Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Toyota wciąż najcenniejszą marką

2015-10-16 08:40

Toyota wciąż najcenniejszą marką

Toyota wciąż najcenniejszą marką
Fot. Materiały prasowe
Po raz szesnasty poznaliśmy rozstrzygnięcia rankingu na najbardziej wartościowe marki na świecie. Wśród marek motoryzacyjnych po raz kolejny najcenniejsza okazała się Toyota, największy wzrost wartości zanotował natomiast Nissan.

W rankingu Best Global Brands 2015, przygotowanym przez instytucję Interbrand, w gronie stu najwartościowszych marek znalazło się czternaście marek motoryzacyjnych. Najcenniejsza, po raz kolejny, jest Toyota, której wartość została oszacowana na 49 miliardów dolarów. Japońska marka jest też jedyną, która znalazła się w czołowej dziesiątce ogólnego rankingu, zdominowanej przez marki z sektora nowoczesnych technologii.

Toyota swoją wysoką pozycję zawdzięcza sporemu, bo 16-proc. wzrostowi wartości marki, jednak największy przyrost wartości marki zanotowała w minionym roku marka Nissan (+19%). Warto też dodać, że po raz pierwszy w rankingu notowana jest marka MINI, której wartość wynosi 4,2 mld dolarów.

Marki samochodowe notowane w Best Global Brands 2015:
Toyota (6.) 49,0 mld USD (+16%)
BMW (11.) 37,2 mld USD (+9%)
Mercedes (12.) 36,7 mld USD (+7%)
Honda (19.) 22,9 mld USD (+6%)
Volkswagen (35.) 12,5 mld USD (-9%)
Ford (38.) 11,6 mld (+6%)
Hyundai (39.) 11,3 mld USD (+8%)
Audi (44.) 10,3 mld USD (+5%)
Nissan (49.) 9,1 mld USD (+19%)
Porsche (56.) 8,1 mld USD (+12%)
Kia (74.) 5,7 mld USD (+5%)
Chevrolet (85.) 5,1 mld USD (+2%)
Land Rover (87.) 5,1 mld USD (+14%)
MINI (98.) 4,2 mld USD

Ranking najcenniejszych marek bazuje na wartości marki, która jest szacowana z uwzględnieniem trzech głównych czynników: wynik finansowy uzyskany przez firmę, do której należy dana marka; rola, jaką odgrywa dana marka przy decyzjach zakupowych; siła marki, mierzona jej wpływem na dochody firmy.

Bez zmian na samym szczycie rankingu Best Global Brands. Po raz trzeci z rzędu na czele znalazła się marki Apple (170,2 mld USD), Google (120,3 mld USD) oraz Coca-Cola (78,4 mld USD). Pierwszą piątkę rankingu uzupełniają Microsoft oraz IBM.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Toyota wciąż najcenniejszą marką

gabriel311 / 77.115.115.* / 2015-10-16 10:19
nawet nie przypuszczałem, że toyota stoi na czele najcenniejszych marek samochodowych. sam mam jedną z nich i nie sądziłem, że po części się przyczyniłem do tego miana.

Oferty motoryzacyjne