Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

2015-06-10 15:38

Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe
Fot. Zdjęcie producenta

W Polsce już niedługo będzie można rejestrować samochody z kierownicą po prawej stronie. Konieczne będzie przystosowanie reflektorów do ruchu prawostronnego, przerobienie lusterek wstecznych i zmiana prędkościomierza na wyskalowany w kilometrach. Po spełnieniu tych warunków „anglik” przejdzie pomyślnie badanie techniczne.

Ostatnim warunkiem dopuszczenia do ruchu będzie obowiązkowe OC. Z zestawienia przeprowadzonego przez multiagencję CUK Ubezpieczenia wynika, że zdecydowana większość towarzystw w Polsce oferuje możliwość wykupienia polisy OC na „angliki”.

- Przed 21 kwietnia br., zanim pojawiło się rozporządzenie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, wszystkie towarzystwa ubezpieczeniowe na rynku nie chciały nawet słyszeć o ubezpieczaniu aut sprowadzanych z Wielkiej Brytanii i Irlandii – tłumaczy Grzegorz Wróblewski, ekspert CUK Ubezpieczenia - W tym momencie każde towarzystwo wprowadziło indywidualną politykę cenową. W porównaniu do pojazdów z kierownicą po lewej stronie, stawki są wyższe nawet o 300 proc., ale są towarzystwa, które nie przewidują zwyżek.

Eksperci CUK zebrali szczegółowe informacje od towarzystw wprowadzających obecnie ubezpieczenia dla „anglików”. Ubezpieczając pojazd Vauxhall Insignia Hatchback z 2008r, z silnikiem 1.8 - brytyjskiego odpowiednika Opla - w opcji z kierownicą z lewej i z prawej strony, polscy kierowcy muszą liczyć się zarówno ze zwyżkami jak i kalkulacjami bazującymi na indywidualnej ocenie towarzystwa. Aby lepiej zobrazować różnice w cenach polis, multiagencja CUK porównała oferty 4 ubezpieczycieli prezentujących różne podejście do ubezpieczenia pojazdów z kierownicą po prawej stronie.

Uniqa ubezpiecza takie auto tylko gdy posiada ważne polskie badanie techniczne. W ubezpieczeniu rocznym użytkowanie określane jest jako pojazd wykorzystywany do celów specjalnych, co wiąże się ze zwyżką składki sięgającą nawet do 300 proc. Przykładowo za ubezpieczenie Insginii kierowcy zapłacą w Gdańsku aż 2369 zł.

40 latek, bezszkodowość 10 lat

Kierownica lewa strona

Kierownica prawa strona

Gdańsk

790

2369

Wrocław

701

2104

Warszawa

661

1983

Kielce

522

1566

Gothaer posiada w swojej ofercie całoroczne ubezpieczenie dla „anglika”, a za polisę Insignii z kierownicą po prawej stronie kierowcy zapłacą w Warszawie aż 2036 zł, czyli 200 proc. więcej.

40 latek, bezszkodowość 10 lat

Kierownica lewa strona

Kierownica prawa strona

Gdańsk

629

2036

Wrocław

629

1887

Warszawa

629

1887

Kielce

586

1759

Compensa zwraca uwagę na dane pojazdu. Na cenę polisy wpływa fakt, że pojazd został sprowadzony i z której strony jest kierownica. Ubezpieczenie zawierane jest na 12 miesięcy. Właściciel Vauxhall'a Insigni zapłaci tu składkę o 99 proc. wyższą.

40 latek, bezszkodowość 10 lat

Kierownica lewa strona

Kierownica prawa strona

Wrocław

848

1685

Gdańsk

797

1583

Warszawa

772

1535

Kielce

486

962

W Warcie natomiast „angliki” traktowane są tak samo jak samochody produkowane na ruch prawostronny - bez zwyżki, więc kierowcy w obu przypadkach zapłacą tyle samo.

40 latek, bezszkodowość 10 lat

Kierownica lewa strona

Kierownica prawa strona

Warszawa

654

654

Gdańsk

608

608

Wrocław

539

539

Kielce

443

443

W AXA Direct ubezpieczenie obowiązkowe zarejestrowanych w Polsce „anglików” jest kalkulowane z dużą zwyżką. Składki wyliczane są indywidualnie i odstają ceną od konkurencji. Proama wystawia polisy na „angliki” tylko po kalkulacji poddanej indywidualnej ocenie. Natomiast w Hestii polisy na samochody z kierownicą po prawej stronie są automatycznie trzykrotnie droższe. PZU SA nie ma żadnych szczególnych wytycznych. W ramach swojej oferty stosuje zwyżkę składki w wysokości 50% (zwyżka dotyczy wszystkich ryzyk – nie tylko OC). Aviva i Allianz podobnie jak Warta, nie stosują zwyżek na OC dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie – wszystkie samochody zarejestrowane w Polsce są traktowane przez te towarzystwa jednakowo.

- Bez wątpienia czynnikami wpływającymi na decyzje cenowe ubezpieczycieli są potencjalnie wyższe koszty napraw, niższa wartość rynkowa pojazdu oraz większe prawdopodobieństwo wystąpienia szkody – dodaje Wróblewski. Obecnie nie ma szansy na obniżenie cen składek. Gdy statystyka wykaże rzeczywistą szkodowość „anglików”, dopiero wtedy ubezpieczyciele będą mieli uzasadnienie do ponownego rozpatrzenia polityki cenowej.

Źródło: CUK Ubezpieczenia

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

ubezpieczenie bez zwyżek

mk961 / 89.229.78.* / 2015-09-02 20:46
JA tam znalazłem coś takiego ubezpieczenie anglika bez żadnych zwyżek http://tanieubezpieczenia.com.pl/ubezpieczenie-oc-anglika/

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

jarek388 / 178.43.116.* / 2015-06-14 00:32
mam nadzieje że firmy ubezpieczeniowe uratują nas od zalewu angielskiego złomu, popieram , uważam że stawki są zbyt małe...

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

pojdziemydosadu / 92.20.66.* / 2015-06-13 09:34
predkosciomierz w aucie z UK jest od razu oznaczany w milach I kilometrach, wiec przerabiac nie trzeba.

Jezeli ubezpieczenia beda drozsze to trzeba zaskarzac do trybunalu Unii, tak samo jak zaskarzano brak mozliwosci rejestracji samochodow z kierownica po prawej stronie.

Ubezpieczenie nie moze byc 3 razy drozsze gdyz nie ma zadnych statystyk co do wypadkow spowodowantych jazda z samochodem z kierownica po prawej stronie.

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

ed_ / 164.127.104.* / 2015-06-11 18:17
Zarejestrowałem kilka dni temu Suzuki Jimny 1,3benz 2008r z kierownicą z prawej strony. Ubezpieczyłem OC w Proamie, wyszło 400zł/rok. Ciężko mi powiedzieć czy to dużo czy nie, bo do tej pory miałem jedynie motocykl ubezpieczany w Hestii (bezszkodowość 8 lat), ale oni chcieli za ten samochód 750zł.
 
karbon / 83.8.248.* / 2015-06-18 07:13
jak zarejestrowałeś - ja dzwoniłem w tej sprawie do wydź. komunikacji w Poznaniu i dostałem odpowiedź , że nie mają wytycznych w tej sprawie !!!?
 
prawulec / 178.43.68.* / 2015-06-11 18:19
kolego gdzie zrobiłes przegląd bo jeszcze wytycznych nei ma od rządu to raczej nie możliwe , bo bez przeglądu nie zarejestrujesz auta?
 
sr_nie w banie / 93.184.66.* / 2015-06-11 18:39
przecież to spam, chodziło zapewne tylko aby ulokowac słowa "Ubezpieczyłem OC w Proamie", na pozór mało logiczne zdanie ale dla wyszukiwarki znaczy to zarówno "Ubezpieczyłem w Proamie" i "OC w Proamie". :)

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

prawulec / 178.43.68.* / 2015-06-11 18:14
nie wiem po co te komentarze i tak będzie mozliwość rejestracji i to na dniach wejdzie w zycie to tylko szkoda waszych wypowiedzi , piszczcie co chcecie 100 razy wole angole za 1/3 ceny naszego polskiego szrotu z kreconym 5 razy licznikiem , dla porownania jezdze audi a4 b8 z 2010 roku od pierwszego wlasciciela z pelnym serwisem wersja s-line 1.8 tfsi z przebiegiem w dniu zkaupu 34 tys mil za kwote 9 tys funtów czyli po przeliczeniu 50 tys złotych , mam to auto 1.5 roku i dołozylem tyle do niego co wlałem paliwa , u nas auto z przebiegiem 55 tys km 4/5 letnie nie jest realne w zakupie pewnie by kosztowąło w granicy 70/80 tys taka wersja , ludzie zastanówcie sie , zamiast sie cieszyc ze bedziemy mogli miec tansze auta z pewnej ręki bo 95% angoli to nie oszusci , owszem trafi sie jakis oszust z pochodzenia polak ale to żadkosc bo tam auta sa sprawdzane i nic nie oszukasz albo kategoria albo nie wiec prosta logika ci którzy tam mieszkli to wiedz ao co mi chodzi , pomyslcie mozna miec auta przynajmniej o połowe lepszym stanie i o 1/3 ceny nizsze i przewanie te auto co u nas zjadla juz rdza tam nie ma , bo klimat inny , wiadomo ze moze byc ciut gorzej z widocznoscia ale od czego sa kamery i troch eostroznosci obstawiam ze kierowca uzywajacy angola sam w sobie bedzie ostrozniejszy i powodowal mniej wypadkow niz narwaniec z bmki od niemca ktory plakal jak sprzedawal z kreconym 3 razy licznikiem peła sztuka a tu bańka na liczniku i silnik popowodziowy , pozdrawiam fanów motoryzacji
 
mondrala / 213.146.55.* / 2015-06-18 11:21
szanowny Kolego prawo popytu i podaży. przeczytaj Sobie za rok to co napisałeś i czy tak będzie dalej

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

Batman 13 / 89.76.175.* / 2015-06-11 11:33
Firmy ubezpieczeniowe mają rację co do wyższego ubezpieczenia dla "anglika".Takie pojazdy będą bardziej narażone na powodowanie przez ich kierowców wypadków, powód prosty bardzo okrojona widoczność np. przy wyprzedzaniu innego pojazdu. Myślę ze z czasem przejdzie co niektórym ochota na sprowadzanie anglików do naszego kraju, bo będzie to o wiele większy problemem dla właściciela tych pojazdów ...
 
kierowiec tyra / 86.134.36.* / 2015-06-13 11:04
Ja jezdze w krajach z ruchem lewo i prawostronnym bez reguly różnymi autami i komentarz o zlej widocznosci jest nietrafiony by nie powiedziec glupi. Kultura jazdy sie klania i nic wiecej jezeli chodzi o bezpieczenstwo.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
 
Cookie'Z / 193.200.51.* / 2015-06-11 07:33
To jakaś bzdura- powinien to być precedens ograniczony do pojazdów zabytkowych które szkoda "przekładać" a z punktu widzenia ruchu są użytkowane sporadycznie
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

paweł12 / 164.126.209.* / 2015-06-11 07:28
Niech mi ktoś wytłumaczy jak siedząc z prawej strony można minąć tira, bo ja sobie tego nie wyobrażam. Jadąc jako pasażer w normalnym samochodzie, nawet po wysunięci sie do połowy zza tira nie widze pasa z naprzeciwka. Przecież to rosyjska ruletka. Kierowca z 2 promilami alkoholu we krwi jest bezpieczny bo w odróżnieniu do kierowcy anglika pijany jeszcze coś tam widzi
 
kierowiec tyra / 86.134.36.* / 2015-06-13 11:07
Jak dla Ciebie jazda autem to rosyjska ruletka to kup sobie rewolwer nie bedziesz sie meczyl w szpitalu...
NAUCZ SIE ROZNICY POMIEDZY NAZEWNICTWEM : WYMIJANIE , WYPRZEDZANIE , OMIJANIE jak dasz rade oczywiscie w innym przypadku rewolwer zamiast kierownicy.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

sabbath61 / 89.238.40.* / 2015-06-11 07:15
I bardzo dobrze. A tak naprawdę, to w Polsce nie powinno się rejestrować samochodów z kierownicą po prawej stronie, gdyż będą stwarzać ogromne zagrożenie na drogach, w szczególności podczas omijania i wyprzedzania!!!!
 
do debili / 94.15.174.* / 2015-06-11 11:33
ty debilu, polska to jedyny kraj w Eu gdzie nie mozna tego bylo zrobic ( zarejestrowac ), nie widzisz to nie wyprzedzasz, ja w anglii jezdze autem z kierownica po lewej stronie lecz angielskim i dobrze sie jezdzi, nie wyprzedzam, wypadkow nie widzialem z udzialem aut z kierownica po innej stronie, czy to tylko w posce sa tacy debile ze odrazu nazekaja na wyprzedzaje i mijanie innych aut?
 
unruhe / 87.153.114.* / 2015-06-12 13:09
Bez względu na opinię pozytywną czy negatywną na temat anglików ton twojej wypowiedzi oraz gramatyka świadczą , że jedynie co możeszrobić w Angli to stać na zmywaku. Wracaj u do nas do kraju i zapisz się o szkoły :)
 
londynczyk14 / 82.132.238.* / 2015-06-11 11:46
To jest wlasnie to widzial cos odmiennego i od razu z gory zaklada ze to samo zlo. Ludzie otworzcie swoje waskotorowe myslenie. Az zal jak sie to wszystko czyta.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/

A wolno tak?

Faringea / 185.15.0.* / 2015-06-11 07:11
To jest problem dla prawnika - czy ubezpieczyciel MOŻE dyskryminować ze względu na położenie kierownicy w przypadku ubezpieczenia OBOWIĄZKOWEGO, skoro przepisy dopuszczają rejestrację takiego samochodu (niezależnie od tego, czy to mądre, czy gupie)?
 
Cookie'Z / 193.200.51.* / 2015-06-11 07:35
Ubezpieczalnie to firma która szacuje ryzyko. To co piszesz to komuna- jedna firma/ jedna stawka.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
 
Ja789 / 83.23.27.* / 2015-06-11 07:28
Co do dyskryminacji, to zwyżka za wiek jest dyskryminacją. Mimo iż nigdy nie spowodowałem wypadku przez 8 lat płaciłem zwyżkę. Co do anglika, każdy posiadacz jest traktowany równo, zakład ubezpieczeń jest firmą, która sama określa warunki swoich usług. Gdyby odmówili zupełnie to wtedy byłaby dyskryminacja.

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

Maruda501 / 212.144.112.* / 2015-06-11 06:38
Moj sasiad - grabarz, juz zaczal swoj zaklad powiekszac i z zadowoleniem zaciera rece...
 
arczi785 / 66.249.93.* / 2015-06-11 07:28
A twoj lekarz tez powinien zacierac rece!
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

tadek798 / 79.110.206.* / 2015-06-11 06:07
a walicie glupoty ja od 3 lat bezpieczam anglika w Polsce i to nie miesieczne ale odrazu na caly rok i place 450 zl wiecnie wiem skad wy
 
mondrala / 213.146.55.* / 2015-06-18 11:22
nie ubezpieczasz a dostajesz kwit na węgiel z GSu

* * * S K A N D A L !!! !!! !!! * * *

Prawda #16546 / 2015 / 86.156.244.* / 2015-06-11 05:51
1500zł na rok?? I to ma być ta zaporowa stawka?? Tyle będzie kosztowało życie niewinnych kobiet i dzieci zamordowanych przez kierowców samochodów przystosowanych wyłącznie do ruchu lewostronnego. Naciągną polaczki złomu, który wyląduje na polskich tzw. "drogach". I kto to kupi? Oczywiście niedorozwoje-BMW i cwaniaki, jednym słowem plebs z dolin intelektualnych.
 
maxx857 / 86.174.137.* / 2015-08-21 10:54
Patriota sie znalazl a Ty czym jezdzisz cwaniaku Punto to twoj szczyt marzen?A moze ksiedzem jestes albo panstwowym slugusem to Cie stac na wszystko frajerze.
 
Lukas594 / 31.61.131.* / 2015-06-11 06:45
Skandal to, że się urodziłeś
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

Toomm / 151.227.37.* / 2015-06-11 04:53
Polska - więc co się dziwicie że trzy razy drożej?! Cieszę się że mieszkam w Szkocji - tutaj płacę grosze za ubezpieczenie (nie odczuwam zupełnie wydatków na ubezpieczenie i tankowanie paliwa).

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

zlosliwy / 109.76.8.* / 2015-06-11 02:10
No i sie zaczna pielgrzymki laweciarzy na wyspy...
A tak tu bylo fajnie-kupowalem auto za wyplate, jak sie zepsulo, zamiast naprawiac dzwonilem po autozlom. Zaplacili mi 300e, dolozylem pare stowek i znow mialem auto na rok, dwa...
A teraz wszystkie szroty pojada do PL :(
Bede musial kupic jakiegos drogiego zloma.

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

ałtor / 188.29.164.* / 2015-06-11 01:23
Oto cała prawda o tym jak większość firm ubezpieczeniowych liczy wysokość ubezpieczenia. Nie uwzględniają żadnych realnych kosztów tylko oceniają według swojego widzimisię. No i jest też tak jak mówiłem, że znajdą się ubezpieczalnie, które początkowe ceny ustalą na takim samym poziomie jak dla aut LHD. W każdej chwili mogą ryzyko takiego ubezpieczenia ocenić ponownie i cenę zmienić a ich zyskiem będą klienci.

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

djwaldee / 31.61.140.* / 2015-06-11 01:22
A ja czekam az zaleje nas fala aut z anglii i w rezultacie wprowadza u nas ruch lewostronny he he he.

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

iception1 / 176.26.252.* / 2015-06-11 00:57
mieszkam w anglii chcialbym samochod ubezpieczyc w polsce i dalej jezdzic w anglii, czy tak bedzie mozna zrobic?
 
POLAK 1 / 89.241.155.* / 2015-06-11 01:48
a co nie stac cie ze zmywakowej pensji oplacic oc w uk za english car???
nasze angielskie orly poprostu sa smieszne raz to wypisuja na forach jak to jest super w uk teraz szukaja taniego oc,sam juz nie wiem o co biedaczkom chodzi...........
pozdro dla wszystkich biznesmenow z uk!!!
 
fifin / 79.65.10.* / 2015-06-12 20:34
Hej POLAK 1,leczysz tutaj kompleksy czy się tylko dowartościowujesz? Skoro ludziska chcą zaoszczędzić kilka tysięcy złotych na ubezpieczeniu to co komu do tego? Zarobi polska firma ubezpieczeniowa,a nie angielska,to chyba lepiej?

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

iception1 / 176.26.252.* / 2015-06-11 00:56
mieszkam w anglii chcialbym samochod ubezpieczyc w polsce i dalej jezdzic w anglii, czy tak bedzie mozna zrobic?

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

Krzysztof Puk / 95.160.135.* / 2015-06-11 00:48
Prymitywny artykuł, kiepska analiza - wniosek jeden: dno dziennikarskie.

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

acha989 / 86.144.216.* / 2015-06-11 00:05
I dlatego dalej bede smigal anglikiem z angielskim ubezpieczeniem po Polandi i tyle moga mi zrobic lusterek nie trzeba przerabiac bo kazde auto ma takie same lewe i prawe a przynajmniej auta klasy sredniej i kazde auto na juz licznik w milach i kilometrach takze do zmian zostaja tylko lampy ewentualnie nalepka i kto mi udowodni ile juz tu angolem smigam
 
Zaloga DZi / 188.33.204.* / 2015-06-19 23:47
Sprawdz ze swoim ubezpieczycielem ale za granica UK mozesz smigac tylko do 3 miesiecy. Potem musisz wroocic do UK i ponownie mozesz wyjechac. Jesli spowodujesz wypadek za granica i nie bedziesz w stanie udowodnic ze twoj samochod opuscil UK wczesniej niz 3 miesiace to nie wyplaca ci ubezpieczenia.

Pozdrawiam z UK
 
POLAK1 / 89.241.155.* / 2015-06-11 01:52
no rzeczywiscie to zrobisz interes roku palancie jezdzac angolem po PL i oplacajac english insurance....
zastanow sie co piszesz!!!!
teraz ludzie widzicie co za inteligencja wyjechala do UK...
i bardzo dobrze!!!!
 
niewiedzacopisza / 92.20.66.* / 2015-06-13 09:41
moj insurance w UK to ze znizkami 400 GBp rocznie czyli jakies 1700-1800 PlN to w czum problem skoro to ponizej mojego tygodnia pracy netto ???
 
Walter smith / 94.197.120.* / 2015-06-11 05:55
What is wrong with you mate? Another hater?
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

kris uk / 81.100.48.* / 2015-06-11 00:04
Pytanie jaki okres czasu można jeździć w Polsce anglikiem za nim go przerejstruje
 
GienekMax / 81.109.197.* / 2015-06-11 00:36
Jak przebywasz w Polsce w roku ponad 6 miesięcy . To musisz przerejestrować . Ale kto ci udowodni , ile przebywasz w Polsce ? Po za tym ubezpieczenie Angielskie jest droższe. A i przegląd (MOT- chyba musisz zrobić w Anglii) , raz w roku.

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

Thaze / 217.33.19.* / 2015-06-10 23:49
Jezdze w UK moim samochodem z Polski. Seat Cordoba rok 2005 silnik 1.2. Tutaj nikt mi problemow nie robil z rejestracja samochodu z kierownica z lewej strony orz przegladem. O zadnym przerabianiu lusterek, swiatel i skali na predkosciomierzu nie bylo mowy. Jezdzi sie be problemu, co prawda wiekszosc po autostradach i w miescie, wiec problemu z wyprzedzaniem nie mam. Na prawa lampe nakleilem z wlasnej nieprzymuszonej woli odpowiednia nalepke by nie oslepiac kierwocow. Kompletne ubezpieczenie kosztowalo mnie ok 420 funtow.
Ot taka roznica w podejsciu do tematu
 
GienekMax / 81.109.197.* / 2015-06-11 00:39
Tylko 420 F rocznie ? Coś bujasz.
 
rhm / 77.97.176.* / 2015-06-11 01:00
Dlaczego buja,ja za mazde 6 2011 rocznik 2.2 diesel płace 311 funtów na rok,full ubezpieczenie i znizka 14 lat.
 
Leon Z / 78.11.163.* / 2015-06-10 23:58
No tak, ale Ty mieszkasz w kraju cywilizowanym, a nie w opresyjno-policyjny, w którym tzw."obywatel" jest jedynie wyrobnikiem dla panującej kasty urzędasów.

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

Mark UK / 82.132.230.* / 2015-06-10 23:37
Polska to prymitywny kraj z wyksztalconymi Prymitywami po Studiach !!!!
W UK moge zamowic z salonu samochod zupelnie nowy z kierownica po prawej lub po lewej I ubezpieczenie w UK jet takie samo.
W Polsce natomiast wprowadza sie na angliki ubezpieczenie 300 % drozsze !!!
Uwazam za ta technika Polskich firm powinna traffic pod Trtybunal Europejskiego Sadu !!!
Sam pierwszy wysle taki wniosek !!!!
 
zibi457 / 83.8.75.* / 2015-06-11 00:16
Na razie jest tak, a czas pokaże jak będzie za rok, dwa. Ja jeździłem po Polsce moim "anglikiem" i o ile w mieście jest ok. o tyle na trasie wyprzedzanie jest mocno utrudnione (nie mamy takiej sieci autostrad i S-ek jak angole więc porównywanie sytuacji w Polsce z tą w Anglii niema sensu bo problem wyprzedzania w Anglii praktycznie nie istnieje), a tam gdzie kierowca "anglika" ma dobrą widoczność na normalnej drodze są zakazy wyprzedzania. Zobaczymy jak polscy kierowcy będą tymi "anglikami" jeździć, jeśli rozważnie to ceny się zrównają, jeżeli nie to pozostaną na tym poziomie. No i tyle w temacie. Jak widać są towarzystwa które zaryzykowały i można kupić ubezpieczenie w normalnej cenie także niema co bić piany, czas pokaże.
 
ałtor / 188.29.164.* / 2015-06-11 01:28
Za rok czy za dwa? A to do tej pory po polskich drogach nie jeździły auta RHD? Przewinęło się ich pełno tyle, że nie były przerejestrowanie i "uzdatnione" do polskich przepisów. I jakoś wielkiej katastrofy prorokowanej przez wielu póki co nie było.
 
janek1254879 / 86.63.100.* / 2015-06-10 23:50
nic nie wyślesz, mocny w gębie przed komputerem

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

nol / 90.192.188.* / 2015-06-10 23:37
wszystkie samochody powinny byc w Polsce przynajmniej 5X drozsze aby mogl je kupic tylko ten co mysli a jak wiadomo robienie kasy wymaga myslenia a nie zawijania rekawow aby kupic 20 letniego szrota
 
oodok / 94.254.145.* / 2015-06-10 23:33
Taki pojazd w ręku bolaczka to maszynka do zabijania
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/

żaden "miszcz" kierownicy i prostej, mi nie wmówi że da się takim autem bezpiecznie wyprzedzać

to / 91.192.76.* / 2015-06-10 23:20
zwłaszcza pojazdy o większych gabarytach, będzie to ryzykowny i niebezpieczny manewr, wypadkowość bankowo z tego powodu wzrośnie, niech chociaż OC za to badziewie płacą wyższe, chcą mieć tańsze graty, to niech płacą a jak się nie podoba, to kupować z normalnymi kierownicami i tyle

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

prawulec / 178.43.63.* / 2015-06-10 23:09
jak czytam te niektóre wypowiedzi to zastanawiam się czy piszą to kierowcy czy pasażerowie w wieku 10 lat , nie wiem dlaczego chcieliście wejśc do UNi a teraz narzekacie, jesteśmy w kraju co podlega pod rózne ustawy skoro w całej uni europejskiej jest mozliwosc rejestracji to w PL też musi być czy wam się podoba czy nie , skoro unia dała kasę to teeraz wymaga , tak samo jest ze wszystkim dała unia kase na autobusy wymagaja bus pasów, ludzię ogarnijcie się to jest nie uniknione , jestesmy jednościa i wszedzie ma byc tak samo , prawdą jest że PL jest krajem ułomnym mniej wiecej prze ztakich ludzi co tu wypisuja bzdury ze bedzie wiecej wypadkow to jest nie prawda bo skoro ma byc wypadek to i tak bedzie czy to z kierownica po prawej czy po lewej, wcale zagrozenia wiekszego nie masz , jesli jezdzisz zgodnie z przepisami, prawda jest ze polska ma malo drog 2 pasmowych ale kto ci kaze wyprzedzac , wszystkei tiry na jednopasmówkach , jedz i nie narzekaj tir tam nie jedzie 10km/h na ogól to tiry wyprzrdzaja na pałe slimaczace sie osobówki z kierownica po lewej stronie , sam jezdze angolem w polsce juz ponad 2 lata i mam w d... co ludzie mysla nawet rysy nie zrobiłem na czym kolwiek a co dopieor o kolizji wystarczy byc uwaznym i jezdzic uzywajac mózgu a ze co niektorym go brak to niestety takie wypisuje bzdedy pozdro dla wszystkich lewostroicowych pajaców :)
 
xyz518 / 83.25.70.* / 2015-06-10 23:31
Święta racja. Mąż "anglikiem" jeździ już 3 lata i nigdy nie miał żadnej kolizji ani nawet przymusowego hamowania. Jeżdżę z nim zawsze i bardzo to lubię. Kontrola drogowa policji też nie ma do nas zastrzeżeń. Polacy to idioci, bo co nowe i im nie znane to trzeba to opluć. Zaściankowa hołota od cepa.
 
zibi457 / 83.8.75.* / 2015-06-11 00:27
Bo nie chodzi o samochód, a o kierowcę. "Anglikiem" da się jeździć bezpiecznie, ale jest spora grupa która tego nie będzie potrafiła i w myśl zasady "naturalnej selekcji" się wyeliminuje, niestety zabierając ze sobą kierowcę z przeciwka.
 
aaaaaaa607 / 80.53.139.* / 2015-06-10 23:25
Tylko cymbał, którego nie stać na normalne auto broni tego chorego pomysłu.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

jp1963 / 178.219.139.* / 2015-06-10 23:04
Szkoda komentować. Czy któryś z decydentów miał okazję przejechać się takim samochodem w ruchu kontynentalnym?? Jestem pewny, że NIE. Moim zdaniem niedopuszczalne jest wprowadzenie możliwości powszechnej rejestracji takich pojazdów w europie kontynentalnej. To już lepiej zezwolić na jazdę bez ograniczeń w terenie zabudowanym. Prowadzenie takiego samochodu uniemożliwia bezpiecznej jazdę. Można zapomnieć, o bezpiecznym wyprzedzeniu, ominięciu np. autobusu na przystanku itd. No ale widać ustawodawcy brakło wyobraźni albo po prostu zaszalał.
Pozdrawiam JP
 
J-23864 / 85.222.21.* / 2015-06-10 23:39
W 2009r. kupiłem Volvo S60 jeździłem zanim przełożyłem około 2 miesiące po mieście i trasie zrobiłem około 5tyś. km. nie miałem żadnych problemów mam prawo jazdy od 1978r od 1980 jeżdżę różnymi samochodami nie tylko w Polsce... więc nie widzę problemów wypadki były są i będą. Nie tylko Debile robią wypadki...
 
anglik / 94.10.122.* / 2015-06-10 23:31
niewidze problemu w anglii rejestruja europejczyki bez problemowo i wszyscy jakos jezdza ja tez polske przejechalem wzdluz i wszerz na angolu i wyprzedzalem i zyje kwestja inteligencji i poziomu jazdy.
 
Piotr1981741 / 2.221.20.* / 2015-06-11 00:02
Owszem rejestrują, jak w każdym innym kraju. Ale tak samo jak w każdym innym kraju (aczkolwiek osobiście potwierdzić mogę tylko Portugalię, Hiszpanie, UK i Francję) ubezpieczenie takiego pojazdu jest o wiele kosztowniejsze, chociaż są firmy które podobnie jak np. Warta nie robią różnicy.

Dodatkowo niektóre kraje UE mogą wymagać uregulowania spraw podatkowych związanych z importem zanim auto legalnie zarejestrujesz. I czasami ten koszt wynosi cie tyle co kupienie podobnego auta w danym kraju.

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

robo6662 / 90.210.231.* / 2015-06-10 23:03
Można inaczej , kupic anglika z kierownicą po naszej stronie ,taniej niż normalny anglik

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

rafalh76969 / 91.236.129.* / 2015-06-10 22:56
Ja tam sobie uważam, ze kierownica w samochodzie powinna być pośrodku...ani po lewej, ani po prawej..tylko pośrodku...
 
Michał240 / 83.168.84.* / 2015-06-10 22:54
Jeździłem anglikiem w Polsce przez rok.
Bez problemów. Ale można zapomnieć o wymijaniu/wyprzedzaniu bez pasażera obok.
będzie masakra na drogach bo w UK ceny aut są śmieszne. My wróciliśmy z mondeo kupionym tam za 1000 funi/5..6tysi
tu kosztował 17 - 23 tysiące. Przesiadłem się na inny finalnie tutaj.
zaleje nas fal aut z UK.
Już się boję bo gamonie bez wyobraźni się rzucą na nie. Pozdrawiam
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
 
Marcin645 / 82.132.237.* / 2015-06-10 22:46
Co za ludzie pewnie żaden z was nigdy nie jechał anglikiem a morda p********* ,teraz już chyba wiecie czemu na zachodzie nie lubią polaków przez takich pół mózgów jak wy!!!!!!
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
 
jakalagha / 80.53.139.* / 2015-06-10 23:28
Jeździłem, lepiej kup sobie od razu czarny foliowy worek
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
 
Jan396 / 80.53.139.* / 2015-06-10 23:27
Nie lubią przez takich analFabetow jak ty. Precz z anglikami w Polsce
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/

STOP REJESTRACJI ANGLIKÓW

DFER / 171.25.230.* / 2015-06-10 22:42
REJESTRACJA ANGLIKÓW TO NARAŻANIE POZOSTAŁYCH KIEROWCÓW NA RYZYKO WYPADKÓW Z AUTAMI, KTÓRE MAJĄ OGRANICZONĄ WIDOCZNOŚĆ NA DRODZE. CHYBA ŻE BĘDĄ MONTOWAĆ W NICH PERYSKOPY
 
fifik / 79.65.10.* / 2015-06-12 20:58
....ponieważ dotychczas w Polsce nie giną ludzie w wypadkach i nie ma pijanych kierowców.
Zablokowały ci się klawisze,czy masz angielski komputer...

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

marsze rownej placy / 83.26.179.* / 2015-06-10 22:36
Czyli DYSKRYMINACJA?

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

Z czym na drogi / 95.41.148.* / 2015-06-10 22:31
W Polsce nie ma dróg przystosowanych dla tego typu pojazdów. Kierowca rozważny będzie umiał jeździć każdym autem, ale byle gówniarz już nie koniecznie...
Już widzę, jak wychyla się autem, by zobaczyć, czy może wyprzedzić i idzie na czołówkę z jakąś rodziną jadącą na wakacje :((

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

goscx / 91.226.38.* / 2015-06-10 22:22
Całkowity zakaz rejestrowania .
Jak już to najmniej 6 razy droższe bo funt kosztuje 6 zł.
 
zKanady / 184.151.61.* / 2015-06-10 22:15
To nie auta sa niebezpieczne tylko kierowcy. nawet w Kanadzie i Stanach rejestruje sie auta z kierownica po prawej (prywatny import z Japonii i Australii) a przeciez im tu aut nie brakuje . Nie demonizujcie ludzie. Ktos pisze ze by go "anglik" staranowal. Tak samo moze inne auto wymusic przt zmianie pasa z drugiej strony. Jak sie nie widzi to sie nie wyprzedza i to tyle.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

tołdi / 31.128.8.* / 2015-06-10 22:09
Mówił Tusk, że bedzie Irlandia w POlsce? To będzie przynajmniej na ulicach...

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

gregor 333 / 212.67.155.* / 2015-06-10 22:06
Bez prawa przekładki. Kupiłeś takie auto i takie za parę lat oddasz na złom. Jeśli ten warunek nie będzie spełniony nasilą się kradzieże na przekładki.

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

nonka / 37.152.19.* / 2015-06-10 22:05
Dzwoniłam do Alianz direct i nie mażadnej zwyżki jest takie samo Oc jak przy europejczyku
 
pipi947 / 212.180.146.* / 2015-06-10 22:17
A ten to nie Europejczyk głupolu?

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

Raf130 / 79.212.40.* / 2015-06-10 21:56
W DE tez mozna Angelika zarejestrowac, ubezpieczenie pewnie wyzsze. z tym ze widac nie liczne auta z kierownica po prawej, a jak Sa to np. Subaru impreza

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

kurajoint / 31.63.202.* / 2015-06-10 21:55
a co z motorami czy skuterami,może lepiej przerobić kierownice.

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

misio266 / 91.39.206.* / 2015-06-10 21:30
to jest dyskryminacja
 
Ja634 / 79.212.40.* / 2015-06-10 21:42
I bardzo dobrze, bo co 2-ie auto byłoby z kierownica po prawej a wtedy dopiero byłby sajgon
 
Raf306 / 79.212.40.* / 2015-06-10 21:40
To działa tak samo w druga stronę - spróbuj przerejestrować i ubezpieczyć auto z kierownica z lewej str w Anglii - to szybciej sprzedasz to auto i kupisz tam
 
pipi947 / 212.180.146.* / 2015-06-10 22:19
Zrobisz to bez najmniejszego problemu. Zarejestrujesz od ręki.
 
spidi / 80.55.207.* / 2015-06-10 21:39
Właśnie dzisiaj taki ,,anglik " mało mnie nie staranował zmieniając pas ruchu. Przesłać Ci może filmik?
 
Tam926 / 79.212.40.* / 2015-06-10 21:45
Dodaj na YouTube i wrzuć linka niech ludzie widza co bedzie sie dzialo - jak da mnie to ubezp mogloby byc nahet i 500 % w gore

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

225239 / 89.79.184.* / 2015-06-10 21:17
teraz to bedzie dopiero plaga wypadkow !

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

Makiks / 178.235.54.* / 2015-06-10 21:17
I bardzo dobrze. Życzę sukcesów w wyprzedzaniu "anglkiem" na drodze jednojezdniowej. Mam nadzieję, że chociaż w tych dziwolągach zmienią przednie światła i lustra wsteczne zewnętrzne na z angielskich na europejskie. A misie z Unii Europejskiej niech się "wypałują", a potem weźmą pod uwagę zagrożenie jakie stwarzają te dziwolągi na drogach z ruchem prawostronnym. Matoł może tego nie zrozumie, ale człowiek o średnim IQ owszem tak.
 
mimi774 / 212.180.146.* / 2015-06-10 22:24
A Ty jakie masz IQ skoro nie wiesz, że ruch lewostronny był pierwszy? Tak na marginesie Anglia to tez Europa - rety chyba zaliczasz się do tej pierwszej grupy zwanej przez ciebie matołami.
 
Makiks / 178.235.54.* / 2015-06-10 23:01
I nie czepiaj się słów typu Europa, bo dla ułatwienia tak się często pisze o naszym kochanym kontynencie poza jego wyspami, ale muły tego nie rozumieją. Chciałeś błysnąć i błysnąłeś jak zepsuty salceson w promieniach słonecznych.
 
Makiks / 178.235.54.* / 2015-06-10 22:56
Historia nie ma tu nic do rzeczy tłuczku. Pewnie masz "anglika" i koniecznie chcesz tym złomem jeździć poza wyspą. Masz IQ zbliżone do delfina, ale i delfin pewnie by cię w ograł w karty.
 
Joodi / 5.60.150.* / 2015-06-10 22:40
Historycznie, kolokwialnie rzecz ujmując "wyspiarze" do Europy się nie przyznawali...

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

Asia Blądi / 78.10.168.* / 2015-06-10 21:15
A mnie się podobajom faceci w ałdi ku7 i niewarzne po jakiej stronie jest kierownica.

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

Marek68 / 89.65.153.* / 2015-06-10 21:11
I bardzo dobrze! Jazda "anglikiem" przy ruchu prawostronnym jest po prostu niebezpieczna.
I niech nikt nie bredzi, że jest inaczej. Pewnie zmieni zdanie, gdy na drodze zginie ktoś z jego najbliższych - z winy właśnie "anglika".
 
londynczyk / 89.229.219.* / 2015-06-10 21:17
Hahaha "złej baletnicy to i rożek u spódnicy"... Gamonia ;)
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
 
siwy280 / 185.5.216.* / 2015-06-11 01:20
Londyńczyk z Kwidzyna, balety w remizie.

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

prawostronny / 78.10.168.* / 2015-06-10 21:10
Czyli nie chodzi o bezpieczeństwo tylko o szmal!
 
agent 1222 / 85.14.99.* / 2015-06-10 21:18
o "szmal" dla Ciebie. Odszkodowanie wypłacane n.p. Tobie. Człowieku jaki Twój świat jest prosty.

Re: Ubezpieczenie "anglika" nawet 3 razy droższe

jamlasica / 88.156.138.* / 2015-06-10 21:07
Jak dla mnie bardzo dobrze bo połowa yeti na naszych drogach pokupuje po taniości samochody o dużej mocy i zaczną pajacować na drogach a tak przynajmniej jak będą musieli zapłacić krocie za ubezpieczenie to się zastanowią czy warto kupić taniej auto które jest o wiele droższe w ubezpieczeniu...Jestem jak najbardziej na tak jak i również za zakazem wyprzedzania dla "anglików" kiedy podróżują po jednopasmowej jezdni...Ot tyle!!!!

Oferty motoryzacyjne