Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Premie za złomowanie - Niemcy kończą, Czesi zaczynają

2009-09-30 06:15

Premie za złomowanie - Niemcy kończą, Czesi zaczynają

Premie za złomowanie - Niemcy kończą, Czesi zaczynają
Fot. PAP/DPA

Władze niektórych krajów, które wprowadziły premię za wymianę starego samochodu na nowy wydłużają programy wypłat na przyszły rok. W 2010 z programem kończą Niemcy, ale złomowanie na pewno będzie opłacało się w Czechach, Wielkiej Brytanii i Francji.

Informacja o rozciągnięciu wypłat premii za złomowanie na przyszły rok jest także korzystna dla Polski. Nasi dilerzy bardzo skorzystali na tych programach, choć w Polsce nigdy nie zostały uruchomione. Jednak na zakupy do naszych salonów ruszyli sąsiedzi, zwłaszcza z Niemiec.

Niestety, Berlin zapowiada, że kończy z dopłatami 2,5 tys. euro, choć tamtejsi sprzedawcy liczą jeszcze na zmianę decyzji. Natomiast już wiadomo, że 1,2 tys euro mają dostawać czescy kierowcy. Parlament tego kraju przyjął stosowna ustawę.

Gazeta Wyborcza informuje natomiast o dwóch dużych państwach, które przedłużają na 2010 rok system wypłat na zakup nowego auta - są to Wielka Brytania i Francja. Oba kraje bardzo korzystnie odczuły w tym roku ożywienie spowodowane dopłatami.

Brytyjczycy od drugiego kwartału 2009 po zezłomowaniu ponad dziesięcioletniego samochodu otrzymują w funtach równowartość ok.1,1 tys. euro od rządu i drugie tyle od producenta. Francuskie władze wypłacają zaledwie 1 tys. euro, ale zainteresowanie jest tak duże, że od nowego roku premia ma być obniżona do 700 euro, a po pół roku do 500 euro.

Tagi: Polska, unia europejska, dopłaty, niemcy, motoryzacja, złomowanie
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Premie za złomowanie - Niemcy kończą, Czesi zaczynają

Pajchiwo / 2009-09-30 09:38 / Tysiącznik na forum
"Nasi" nie są zainteresowani zarobkiem, który ich bezpośrednio nie dotyczy...
 
Krzysiek84 / 2009-09-30 14:57 / Bywalec forum
Moim zdaniem wprowadzanie takich premii jest beznadziejnie głupi pomysłem.

Takie dopłaty miałyby jedynie sens jakby wprowadzić je na stałe i dotyczyłoby to tylko kupna tańszego ekonomicznego samochodu (powiedzmy góra 50tyś i spalanie maksymalnie 6 litrów na setkę) przy jednoczesnym złomowaniu starego. Inne rozwiązania to tylko chwilowe poreperowanie sprzedaży i zbijanie kapitały politycznego, a szkodzi to tym którzy kupili samochód trochę wcześniej.
 
Pajchiwo / 2009-09-30 20:25 / Tysiącznik na forum
eee tam - nikomu nie szkodzi, a pobudza sprzedaż samochodów - dodatkowo dla firm o wzrastającej sprzedaży nie ma sensu dawać dotacji "kryzysowych" nie sądzisz?
 
zxzcvxcv / 89.77.211.* / 2009-10-01 03:55
Szkodzi podatnikom - jak każdy podatek

Oferty motoryzacyjne