Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

VW zmodyfikuje felerne diesle

2015-11-26 16:13

VW zmodyfikuje felerne diesle

Volkswagen opracował środki techniczne, których wdrożenie ma spowodować, iż silniki wysokoprężne (EA 189), będące przedmiotem manipulacji podczas testów emisji zanieczyszczeń (głównie tlenków azotu), będą zgodne z obowiązującymi normami spalania. Niemiecki koncern przedstawił konkretne propozycje Federalnemu Urzędowi Transportu Samochodowego (KBA) dla silników o pojemności 1,6 oraz 2,0 litra, zaś pod koniec miesiąca analogiczne środki zostaną przedstawione dla 1,2-litrowych jednostek. Propozycje te zostały przez KBA przyjęte i teraz Volkswagen na ich podstawie przygotowuje konkretne działania serwisowe, które niebawem będzie mógł przeprowadzić w całej Unii Europejskiej. Pierwsze akcje serwisowe planowane są już w styczniu 2016 roku. Jednak przeprowadzenie wszystkich akcji dla wszystkich wersji silnikowych będzie trwało nawet przez cały przyszły rok.

1,6-litrowe diesle (EA 189) zostaną wyposażone w regulator przepływu powietrza, który będzie umieszczony bezpośrednio przed przepływomierzem. Regulator składa się z siatki, która łagodzi zawirowania przepływu powietrza przed przepływomierzem, co zdecydowanie zwiększa jego dokładność pomiarową. Przepływomierz mierzy masę przepływającego powietrza, która jest bardzo ważnym parametrem dla sterowania pracą silnika i zapewnienia optymalnego przebiegu procesu spalania w silniku. Dodatkowo, w tych jednostkach napędowych zostanie wykonana aktualizacja oprogramowania. Szacuje się, że wdrożenie tych środków technicznych nie potrwa dłużej niż godzinę.

Z kolei dwulitrowe silniki wysokoprężne otrzymają aktualizację oprogramowania. Wykonanie tej czynności w serwisie potrwa około pół godziny. Również aktualizacje oprogramowania zostaną przeprowadzone w przypadku najmniejszych, 1,2-litrowych jednostek.

Volkswagen zapewnił, że wszystkie zmiany zostaną przeprowadzone w przyjazny dla klienta sposób, przez zastosowanie prostych metod. Poprawa dynamiki przepływu w złożonych układach dolotowych ma na celu uzyskanie stosownego poziomu emisji bez obniżania wydajności silnika, czy pogorszenia osiągów auta i bez zwiększenia zużycia paliwa.

Volkswagen zamierza skontaktować się ze wszystkimi klientami i do każdego przypadku będzie podchodził indywidualnie, aby podczas wdrażania środków technicznych uniknąć jakichkolwiek niedogodności związanych z unieruchomieniem samochodu. W związku z tym, na czas prowadzonych akcji serwisowych Volkswagen bezpłatnie zapewni każdemu klientowi inny środek lokomocji.

Podobne akcje w Europie przeprowadzą pozostałe marki niemieckiego koncernu, które w swoich ofertach mają wspomniane silniki wysokoprężne.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne