Subaru WRX S4 oraz STI - japoński debiut
Zaczniemy od nieco słabszej wersji, czyli modelu Subaru WRX S4, który pod maską skrywa 2-litrową turbodoładowaną jednostkę typu bokser o mocy równych 300 KM osiąganych przy 5600 obr./min z momentem obrotowym rzędu 400 Nm dostępnych w zakresie od 2000 do 4800 obr./min. Napęd przekazywany jest oczywiście na wszystkie koła za pośrednictwem skrzyni Sport Lineatronic CVT, która jest chyba jedynym słabym punktem auta. Zdaniem producenta średnie spalanie to około 7,6 l/100km.
Jeśli ktoś oczekuje nieco większej dawki emocji, powinien zainteresować się modelem Subaru WRX STI, który w wersji na rynek japoński dostanie 2-litrową turbodoładowaną jednostkę typu bokser - podobnie jak wariant S4 - o mocy podniesionej do 308 KM przy 6400 obr./min. Moment obrotowy również jest wyższy i sięga 422 Nm przy 4400 obr./min. Różnica niewielka, ale liczy się to, że napęd będzie przekazywany na koła za pośrednictwem skrzyni manualnej.
Jeśli chodzi o stylistykę, różnic jest niewiele, choć wersja STI już na pierwszy rzut oka zdradza, że mamy tu do czynienia z bardziej sportowym podejściem. Mamy tu przede wszystkim duży spojler na tylnej klapie oraz inne wzory aluminiowych felg. Wybór jest prosty - albo mocny, ale bardziej komfortowy wariant S4, lub odrobinę mocniejszy, mniej komfortowy, ale dużo bardziej sportowy STI. Co ciekawe, na rynku w USA i Europie ten sam model dostaje inny silnik. Ciekawe czy u nas szykują się jakieś zmiany w ofercie.