Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Volvo zwiększa sprzedaż

2015-08-11 12:40

Volvo zwiększa sprzedaż

Volvo zwiększa sprzedaż

W lipcu Volvo Car Group sprzedało na całym świecie przeszło 38 000 samochodów. Jest to wynik o 4,5 proc. lepszy od osiągniętego w analogicznym miesiącu 2014 r.

 

Na tak dobre wyniki zapracowały głównie rynki europejskie oraz amerykański. W obu regionach zanotowano duży popyt zarówno na nowy model XC90, jaki i pojazdy serii 60. Przedstawiciele marki są przekonani, że dobrą passę uda się utrzymać również w drugiej połowie roku.

 

W Polsce od stycznia sprzedano 3 818 egzemplarzy, o 4,92 proc. więcej niż przed rokiem. W samym tylko lipcu natomiast rodzimi klienci kupili 673 sztuki, co oznacza wzrost o przeszło 67 proc. względem lipca 2014. Dało to szwedzkiej marce drugi wynik spośród marek premium w ujęciu miesięcznym. Polacy najbardziej upodobali sobie modele XC60 oraz XC90.

 

W Chinach od początku roku sprzedano 44 124 samochody (spadek o 3,3 proc.), a w lipcu 5 832 auta (spadek o 15,3 proc.). W USA rezultaty te wyniosły odpowiednio 34 984 sztuki (wzrost o 2,2 proc.) i 5 617 sztuk (wzrost o 14,7), na rodzimym rynku szwedzkim – 37 242 (wzrost o 7,6 proc.) i 4 782 (wzrost o 16,6 proc.), łącznie w Europie Zachodniej 109 091 (wzrost o 6,9 proc.) i 15 693 (wzrost o 8,8 proc.), zaś na pozostałych rynkach 44 971 (spadek o 8,1 proc.) i 6 204 (wzrost o 1,2 proc.).

ll
Tagi: sprzedaż, volvo, rynek polski
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne