Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Silnik 1.4 TSI z systemem dezaktywacji cylindrów - Volkswagen

2011-09-03 16:00

Silnik 1.4 TSI z systemem dezaktywacji cylindrów - Volkswagen

Silnik 1.4 TSI z systemem dezaktywacji cylindrów - Volkswagen
Walka o jak najniższe zużycie paliwa trwa w najlepsze. Koncern Volkswagena ma w tej dziedzinie sporo osiągnięć, ale mimo to postanowił jeszcze skuteczniej walczyć z konkurencją w dziedzinie ekonomii. W jaki sposób?

Niemiecki producent opracował pierwszy w historii system dezaktywacji cylindrów przeznaczony do silników 4-cylindrowych. Układ redukujący spalanie przy spokojnej jeździe (przy małym obciążeniu motoru) został zaimplementowany popularnej jednostce benzynowej 1.4 TSI.

Jak twierdzi Volkswagen, nowa technologia pozwala obniżyć zużycie paliwa o średnio 0,6 l/100 km. Jadąc ze stałą prędkością 50 km/h na 3. lub 4. biegu można oszczędzić jeszcze więcej według danych fabrycznych cały 1 litr benzyny.

Układ dezaktywacji 2 z 4 cylindrów pracuje przy prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1400 a 4000 obr./min. oraz obciążeniu kształtującym się na poziomie 25-75 Nm. Cały system działa w pełni automatycznie uruchamiając się przy wykryciu określonej siły nacisku na pedał gazu.

Kiedy najnowsza technologia Volkswagena zawita do samochodów dostępnych w salonach? Nastąpić to ma już na początku przyszłego roku.

Tagi: volkswagen, paliwa, system, technologia, niemiecki, silnik
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Silnik 1.4 TSI z systemem dezaktywacji cylindrów - Volkswagen

fin / 62.69.215.* / 2011-09-04 16:33
ciekawe ile razy odwiedzać trzeba będzie serwis dla naprawy systemu, już widzę nerwy kierowców.Za dużo kombinują z silnikiem który ma problemy

Oferty motoryzacyjne