Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

UOKiK grozi palcem KIA Motors Poland

2011-08-29 16:34

UOKiK grozi palcem KIA Motors Poland

UOKiK grozi palcem KIA Motors Poland
Informacje na temat zakresu gwarancji na samochody marki KIA, podawane w oficjalnym serwisie internetowym koncernu wprowadzały konsumentów w błąd.

Postępowanie Urzędu wykazało, że serwis internetowy www.kiagwarancja.pl informował, że siedmioletnia gwarancja z limitem 150 tys. km obejmuje każdy nowy model samochodu KIA oraz m.in. zawieszenie z amortyzatorami i sprężynami. Tymczasem z postanowień zawartych w książce gwarancyjnej na rok 2011 wynikało, że jeden z modeli (K2900 CRDi) był objęty tylko trzyletnią gwarancją z limitem do 100 tys. km, a elementy układu zawieszenia np. amortyzatory miały dwuletnią gwarancję z limitem do 40 tys. km.

W opinii Prezes UOKiK informacje o zakresie gwarancji dostępne na stronie internetowej oficjalnego serwisu KIA wprowadzały konsumentów w błąd. Zgodnie z prawem obowiązkiem przedsiębiorcy jest przekazywanie pełnej, jednoznacznej i rzetelnej informacji na temat oferowanej usługi.

Urząd zakwestionował także stosowanie przez KIA Motors Poland w treści książek gwarancyjnych niedozwolonego postanowienia, zgodnie z którym bezpłatne usługi gwarancyjne nie obejmują normalnego zużycia. Brak precyzyjnego określenia sytuacji, w których bezkosztowo przeprowadzana jest naprawa - dawał przedsiębiorcy możliwość dowolnego decydowania o tym, jakie usterki obejmuje gwarancja. Zgodnie z prawem w dokumencie gwarancyjnym zakres bezpłatnej ochrony musi być określony w sposób jasny, zrozumiały i niewprowadzający w błąd.

Prezes UOKiK zobowiązała KIA Motors Polska do umieszczenia na stronie internetowej www.kiagwarancja.pl zgodnej z prawdą informacji o zakresie gwarancji, usunięcia z książek gwarancyjnych niedozwolonego postanowienia i poinformowania o tym na stronach internetowych www.kia.pl oraz www.kiagwarancja.pl. Przedsiębiorca podjął współpracę z Urzędem, dzięki czemu uniknie kary finansowej, a w oczach konsumentów pozostanie dalej godnym zaufania partnerem.

Tagi: usługi, prezes, serwis, informacje, kia, model, kia k2900
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Przedsiębiorca podjął współpracę z Urzędem, dzięki czemu uniknie kary finansowej, a w oczach konsumentów pozostanie dalej godnym zaufania partnerem.

swiatowy_kryzys / 193.109.225.* / 2011-08-30 09:44
co za propaganda

Oferty motoryzacyjne