nie mają właściciele salonów. Tutaj nastąpił nieznaczny spadek zainteresowania. Rynek uratować mogą firmy, których kryzys nie dotknął i przestaną wstrzymywać się z odnawianiem swojej floty.
W tym roku auto chce kupić blisko jedna trzecia ankietowanych przez Money.pl. Wynik porównaliśmy z odpowiedziami zebranymi rok temu. Widać nieznaczny wzrost chętnych na kupno czterech kółek.
źródło: Badania Money.pl
Podobnie jak przed rokiem, dla blisko 35 procent będzie to pierwszy, własny samochód. 65 procent zamierza wymienić już posiadany.
Trzy czwarte potencjalnych kupców deklaruje chęć zakupu samochodu już zarejestrowanego w naszym kraju. 26 procent sprowadzi auto zza granicy.
źródło: Badanie Money.pl
Ankietę przeprowadzono między 22 i 24 marca 2010 roku. Wzięło w niej udział 5000 internautów Money.pl.
Nic nie zmieniło się też, jeżeli chodzi o pojemność aut. Zdecydowanie największym wzięciem - 76,5 procent - cieszą się te z silnikami o pojemności do dwóch litrów.
Częściej niż przed rokiem szukamy cenowych okazji
Nowe auto chce kupić 18 procent, to o jeden punkt procentowy mniej przed rokiem. Znacznie bardziej wzrosła jednak grupa rozglądających się za pojazdami wyprodukowanymi nawet 10 lat temu. Chęć nabycia tych aut zadeklarowało aż o 10 punktów procentowych więcej niż w 2009 roku.
Nowe samochody znajdziesz na Moto.Money.pl
Chcesz ubezpieczyć samochód? Kliknij tutaj
Dużych zmian nie ma wśród zainteresowanych wysłużonymi już maszynami. Auta sprzed 2000 roku planuje kupić o 2 punkty procentowe więcej osób niż przed rokiem.
źródło: Badanie Money.pl
W porównaniu do ubiegłego roku wzrósł odsetek skłonny wydać do 10 tysięcy złotych. Więcej jest również tych, którzy gotowi są zapłacić ponad 10, ale nie więcej niż 20 tysięcy złotych. Znacznie spadło zainteresowanie pojazdami kosztującymi ponad 50 tysięcy złotych.
źródło: Badanie Money.pl
- To oznacza odwrócenie pozytywnego trendu jaki obserwowaliśmy od kilku lat - mówi Money.pl Wojciech Drzewiecki, ekspert z Instytutu Samar. Z roku na rok rosła sprzedaż młodszych roczników. - Najwyraźniej widać iż wracamy do starych nawyków i na nasze drogi powracają wysłużone pojazdy. To także wina fatalnie funkcjonującej kontroli technicznej. Są stacje, które przepuszczą każdego gruchota - mówi Drzewiecki.
22 procent internautów planuje zaciągnąć kredyt na zakup auta. Prawie co dziesiąty myśli o leasingu. Zdecydowana większość ma na ten cel gotówkę.
Szukasz kredytu na zakup auta? Oferty banków znajdziesz w Money.pl
Leasing aut osobowych, dostawczych i ciężarowych
Niemieckie wciąż bezkonkurencyjne.Połowa potencjalnych kupców myśli o markach kojarzonych z niemiecką solidnością. Volkswagen, Audi i Opel to trzy najpopularniejsze.
źródło: Badanie Money.pl
Nadal małym zainteresowaniem cieszą się produkty francuskie, włoskie, japońskie czy koreańskie. Zainteresowanie takimi markami jak Seat, Hyundai, Citroen czy Dacia nie przekraczała 3 proc., a najczęściej oscylowała wokół 1 proc.
Ceny aut używanych porównasz na Moto.Money.pl
Tutaj znajdziesz opinie na temat wybranych modeli
Początek roku fatalny, są jednak oznaki ożywienia.
- Przełom roku był nie najlepszy dla polskiej branży motoryzacyjnej. Sprzedaż nowych aut w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku spadła. Podobnie było ze ściąganymi używanymi pojazdami - mówi Wojciech Drzewiecki z Samaru.
źródło: Instytut Samar, * dane za styczeń i luty
Jak oceniają eksperci Samaru, w przypadku nowych maszyn na osłabienie popytu wpływ miały cztery czynniki. Przede wszystkim mniejszym zainteresowaniem cieszyły się auta z kratką. Spadek związany był z zapowiedzią zniesienia możliwości odliczenia podatku VAT od tego typu aut.
Drugim powodem słabej sprzedaży jest ograniczony poziom eksportu aut z polskich salonów, będący nie tylko wynikiem zakończenia programów wspomagających sprzedaż u naszych sąsiadów, ale także umacniającym się złotym.
ZOBACZ TAKŻE: Volkswagen najcenniejszy dla złodziei
W ubiegłym roku to właśnie w lutym nasza waluta zbliżyła się do granicy 4,9 zł za euro, co spowodowało, że około 3 tys. aut zostało sprzedanych klientom zagranicznym, zaś wynik sprzedaży w lutym 2009 zamknął się liczbą 30 199 aut. Przy tak słabym złotym nawet bez dopłaty oferowanej przez niemiecki rząd, opłacało się kupić auto w Polsce.
Trzecim czynnikiem są puste salony. Wynika to z eksportu, który spowodował wyczerpanie się zapasów magazynowych.
- Ostatnim i być może najważniejszym czynnikiem mającym negatywny wpływ na sprzedaż w salonach była mroźna i śnieżna zima, która spowodowała, że mniej chętnie zaglądaliśmy do salonów - dodaje Drzewiecki.
Jego zdaniem na ożywienie ruchu w salonach dealerów może zdecydować wymiana flot przez firmy. - Spora część przedsiębiorców wstrzymała się z wymianą aut bojąc się kryzysu, wydłużano też okresy spłat używanych aut. Teraz firmy mogą ruszyć na zakupy - mówi Drzewiecki.
Jeżeli chodzi import używanych maszyn, to w tym przypadku o wyhamowaniu zdecydowały głównie słaby złoty i fatalna pogoda. Ostatnio widać jednak wyraźne ożywienie. Gdy w styczniu ściągnięto ponad 44 tysięcy pojazdów to w lutym było ich o 10 tysięcy więcej.
- Umacniający się złoty, wyprzedane zapasy, lepsza pogoda, powodują, że import będzie rósł - mówi Drzewiecki.
Europa też zwolniła, najwięcej kupują Włosi.
W lutym 2010 roku sprzedaż aut osobowych wyniosła w Europie nieco ponad milion sztuk, o 7,8 proc. mniej niż w styczniu, ale o 3,2 proc. więcej niż rok wcześniej. W sumie od początku na Starym Kontynencie sprzedano ponad 2 miliony aut, o 8,2 procent więcej niż przed rokiem.
Europejscy liderzy w sprzedaży aut:
- 1 Włochy - 400 tysięcy sprzedanych aut. To o 25,5 proc. więcej niż przed rokiem. Udział Włochów w rynku wzrósł z 16,8 do 19,5 proc.
- 2 Niemcy - 376 tys. aut. To o 19,9 proc. mniej niż przed rokiem. Udział rynkowy Niemiec zmniejszył się w ciągu roku z 24,2 do 18 proc.
- 3 Francja - 352 tys. aut, co oznacza wzrost na przestrzeni roku o 16,3 proc. Tym samym Francja zwiększyła swój udział w rynku kontynentu z 15,7 do 16,9 proc.
- 4 Wielka Brytania - 214.2 tys aut. Wzrost o 28,7 proc. Udział wyspiarzy w rynku europejskim zwiększył się z 8,6 proc. przed rokiem do 10,3 proc. obecnie
- 5 Hiszpania - 161,4 tys. aut, o 32,9 proc. więcej w porównaniu do ubiegłego roku. Udział Hiszpanii w europejskim rynku z 6,3 wzrósł do 7,7 proc.
Dziesięć najchętniej kupowanych marek w Europie |
Czołową dziesiątkę rankingu najpopularniejszych marek pod względem sprzedanych aut od stycznia do końca lutego tworzą: Volkswagen: 123 tys. Renault: 98,4 tys. Ford: 94,5 tys. Peugeot: 81,8 tys. Fiat: 80,7 tys. Citroen: 69,8 tys. Opel/Vauxhall: 69,0 tys Mercedes-Benz: 60,4 tys Audi: 53 tys. Toyota: 42.2 tys źródło:Stowarzyszenie ACEA, Samar |
Czytaj w Money.pl | |
Mimo kryzysu chcemy kupować auta Co trzeci internauta Money.pl chce kupić samochód. Blisko jedna piąta spośród tych, którzy to deklarują, myśli o nowym modelu. |
|
Złoty coraz mocniejszy, kto na tym skorzysta? Niższe raty kredytów w walutach, tańsze wycieczki i zakupy za granicą. To korzyści, które daje nam rosnący w siłę złoty. Boom na zakupy w Stanach szybko jednak nie wróci. Dolar musiałby kosztować mniej niż 2,50 zł. |
|
Polacy tracą pracę i coraz mniej kupują W lutym stopa bezrobocia wzrosła do 13 proc., a sprzedaż detaliczna spadła o 4 procent w ujęciu miesięcznym. Mimo tego była o 0.1 proc. większa niż przed rokiem. Ale to i tak zdecydowanie mniej niż oczekiwali analitycy. Średnia z ich prognoz wynosiła 3,6 procent. |
Re: Chcemy kupować auta, ale starsze i tańsze
Re: Chcemy kupować auta, ale starsze i tańsze
Re: Chcemy kupować auta, ale starsze i tańsze
Z roku na rok rosła sprzedaż młodszych roczników. - Najwyraźniej widać iż wracamy do starych nawyków i na nasze drogi powracają wysłużone pojazdy. To także wina fatalnie funkcjonującej kontroli technicznej. Są stacje, które przepuszczą każdego gruchota - mówi Drzewiecki.
To nie żadne nawyki tylko RACJONALNOŚĆ, samochody po 2004 a niektóre po 2002 to bardzo awaryjne i drogie w naprawie rozwiązania, elektronika, filtry cząstek stałych i pełno udziwnień ... a efekt odwrotny ... psują się, nie hamują ... itd. Kup pan auto 2 letnie i drugie tyle zostawisz w serwisie a i tak nie naprawią tylko spartolą. A 10letni samochód jest trwalszy i tańszy w serwisie.
Re: Chcemy kupować auta, ale starsze i tańsze
Re: Chcemy kupować auta, ale starsze i tańsze
Re: Chcemy kupować auta, ale starsze i tańsze
Za żadne pieniądze nie kupilbym w dzisiejszych czasach nowego samochodu. Nawet zarabiając 1 mln miesięcznie pokusił bym się bardziej o Maclarena F1 albo Lambo Diablo zamiast jakiegoś nowoczesnego.
Pewnie będę w mniejszości, ale też mam zamiar wymienić pojazd i tu rozczaruję Panów z Samar-a.
Sprzedam samochodzik 14 letni i kupię coś koło 18, ale taki który będę mógł sobie sam naprawić (bo lubię) i będzie miał o niebo lepsze wykonanie i uzyte materiały. Nawet nie wspominam o znacznie lepszych osiągach w każdej kategorii. To wszystko za ułamek ceny salonowej.
Dług Państwa rośnie, za to środowisko lekarzy, prawników itd. nie płaci podatków, kupują drogie auta, wycieczki po świecie, a Polska pozwala im na to, aby nie wystawiali paragonów za wyrwanie zęba -przykre to jest !!! Polscy gangsterzy też nie płacą podatków, czyli lekarze i prawnicy to gangsterzy ?
Trochę się rozkręciłem, ale Polska kochana już zbyt męczy.... :-(
Re: Chcemy kupować auta, ale starsze i tańsze
Re: Chcemy kupować auta, ale starsze i tańsze
"...Rzeczpospolita powołuje się na dane Instytutu Samar. Dziennik przypomina, że średnia europejska to około ośmiu lat.
Eksperci komentują, że powoli stajemy się motoryzacyjnym skansenem Europy. Najbardziej zaskakujący jest nie sam średni wiek aut, ale to, że ponownie on wzrósł. Jeszcze w 2006 roku przeciętne auto w Polsce miało równo 14 lat...."
To są dane z połowy 2008 roku. Podejrzewam, ze dzięki POlityce rządu intensywnie zwróconej na dymanie Polaków (wzrost akcyzy na sprowadzane samochody za rządów Tuskolandzkich) ten średni wiek jeszcze się obniżył, stawiając nas na równo z plemionami afrykańskimi. Mam też inne dane mówiące ile kupuje się nowych samochodów w Czechach, Rumuni czy innych krajów z których dumnie tuskolanderzy się śmieją. Jest to przelicznik na średnią statystycznie rodzinę - jesteśmy tam na ogonie, sorry nie na ogonie - poza ogonem ...
W rankingu umieszczono 5 krotnie mniejsze populacje.
A ja juz spotkalem kilku takich co tym artykulem z money udowadniali mi ze w Polsce zyje sie ludziom lepiej,
Z takimi wyborcami dlugo jeszcze mozna przy korycie POjechac.
Re: Chcemy kupować auta, ale starsze i tańsze
Re: Chcemy kupować auta, ale starsze i tańsze
Ale oczywiście analitycy Money'a nie zwracają na tego typu argumenty uwagi i podają wytrzaśnięte znikąd powody w stylu:
- Ostatnim i być może najważniejszym czynnikiem mającym negatywny wpływ na sprzedaż w salonach była mroźna i śnieżna zima, która spowodowała, że mniej chętnie zaglądaliśmy do salonów
Żenada, analitycy do łopat!
Do autorów ankiety!
Podobnie jak przed rokiem, dla blisko 35 procent będzie to pierwszy, własny samochód. 65 procent zamierza wymienić już posiadany.
i to było błąd w pytaniu. Brakło możliwości zaznaczenia, że kupuje się drugi samochód, bez żadnego wymieniania, a nie jest to pierwszy samochód.
Proszę wziąć pod uwagę, że zbliża się lato i wielu ludzi decyduje się na zakup kabrioletu lub sportowego samochodu nie pozbywając się dotychczas posiadanego samochodu.
Plan Budżetowy 2010 w miliardach
Wydatki - 301
Deficyt - 78 mld
obecnie SP ma około 650 mld długu, za rok będzie ponad 700.
Na obsługę zadłużenia ma iść w 2010 35 mld czyli grubo ponad 2tys zł za 1 osobę pracującą za same odsetki!
Ekipa z PO cieszy się z zielonej wyspy na morzu kryzysu (wzrost 1,8%), przy każdorocznym wzroście zadłużenia SP o ponad 10%. A to tylko dług centralny, jest wiele wiele innych.
Polacy opamietajcie sie - nikt tak nie przepłaca za samochody jak wy!
Nie dajcie sie tak dojić bo to wstyd !
Re: Chcemy kupować auta, ale starsze i tańsze
Re: Chcemy kupować auta, ale starsze i tańsze
Re: Chcemy kupować auta, ale starsze i tańsze
Ciekawe jak przetwarzają taki wpis i ile płacą dealerzy za takie dane (pewnie niemało).
Re: Chcemy kupować auta, ale starsze i tańsze