2010-05-12 16:17
60 lat SEAT-a
9 maja 1950 roku została założona firma Sociedad Española de Automóviles de Turismo (w skrócie SEAT). W ciągu tych kilkudziesięciu lat przedsiębiorstwo przeszło gruntowne zmiany i obecnie hiszpański producent samochodów może poszczycić się wyrazistym wizerunkiem i precyzyjną strategią. - SEAT zdecydowanym krokiem zmierza ku nowej fazie rozwoju. Po wprowadzeniu Ibizy ST oraz nowej Alhambry, której premierę zaplanowano na jesień, SEAT będzie dysponował najnowszą linią modeli w swojej historii – powiedział James Muir, Prezes SEAT S.A. - Realizujemy szerokie spektrum życzeń klientów, ale zawsze oferujemy samochody o wyjątkowym charakterze. Każdy SEAT to auto o rozpoznawalnej sylwetce i wybitnie sportowym wizerunku, wyposażone w innowacyjne rozwiązania techniczne i charakteryzujące się szczególnie korzystnym stosunkiem ceny do wartości. Najważniejsza jest jednak wysoka motywacja naszych zespołów odpowiedzialnych za wzornictwo, rozwój i produkcję.
Obecnie barcelońska centrala SEAT zatrudnia 11 000 pracowników, a kolejne 1300 osób pracuje w Centrum Technicznym, czyli firmowym ośrodku badawczo-rozwojowym. Główny zakład produkcyjny znajduje się w Martorell i jest jedną z najnowocześniejszych fabryk w Europie, z wysoce rozwiniętym systemem logistycznym i elastycznymi procesami produkcyjnymi.
Dzienna produkcja samochodów w Martorell wynosi około 2000 egzemplarzy. Od 1953 roku SEAT wyprodukował ponad 16 milionów pojazdów, z czego 337 000 przypada na rok 2009. Dwie trzecie produkcji trafia na eksport, w większości do krajów europejskich. W 72 krajach świata działa ponad 3000 salonów sprzedaży i stacji obsługi samochodów SEAT.
Tagi:
produkcja, samochody, cena, auto, seat, seat ibiza