Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Segment premium w Polsce: BMW nieznacznie przed Mercedesem

2016-01-27 13:08

Segment premium w Polsce: BMW nieznacznie przed Mercedesem

To już szósty z rzędu rok, w którym bawarska marka może przywdziać koronę segmentu premium, choć zarazem kolejny, w którym do końca musiała ostro rywalizować o najwyższy stopień podium z Mercedesem. Sprzedaż BMW na polskim rynku w 2015 r. wyniosła 9.552 samochody, co oznacza wzrost w stosunku do 2014 r. o 23,8 proc. (1834 więcej sprzedanych aut).

Spora zasługa tak dobrego wyniku to efekt wielu nowości, jakie zadebiutowały w minionych dwunastu miesiącach nad Wisłą, w tym przede wszystkim nowe BMW serii 7, całkowicie nowe X1 czy seria 2 Gran Tourer oraz Cabrio. Jednak największą popularnością wśród Polaków cieszyły się X5 (1302 zarejestrowanych egzemplarzy), seria 5 (1241) oraz seria 3 (1294). Co warto jednak podkreślić, aż 8.686 sprzedanych BMW zostało zakupionych na REGON, czyli przez firmy.

Drugie miejsce ze sprzedażą na poziomie 9.340 samochodów zajął Mercedes. Wynik ten oznacza wzrost o 24,5 proc. (o 1837 aut większa sprzedaż), najwyższy spośród wszystkich wiodących marek premium na polskim rynku. W grudniu Mercedes awansował na pozycję lidera, co może zwiastować jeszcze bardziej zaciętą rywalizację o pozycję lidera w 2016 r.

Gdyby zsumować jednak wyniki razem z pojazdami dostawczymi do 3,5 tony, wówczas to Mercedes z 12.968 zarejestrowanymi pojazdami były niepodzielnym liderem segmentu premium. Marka Mercedes cieszyła się również największą popularnością wśród indywidualnych nabywców, szukających dla siebie modelu z najwyższej półki, sprzedając tej grupie nabywców 1382 auta. Największą popularnością cieszyły się SUV-y oraz kompaktowe modele z trójramienną gwiazdą na masce.

Trzecie miejsce i najniższy stopień na podium segmentu premium w minionym roku zajęło Audi. Ta niemiecka marka sprzedała w 2015 r. 8.008 samochodów, a większa strata do swoich krajowych rywali wynikała z nieco gorszego tempa przyrostu sprzedaży (16,7 proc., o 1147 aut więcej niż przed rokiem).

Próbę nawązania rywalizacji z wielką niemiecką trójką segmentu premium podejmuje Volvo, jednak wciąż szwedzkiej marce brakuje trochę do rywali znad Renu. Czwarty gracz segmentu premium w zeszłym roku sprzedał 6.821 aut, tj. o 16,9 proc. (984 aut) więcej niż w 2014 r. Warto podkreślić, że jest to rekordowe osiągnięcie dla szwedzkiej marki. Planowane w tym roku nowości, zwłaszcza model S90, mają sprawić, że Volvo ponownie pobije rekord rocznej sprzedaży i jeszcze bardziej zbliży się do niemieckiej konkurencji.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne