Ducati Hyperstrada - turystyka rozrywkowa
Podróżowanie motocyklem stało się modne. Chyba nikogo z nas nie ma sensu przekonywać co do tego, że nie ma to jak motocykl i fajna kręta droga, prowadząca do mniej lub bardziej określonego malowniczego zakątka. Batalia pomiędzy producentami motocykli nabrała rozmachu w tym po tym, gdy okazało się, że to jeden lepiej radzących sobie w kryzysie segmentów sprzedaży.
Ducati przy każdej możliwej okazji podkreśla swoje związki ze sportem, ale agresywne działania konkurencji zmusiły Włochów do kontrofensywy, również na polu turystyczno-podróżniczym. Gdy takie marki jak BMW, Aprilia, czy Triumph zaczęły budować bardzo konkurencyjne maszyny sportowe, ekipa z Borgo Panigale uderzyła w segment turystyczny. Efekt? Znakomicie przyjęta Multistrada 1200. Nieco wcześniej na rynku pojawiły się najpierw duży, a potem mały Hypermotard. Prezentowana w tym materiale Hyperstrada ma być uzupełnieniem oferty i łączy w sobie walory turystyczne Multistrady, a jednocześnie kryje też rozrywkowy gen Hypermotardów. Jak taki mariaż sprawuje się w praktyce?