Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Toyota S-FR - dołożyć Maździe

2015-10-09 11:42

Toyota S-FR - dołożyć Maździe

Toyota S-FR - dołożyć Maździe
Fot. Materiały prasowe Toyota
W Tokio zadebiutuje mała sportowa Toyota, niebywale podobna pod wieloma względami do Mazdy MX-5. Szkoda, że to dopiero prototyp.

Toyota, kiedyś słynąca ze swoich modeli sportowych, w pierwszym dziesięcioleciu XXI wieku nie oferowała ich prawie w ogóle. Dopiero prezentacja GT86 pozwoliła największemu koncernowi na świecie na powrót do grona producentów samochodów generujących adrenalinę. Już niebawem w Japonii Toyota pochwali się swoim najnowszym coupe w wersji koncepcyjnej. Nazywa się S-FR i w zasadzie ma konkurować głównie z jednym autem - Mazdą MX-5.

Toyota S-FR mierzy 3,99 m długości, 1,70 m szerokości i 1,32 m wysokości, jest więc niemal identyczna pod względem gabarytów do swojej konkurentki. Toyota nie podaje masy własnej, ale szacuje się, że wyniesie ona ok. 980 kg. Dowodem na niską masę jest spartańskie wnętrze posiadające tylko to, co niezbędne. Główne różnice w stosunku do Mazdy widać w koncepcji nadwozia. S-FR to coupe, a do tego mieści czworo pasażerów.

Pod długą przednią maską umieszczono czterocylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM współpracujący z sześciobiegową skrzynią ręczną i napędzający tylne koła. Te wartości coś wam mówią? One także są niemal identyczne, co w podstawowym silniku MX-5.

Jedynym problemem może okazać się cukierkowa stylistyka. W rodzimej Japonii z pewnością się spodoba, ale czy w Europie ma jakiekolwiek szanse? Na to musimy jeszcze poczekać, premiera modelu gotowego do sprzedaży odbędzie się najwcześniej za dwa lata i wcale nie jest pewne, że S-FR dotrze na Stary Kontynent.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Toyota S-FR - dołożyć Maździe

kajetan585 / 188.146.130.* / 2015-10-10 17:06
jako fan driftu s-fr wydaje się idealnie do tego nadawać. mimo swojej nie dużej wagi łatwo powinno się nią manewrować no a napęd na tył pozwoli na sprawny drift

Re: Toyota S-FR - dołożyć Maździe

majkel1133 / 37.152.19.* / 2015-10-09 15:05
I to jest odzwierciedlenie tego, czego szuka wielbiciel szybkich samochodów. Niska masa (980 kg to spora oszczędność na masie samochodu), napęd na tył + oryginalny kształt. Godny następca GT2000

Oferty motoryzacyjne