Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Samar: Import samochodów używanych w styczniu

2010-02-24 21:40

Samar: Import samochodów używanych w styczniu

Samar: Import samochodów używanych w styczniu
Fot. Volkswagen
Ministerstwo Finansów poinformowało, że w styczniu 2010 sprowadzono do Polski 44 481 osobowych samochodów używanych. Wynik ten jest niższy od grudniowego o 1,79 proc., ale wyższy niż w styczniu 2009 roku (o 3,49 proc.). Mimo umacniania się złotówki import używanych samochodów zmniejsza się z miesiąca na miesiąc.

W 2009 roku nastąpiło załamanie rynku importu używanych pojazdów osobowych – z rekordowego poziomu 1,1 miliona w 2008 roku liczba ta spadła do 693 tysięcy.


Jak wnioskują eksperci z IBRM Samar ze styczniowych wyników, import w bieżącym roku powinien być podobny do tego z minionego roku.

Stabilny kurs złotówki w ubiegłym miesiącu nie wpłynął na wzrost zainteresowania autami sprowadzanymi z Unii – może to świadczyć o nasyceniu rynku. Można się jednak spodziewać wzrostu liczby sprowadzanych samochodów w późniejszych kwartałach roku – pierwszy i drugi kwartał zwykle są bowiem słabe dla importu.

Dobrą informacją jest fakt, że w styczniu zmniejszył się udział pojazdów najstarszych (powyżej 10 lat) na rzecz samochodów nieco młodszych – od 5 do 10 lat. Niestety zmniejszył się także import samochodów najmłodszych – do 4 lat.

Udział pojazdów starszych niż 10 lat wyniósł w styczniu 45,77 proc., natomiast samochodów mających do 5 do 10 lat – 45,66 proc.

Najpopularniejszą importowaną marką pozostał Volkswagen (ponad 18 proc. udziału w rynku). Kolejne miejsca zajmują Opel (ponad 12 proc.), Renault (niecałe 9 proc.), Ford (ponad 8,5 proc.) i Audi (prawie 8 proc.).
autofirmowe.pl
Tagi: rynek, volkswagen, import, opel, ford, auto, audi, renault, moto
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Samar: Import samochodów używanych w styczniu

niwzab / 83.30.6.* / 2010-03-01 21:16
Polska złomowiskiem Europy !

Polacy mądrzeją... i dobrze ze coraz mniej jest takich co chca przepłacac

TamaraDoma / 89.77.128.* / 2010-03-01 16:56
Kto normalny bedzie teraz rejestrował w POlsce auto o pojemnosci powyzej 2L - skoro na taki samochód oprocz podatku vat nałożona jest jeszcze akcyza 18.6%. A POlska to jednyny kraj w UE ktory ma akcyze na samochody i w zwiazku z tym takie samochody sa w Polsce jedne z najdrozszych na swiecie a zarabiamy srednio kilka razy mniej niz w innych krajach UE.
Tak wiec kto normalny bedzie przepłacał i rejestrował taki samochód w POlsce ? - taki samochod rejestruje sie w niemczech (wystarczy miec konto w niemieckim banku i byc zameldowany ale nie ma ma z tym problemu w niemczech bo łatwo kazdego wymeldowac ). Przy okazji jeszcze jedna dobra wiadomosc - mandaty z fotoradarów polskich mozna wyrzucic do kosza bo nic nie przychodzi.
 
edeq / 188.146.19.* / 2010-03-04 08:14
OC w Niemczech jest dużo droższe niż w Polsce, a żaden polski ubezpieczyciel nie ubezpieczy samochodu nie zarejestrowanego w Polsce, chyba że za stawki bez żadnych zniżek. Druga sprawa, to badania techniczne, też znacznie droższe niż w Polsce. Pomijając już fakt, że trzeba wyłożyć kilkaset złotych żeby tam jechać zarejestrować samochód, a później każdorazowo robiąc badania.

Oferty motoryzacyjne