Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Porsche 911 - turbolifting

2015-09-07 07:33

Porsche 911 - turbolifting

Porsche 911 - turbolifting
Fot. Materiały prasowe Porsche
Firma ze Stuttgartu nie musi konstruować zupełnie nowej 911-ki, by przyciągnąć uwagę całego świata. Zmiany w generacji 991 są wręcz rewolucyjne.

Wygląd - ten w modelu 911 nigdy nie zmienia się radykalnie. Tak jest i tym razem, wersja po liftingu ma nowe zderzaki, reflektory ze światłami LED do jazdy dziennej, czy zmieniony minimalnie pas tylny, ale potrzeba chwili, by poznać model na rok 2016.

O wiele więcej zmieniło się od strony technicznej. Na konsoli centralnej pojawił się nowy dotykowy wyświetlacz obsługujący zmodernizowany system multimedialny. Reakcje nawigacji zintegrowanej z Google Earth i Goolge Streetview są szybsze, posiada ona funkcję informowania o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, a system jest kompatybilny z Apple CarPlay.

Także lista systemów bezpieczeństwa wzbogaciła się o dodatkowe pozycje. Kierowcę wspomagają teraz m.in. asystent zmiany pasa ruchu, system kontroli prędkości, tempomat adaptacyjny z funkcją żeglowania oraz standardowy hamulec pokolizyjny.

Największa nowość kryje się za tylną osią. To zupełnie nowy silnik będący największą rewolucją w tym modelu od wprowadzenia chłodzenia cieczą. Układ jest znany, to sześciocylindrowy bokser chłodzony cieczą. Nowość polega na zastosowaniu doładowania, które teraz nie będzie już zarezerwowane wyłącznie dla modelu Turbo.

Jednostka ma trzy litry pojemności i jest wspomagana dwoma turbosprężarkami, po jednej na każdą stronę. W podstawowej wersji montowanej w 911 Carrera osiąga ona 370 KM mocy i 450 Nm momentu obrotowego, zaś mocniejsza odmiana przeznaczona dla Carrery S generuje 420 KM mocy i 500 Nm momentu. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje im odpowiednio 4,2 s i 3,9 s, ale potrzebna do tego jest skrzynia dwusprzęgłowa PDK oraz pakiet Sport Chrono. Spalanie w porównaniu do poprzedniej wersji spadło o 12% i wynosi średnio 7,7 l/100 km.

To jeszcze nie koniec nowości. Zmodernizowana 911-ka otrzymała poprawione zawieszenie adaptacyjne PASM, które teraz jest standardem. W opcji zaś można będzie zamówić aktywnie sterowaną tylną oś.

Porsche 911 Carrera w najnowszym wcieleniu zobaczymy podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. W Niemczech sprzedaż rozpocznie się 12 grudnia, a ceny zaczynać się będą od 96,6 tys. euro.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne