Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Toyota ponownie najlepsza. I nie chodzi o hybrydy

2016-05-27 08:33

Toyota ponownie najlepsza. I nie chodzi o hybrydy

Toyota jest najcenniejszą motoryzacyjną marką już od wielu lat i co roku zwiększa się jej wartość i poprawia pozycja w globalnym rankingu. Według analiz Forbesa wartość marki Toyoty wzrosła w ciągu roku o 11% do 42,1 mld dolarów, co pozwoliło awansować jej o dwie pozycje. Co ciekawe, zajmująca pierwszą pozycję w łącznym rankingu, bez podziału na kategorie, marka Apple jest warta o ponad 110 mld dolarów więcej niż Toyota.

W pierwszej dziesiątce nie ma już innej motoryzacyjnej marki poza Toyotą. Szukając dalej, w drugiej dziesiątce, znajdziemy dwie kolejne - BMW na 14. pozycji i Mercedesa na 20., które awansowały w ciągu minionego roku odpowiednio o dwie i cztery pozycje.

Łącznie w opublikowanej pierwszej setce najcenniejszych marek na świecie znalazło się dwanaście marek samochodowych. Poza Toyotą jeszcze trzy z Japonii (Honda, Lexus i Nissan), poza dwoma wymienionymi niemieckimi również jeszcze trzy z Europy (Audi, Porsche i Volkswagen), dwie marki amerykańskie (Ford i Chevrolet) i jedna koreańska (Hyundai).

W tym gronie tylko dwie marki straciły w minionym roku na wartości i spadły w rankingu. Wartość marki Hyundai spadła o 4 proc., co skutkowało spadkiem o siedem pozycji, zaś marka Volkswagen straciła 5 proc. i dziesięć miejsc w rankingu.

Wciąż najcenniejszą światową marką pozostaje Apple, który został wyceniony na 154,1 mld USD. Drugie miejsce i awans o jedną pozycję zanotował Google (82,5 mld USD), zrzucając na najniższy stopień podium markę Microsoft (75,2 mld USD). Czwarte miejsce, jak przed rokiem zanotowała Coca-Cola (58,5 mld USD), zaś do czołowej piątki awansował (o pięć pozycji) Facebook (52,6 mld USD). Dodajmy jeszcze tylko, iż z pierwszej piątki wypadła marka IBM (41,4 mld USD), która w najnowszym zestawieniu zajmuje siódmą lokatę

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne