Klienci firmowi wybierają diesle
Oszczędności to wciąż priorytet w naszych firmach i ograniczeniu kosztów podporządkowane są wszelkie poważne inwestycje. Nie dziwi zatem to, że samochody z silnikiem Diesla dominują wśród pojazdów zamawianych przez firmy w usługach wynajmu długoterminowego (CFM).
Wśród ponad 130 tys. samochodów znajdujących się obecnie pod opieką firm skupionych w Polskim Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, ponad 93 tys. (71,5 proc.) stanowią właśnie te z jednostkami wysokoprężnymi pod maską (wynik za I kwartał 2015). 28,3 proc. stanowią samochody z silnikami benzynowymi. Niewielką, choć rozwijającą się niszę wypełniają pojazdy z napędem alternatywnym. Na nasz rynek w tym okresie trafiło 189 samochodów hybrydowych i 10 elektrycznych.
97 467, czyli ponad 74,5 proc. samochodów użytkowanych obecnie w CFM i należących do firm skupionych w PZWiLP, znajduje się w usłudze Full Service Leasingu (FSL). Jest to opjca z pełną obsługą, gwarantuje przedsiębiorcom nie tylko zewnętrzne sfinansowanie floty, ale także kompleksową obsługę administracyjną i serwisową aut służbowych.
W leasingu operacyjnym z niepełną obsługą, zapewniającym poza finansowaniem aut także min. 2 dodatkowe usługi (np. ubezpieczenie oraz zarządzanie wymianą i serwisem opon), znajdowało się niecałe 18 tys samochodów.
Auta w wyłącznym zarządzaniu (Fleet Management), gdzie firma CFM odpowiada jedynie za opiekę administracyjną i serwisową, stanowiły 11,5 proc. całego parku samochodów (14 945 aut). Wśród modeli najchętniej wynajmowanych przez przedsiębiorstwa prym wiodą Skoda Octavia, Ford Focus, Skoda Fabia, Opel Astra i VW Golf.
Systematycznie rośnie znaczenie wynajmu krótko i średnio terminowego (max. 2 lata) oferowanego przez firmy Rent a Car. Po I kwartale 2015 roku łączna flota samochodów takich firm zrzeszonych w PZWLP wynosi ponad 7 tys. aut. Wypożyczalnie pojazdów skupione w organizacji zakupiły razem w pierwszych trzech miesiącach roku 863 nowe samochody osobowe.
Zgodnie z danymi IBRM Samar w I kwartale 2015 roku całkowita sprzedaż nowych samochodów osobowych do firm w Polsce wyniosła 51 tys. aut, z czego na firmy leasingowe i CFM łącznie przypadło ponad 33 tys. pojazdów.
Re: Klienci firmowi wybierają diesle