Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Seat z rekordowym początkiem roku

2015-04-27 11:59

Seat z rekordowym początkiem roku

Seat z rekordowym początkiem roku
Fot. Mateusz Klimek

Początek roku okazał się dla Seata rekordowy. Hiszpańska marka po raz pierwszy od 2007 roku dostarczyła w I kwartale więcej niż 100 tys. samochodów swoim klientom oraz poprawiła swoją kwartalną sprzedaż o 10 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Sukces sprzedażowy Seata ożywił wiele rynków. Marka urosła w siłę m.in. w Niemczech, rodzinnej Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Europie Środkowej.

Głównym bohaterem Seata po raz kolejny był Leon - jego kwartalna sprzedaż wzrosła prawie o 15 proc. (do 39,7 tys. szt.). Przez cały 2014 rok na Leona zdecydowało się aż 154 tys. klientów – to o ok. 50 proc. więcej niż w rok wcześniej. Rodzina Leona cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród kierowców, którzy chcą cieszyć się sportowym designem i jednocześnie rodzinną praktycznością. Dowodem na to są również wyniki wersji ST – niemal 50 tys. dostarczonych modeli w 2014 roku.



Kolejnym filarem marki jest Ibiza, która w minionym roku obchodziła swoje 30-lecie i okrągłą sumę 5 mln dostarczonych na całym świecie aut. Jej sprzedaż wzrosła w I kwartale 2015 roku o 9,5 proc. (w sumie 41,9 tys. szt.).

- Po 2 latach dwucyfrowego wzrostu sprzedaży, Seat nabrał jeszcze więcej siły na głównych rynkach, jak Włochy czy Hiszpania. Sukces naszych najważniejszych modeli daje nam impuls do dalszego rozwoju – mówi Jürgen Stackmann, prezes marki.

W Europie Zachodniej Seat dostarczył w I kwartale o 10,4 proc. więcej samochodów niż rok wcześniej (łącznie 81 tys. szt.) i okazał się najszybciej rozwijającą marką motoryzacyjną w Unii Europejskiej. W Europie Środkowej wzrost ten był jeszcze większy – ponad 22 proc. (7 tys. szt.). Rosnąca popularność zmotywowała do wzrostu również fabrykę w Martorell. W I kwartale Seat wytworzył tam o ponad 15 proc. więcej samochodów niż w podobnym okresie przed rokiem, produkując 130 700 pojazdów.

Także w Polsce Seat rośnie w siłę. Pierwsze 3 miesiące tego roku marka zamknęła w naszym kraju wzrostem o ponad 60 proc. (2 400 szt.). W całym 2014 roku zarejestrowano ponad 5 500 nowych samochodów tej marki. To wzrost aż o 143 proc. w stosunku do roku poprzedniego.

Największym zainteresowaniem w swoich segmentach cieszą się: Alhambra – obecnie numer 1 wśród rodzinnych vanów – oraz dynamiczny Leon. Drugi z tych modeli znajduje się już w pierwszej piątce „kompaktów”, a jego popularność nieustannie rośnie.

- Dynamiczny wzrost sprzedaży Seata jest dla nas najlepszym dowodem na to, że Polacy czekali na powrót tej marki i są nią bardzo zainteresowani – mówi Jakub Góralczyk, pr manager marki.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne