Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

2015-05-19 10:34

Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu
Fot. Yamaha
Ponad 650 tys. Polaków marzy o zakupie motocykla – wynika z badań TNS Polska wykonanych na zlecenie Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor. Plany sfinansują pożyczając pieniądze od rodziny, z własnych oszczędności lub kredytem.

Rozmach motoryzacyjnych planów robi wrażenie. Jeśli zostaną zrealizowane, liczba motocykli i motorowerów na polskich drogach wzrośnie o ponad połowę. Brzmi to nieprawdopodobnie, ale dzięki nowym przepisom, obowiązującym od końca sierpnia 2014 r., jest to możliwe. Zgodnie ze znowelizowanym prawem o ruchu drogowym, kierowcy posiadający prawo jazdy kategorii B przynajmniej od trzech lat, mogą bez zdobywania dodatkowych uprawnień prowadzić jednoślady o pojemności silnika do 125 cm3 i mocy nieprzekraczającej 11 kW. Wpływ nowej legislacji już widać.

- W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2015 roku Polacy kupili i zarejestrowali 4 097 motocykli, o ponad 140 proc. więcej niż przed rokiem. Wraz z motorowerami (o pojemności silnika do 50 cm3) liczba nowych rejestracji w trzy miesiące przekroczyła 9,1 tys. – zwraca uwagę Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. W tym samym czasie liczba zarejestrowanych aut, w porównaniu do zeszłego roku, spadła o blisko 6 proc. do 91 371 sztuk.

Według danych zebranych przez TNS dla BIG InfoMonitor, największą świadomość nowelizacji przepisów ruchu drogowego mają mieszkańcy środkowego i południowego regionu Polski. Częściej o tych zmianach słyszeli mężczyźni (58 proc.) niż kobiety (33 proc.). Zdecydowanie lepiej zorientowane są osoby z młodszych grup wiekowych. Zakupem jednośladu w największym stopniu zainteresowane są osoby w wieku od 18 do 31 lat (pokolenie Y). I właśnie aż 262,3 tys. Polaków reprezentujących pokolenie Y zadeklarowało chęć zakupu motocykla w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Jako główne źródło finansowania wskazali pożyczkę od znajomych lub rodziny (38 proc.), kredyt bankowy (25 proc.) i zakup z bieżących środków (25 proc.).

Jeśli nie ma pieniędzy a rodzina odmówi pożyczki, pozostają kredyty. Decydujący się na zakup motocykla na kredyt mogą wziąć specjalny kredyt na motocykl pod zastaw pojazdu, tak jak wygląda to w przypadku kredytów samochodowych. W grę wchodzi też pożyczka gotówkowa, której banki udzielają na dowolny cel.

Zaciągając kredyt na pojazd trzeba się liczyć, że bank zabezpieczy się i zrobi przewłaszczenie, będzie wówczas widniał jako współwłaściciel w dowodzie rejestracyjnym pojazdu lub zrobi w sądzie zastaw rejestrowy na kredytowanym motocyklu. Poza tym dokona też cesji polisy ubezpieczeniowej pojazdu. Ze względu na większą liczbę formalności zainteresowany kredytem na motocykl musi być przygotowany na dłuższe procedury niż przy zwykłej pożyczce gotówkowej. Tu wystarczy się wykazać odpowiednią zdolnością i wiarygodnością kredytową.

Kredyt pod zastaw pojazdu ma jednak swoje plusy, zazwyczaj jest tańszy od pożyczki gotówkowej. RRSO, czyli Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania - wartość, najlepiej opisująca kredyt dla ofert specjalnie na motocykl, wyniesie od kilku do kilkunastu procent. Dla pożyczki gotówkowej będzie to już przeważnie około 20 proc. i więcej. Biorąc pod uwagę, że RRSO uwzględnia wszystkie koszty kredytu jakie ponosi klient: oprocentowanie, prowizje, ubezpieczenia i inne opłaty bankowe, to im jej wartość wyższa tym gorzej. Porównując oferty ważne jest jednak, aby pożyczki/kredyty wyliczone były na ten sam okres i spłacane w tych samych odstępach czasu.

- Na pewno podejmując wszelkiego rodzaju decyzje finansowe nie należy działać pochopnie. Dobrze jest porównać koszty ofert kredytowych z kilku banków i wybrać najkorzystniejszą, pamiętając, że im taniej pożyczymy, tym łatwiej będzie oddać. A dobrze spłacony kredyt umożliwi nam budowanie pozytywnej historii w Biurze Informacji Kredytowej. Terminowe regulowanie zobowiązań, buduje korzystny wizerunek w oczach banków i dzięki niemu możemy liczyć w przyszłości na brak problemów przy zaciąganiu kredytu i atrakcyjne warunki cenowe - mówi Alina Stahl, dyrektor w Biurze Informacji Kredytowej.

Jak wynika z danych Komisji Nadzoru Finansowego, na koniec marca Polacy spłacali kredyty motoryzacyjne (głównie samochodowe) na kwotę przekraczającą 4,1 mld zł. Statystyki KNF pokazują, że popularność tego typu finansowania z roku na rok spada. Obecnie w ogólnej wartości kredytów konsumpcyjnych wynoszącej 132,4 mld zł stanowią one niewiele ponad 3 proc. Jeszcze trzy lata temu kwota kredytów samochodowych sięgała 6,5 mld zł, a jej udział w rynku kredytów konsumpcyjnych przekraczał 5 proc.

mp
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

Closs / 2015-05-28 22:36
Zdecydowanie zaliczam się do tej grupy. Jazda dwuśladem jest ekscytująca z nutą adrenaliny.

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

pozyczkanamotor / 5.172.238.* / 2015-05-27 20:10
https://www.facebook.com/Mistrzowie/photos/a.293985667317833.61674.115735731809495/836358619747199/?type=1&theater

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

1990k / 155.133.30.* / 2015-05-26 10:14
niech kupują. może w końcu społeczeństwo zrozumie, że nie wszyscy motocykliści to dawcy.

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

kamilkw / 192.44.85.* / 2015-05-26 00:46
125ccm to nie motocykl tylko motorower
 
stek / 31.174.192.* / 2015-05-26 09:28
No tak 120/130/h tak jeżdżą 125 i tak samo wiekszość na większych pojemnościach. Głupiś.
 
W368 / 193.243.143.* / 2015-05-26 07:53
Ale przynajmniej nie blokuje drogi tak jak "50"...

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

Bogdan56_Ch / 94.251.218.* / 2015-05-26 00:40
Ja tam jakoś nie oszalałem i nie marzę o motorze. Ten artykuł to czysta krypto reklama pożyczek z banków.

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

emigrant2332 / 83.8.151.* / 2015-05-25 23:33
Polacy tylko mogą marzyć , emigranci spełniaja swoje marzenia :)

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

Goscc / 90.214.61.* / 2015-05-25 19:32
Mialem ostatnio wypadek na motorze,slepy ku....s gadajacy przez Telefon przywalil mi w bok ,dobrze ze jechalem wolno I dzieki refleksowi tylko sie poobijalem ,Kuzwa ale asfalt jest twardy
 
ostry1158 / 46.77.124.* / 2015-05-25 16:31
Myślę że Prawo jazdy kat.B powinno uprawniać do prowadzenia motocykla,jednośladu o różnych pojemnosciach silnika,bo przecież ja posiadam cruisera o poj.1.3, a kolega scigacza 11kw"125 i lecimy rowno na trasie 120,130km/h .😙
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
 
marcin,,,, / 81.161.201.* / 2015-05-25 22:25
Tak kolego ale do tego trzeba tez miec wyobraznie a wiekszosc jej nie ma sam latam wiec wiem co sie dzieje na drogach kat,A musi byc

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

Motorniczy / 77.253.203.* / 2015-05-25 15:23
Bzdury piszecie ... spodziewaliście się ożywienia lobby na motory a tu figa mimo nowej ustawy i forsa przepadła - no nie?

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

BoBBoB / 89.230.146.* / 2015-05-25 14:33
Fajnie będzie ponad 650 tyś dawców organów na przeszczepy dla ludzi chcących żyć !
 
cbr 100rr / 94.254.198.* / 2015-05-25 21:33
jesteśmy dawcami s***** dla twojej żony
 
Marysiu / 83.6.3.* / 2015-05-25 21:00
Motocykliścii nie są dawcami i narządów, ponieważ nie nadają się już do dalszego użytku.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
 
MOTOCYLKISTA / 109.173.223.* / 2015-05-25 19:32
TY PAJACU SAM PEWNIE JEŹDZISZ ROWEREM LUB HULAJNOGĄ WIĘC NIE ZABIERAJ GŁOSU A POZA TYM JAK MOŹESZ PISAC TAKIE BREDNIE NIE WSZYSCY NA MOTOCYKLACH GINĄ TO PASJA ALE TY PEWNIE JESTEŚ PUSZKOWCEM Z TYCH CO ŁAMIĄ PRZEPISY A TU UDAJESZ ŚWIĘTEGO LWG DLA WSZYSTKICH NA MOTO
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
 
siuks159 / 87.99.116.* / 2015-05-25 22:46
A co masz do rowerzystów ?.Przynajmniej trzymamy formę a nie ślizgamy tłuste brzuchole po bakach motorów.Jeszcze nie spotkałem motocyklisty stojącego grzecznie na światłach, zawsze pchacie się do przodu jak świnie do koryta.
 
Jaro180 / 83.3.4.* / 2015-05-26 01:58
Bo baranku boży, po to się jeździ po mieście na motorze/skuterze, żeby nie stać w korkach. A płaci się za to własnym bezpieczeństwem, o czym sam się już niestety przekonałem. A rowerzyści pchają się razem ze mną do przodu.
 
zen800 / 46.205.29.* / 2015-05-25 16:52
Poczytaj: motoserce.pl
 
motomoto / 195.117.219.* / 2015-05-25 15:40
nie myl dawcy organów z motocyklistą dla którego motocykl to pasja!
 
Olo447 / 89.67.96.* / 2015-05-25 14:45
Sądząc PO inteligencji jak nic wyborca pogrążonego w bulu i nadzieji się odezwał! Musze cię lemingu zmartwić - nic ci PO przeszczepie mózgu...
 
sdfghjk / 89.230.146.* / 2015-05-25 15:46
Niestety nie głosowałem w drugiej turze na żadną z tych %&^*&(*)* w przeciwieństwie do ciebie lamusie co zapewne głosował na swojego ukochanego dudusia co sprawi ,że to pastwo będzie moherow-policyjnym syfem !
 
motocyklistka / 79.185.114.* / 2015-05-25 22:05
sdfghjk - nick do d...., komentarz do d...., jednym słowem jesteś do d... :P

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

Gość Darek / 94.251.233.* / 2015-05-25 11:46
650.000 polaków marzy o motocyklu. Duda do dzieła nadszarpnij trochę budrzeta aby marzenia się spełniały.

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

Andrzej G. / 89.68.35.* / 2015-05-20 10:00
W takim razie najlepiej zarabiać będą polscy... grabarze

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

Andrzej G. / 89.68.35.* / 2015-05-20 10:00
W takim razie najlepiej zarabiać będą polscy... grabarze

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

sru / 31.178.180.* / 2015-05-20 09:22
to widać na drogach jak idioci wyprzedzają jadące pojazdy między pasami na drogach wielopasmowych, nie włączają myślenia ani kierunkowskazów, pchają się na siłę ryzykując życie i zdrowie nie tylko swoje
 
motorek / 83.6.183.* / 2015-05-25 15:51
Idioci wyprzedzają między pasami bo inni idioci w samochodach umieją jeździć tylko środkowym lub lewym pasem 80 km/h na S8 z telefonem przy uchu
 
ten z samochodu / 37.248.255.* / 2015-05-20 09:27
No, akurat problem z kierunkowskazami ma wielu kierowców samochodów. Taka moda. Bo buractwo szybko naśladuje złe zachowania, Te dobre to "obciach", frajerstwo i oznaka "mientkości"

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

motocyklistka / 81.219.124.* / 2015-05-20 09:14
i jeszcze jedno... ja czytam poniższe komentarze na temat upośledzenia umysłowego motocyklistów, że są dawcami organów, że motocykl to wiocha aż mi się ciśnienie podnosi!!!! Ci co to piszą to albo zazdroszczą albo to oni są upośledzeni umysłowo!!!
Dla waszej infrmacji: motocykliści w wielu miastach Polski organizują zbiórkę krwi "MOTO SERCE"; jeżdżą do domów dziecka, organizują wiele festynów i zbiórek żeby pomóc chorym dzieciom, spełniają wiele marzeń dzieci które mają trudne dzieciństwo, na drogach w stosunku do drugiego motocyklisty zachowują się z pełną kulturą, kiedy widzą jakąś awarie zatrzymują się i pomagają (nie to co kierowcy samochodów), nie pokazujemy sobie na drodze środkowego palca tylko tzw. LEWA, przepuszczamy pieszych na pasach... Można by o takich akcjach sporo pisać!!!!
Wiec ja tu żadnej wiochy nie widzę ani upośledzenia umysłowego wiec ludzie zastanówcie się co piszecie!!!
 
€£Ž / 94.21.244.* / 2015-05-25 20:55
Brawo!!!!!! 100/100%
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
 
fg / 89.230.78.* / 2015-05-25 18:37
100% racji
 
motopompa / 188.121.28.* / 2015-05-20 09:24
to o czym piszesz jest jak wys wysłanie sms'a o treści pomagam po gwałcie na 8 latce. Myślisz że to usprawiedliwia prucie 200+ na godzinę przez centrum miasta?
 
motek / 46.232.128.* / 2015-05-25 23:37
Aco powiesz na jazde 80km/h lewym pasem na dwupasmówce? Nie mowiąc o ślepaku i bezmózgu ktory wymusił moja przewrotke jadac na czoło, debil myslał ze jedzie lewym pasem jednokierunkowej, i co powiesz kolego, co jest bezpieczniejsze?
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
 
motocyklistka / 81.219.124.* / 2015-05-20 09:31
mam też swoje zdanie na temat takich osób jak piszesz... nie popieram takiej jazdy tym bardziej w terenie zabudowanym ale kierowcy samochodów też nie są święci. Sama wiele razy jestem świadkiem zapier*** małolatów autem pożyczonym od rodziców, wyprzedzają na 3 i po złapaniu przez policję nie raz się okazuje że są po %%%...
Tak samo jest z motocyklistami. Zatrzymasz takiego, każesz mu ściągnąć kask i tak jak w przypadku samochodów "małolat" który za starych przepisów zdał prawko i szpanuje. Tylko nie można przez takie przypadki oceniać i mierzyć wszystkich jedną miarą!!!
 
sru / 31.178.180.* / 2015-05-20 09:24
dziś kilka razy motocykliści zajeżdżali mi drogę lub wymuszali pierwszeństwo, a także wyprzedzali na trzeciego między pasami na drodze czteropasmowej, coś chcesz dodać?
 
kiks / 78.86.173.* / 2015-05-25 12:40
Tak ...chce dodac abys sie nie rozplakal.
 
motocyklistka / 81.219.124.* / 2015-05-20 09:38
napiszę Ci tak jak osobie powyżej "nie mierzmy wszystkich jedną miarą"... właśnie przez takie jednostki ludzie mają złą opinie na temat motocyklistów, przełamy stareotypy i patrzmy troszkę szerzej!!!
 
cobra21 / 79.190.175.* / 2015-05-20 09:23
dokładnie jest tak jak piszesz ale kierowcy samochodów nigdy nas nie zrozumieją, ja sama jeszcze nie jeżdżę - dopiero robię prawko na kat A ale popieram Was w 100%. Lewa
 
motocyklistka / 81.219.124.* / 2015-05-20 09:33
trzymam kciuki i życzę powodzenia na egzaminie :) LEWA
 
yamaha1100 / 81.219.124.* / 2015-05-20 09:23
dokładnie!!!! LEWA koleżanko!!!

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

tekdo / 95.160.177.* / 2015-05-20 09:09
Haha ja tez mam motor i kupiłem go na ten sezon.
Oby prawo ułatwiało jazdę motocyklem do 125ccm a nie utrudniało bo to to jeszcze zabawka jako pierwszy motor.
 
Jasiek960 / 87.205.77.* / 2015-05-25 21:40
Motor to masz w pralce. Motocykl ćwoku, motocykl. Czyli nie jesteś motocyklistą, tylko motorzystą.
 
Pasjonat / 83.31.134.* / 2015-05-25 16:06
na takiej zabawce to sie mozesz szybko zabic albo sobie lub komus krzywde zrobic,

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

sfsfsf / 212.244.78.* / 2015-05-20 09:08
Polacy marzą, ale o chińskich badziewiach.

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

Mercade / 91.199.250.* / 2015-05-20 09:04
Próbujcie swoich sił. im nas więcej tym większą świadomością naszej obecności na drogach wykazują się kierujący samochodami, którymi przecież też jesteśmy! Ponadto - Polska w końcu staje się rynkiem zbytu dla producentów akcesoriów motocyklowych - wyrastają jak grzyby po deszczu firmy konkurujące ze sobą ceną! Byle jeszcze serwisy producentów sprzętu (np. HJC czy Nolan)nas ceniły i nie wypinały się na nas...

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

longer796 / 46.238.214.* / 2015-05-20 09:01
ja jestem szczesliwym uzytkownikiem 125 od wrzesnia 2014 i uwazam ze jesli ktos jezdzi z glowa i nie pajacuje to taki sprzet daje sporo frajdy mimo ze to tylko tak mala pojemnosc

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

lukasz902 / 5.172.237.* / 2015-05-20 09:00
Tylko dlaczego w artykule nic nie ma o motocyklach, jakie kupujemy i jakie chcemy kupic, czym sie roznia jakie sa ceny paliwa i serwisu tylko oczywiscie kredyt, kredy i kredyt..........!

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

Yorik / 78.10.93.* / 2015-05-20 08:56
W latach 50 i 60 ubiegłego wieku motocykle i motorowerki używali głównie ludzie na wsiach, sporadycznie w małych miejscowościach. Było to zrozumiałe z powodu słabo rozwiniętej komunikacji. Dziś motocykl to szpan i oznaka pieniędzy. Niestety, także ubóstwa umysłowego.

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

motocyklistka / 81.219.124.* / 2015-05-20 08:56
nie wiem czy to taki dobry pomysł. Jeżdżę sama na motocyklu (nie na motorze) od kilku ładnych lat i niestety jeśli widzę kogoś jadącego na 125 i nigdy nawet na skuterze nie jeździł to po co wsiada. On stwarza o wiele większe zagrożenie na drodze niż motocykliści którzy jeżdżą bardzo szybko. Kochani kierowcy patrzcie w lusterka na drodze bo nie jesteście sami, nie wyjeżdżajcie z podporządkowanej przed motocykl bo to się może tragicznie skończyć, jeśli stoicie w korkach a motocyklista między samochodami może swobodnie przejechać to nie zajeżdżajcie mu z premedytacją drogi lub nie otwierajcie specjalnie drzwi od samochodu (takie rzeczy też niestety robicie).
serdecznie pozdrawiam wszystkich motocyklistów, LEWA... i do zobaczenia na zlotach :)
 
pavco / 195.47.201.* / 2015-05-25 14:28
125 na miasto wystarczy. Miałem przez sezon taki sprzęcik i max.95/100 mogłem pocisnąć, a to do miasta w zupełności wystarczy.
50-tka faktycznie stanowi zagrożenie,dla siebie i dla innych, ale 125 jest OK
 
EDI730 / 31.178.250.* / 2015-05-25 16:10
LEWA TY TO SIĘ TU WIDZĘ NAJWIĘCEJ UDZIELASZ MUSISZ BYĆ NAPRAWDĘ LEWA
 
ok636 / 78.8.158.* / 2015-05-20 09:57
Droga Motocyklistko, jadąc względnie przepisowo, nie przekraczając tych 50 km/h w mieście raczej nie musisz się obawiać o swoje życie i zdrowie. Zawsze zdążysz wyhamować, względnie położyć motocykl i nic poza lekkimi uszkodzeniami i siniakiem Ci nie będzie. Ale rozumiem Cię, bronisz swoich koleżków, którzy lubią przycisnąć i przesadzić z prędkością. Gwarantuję Ci, że 99% motocyklistów poruszając się samochodem (o ile mają prawo jazdy na pojazd posiadający trochę większą wagę i gabaryty niż 150kg jednoślad) wymusi pierwszeństwo w najgorszym przypadku i nieprawidłowo oceni prędkość nadjeżdżającego pojazdu. Jak mogę zakładać, że ktoś zamiast regulaminowych 50 km/h jedzie > 100 km/h. No litości. Możesz wziąć poprawkę na te góra 30 km/h. Poza tym dlaczego mierzysz wszystkich swoją miarą? Zakładasz, że każdy kto byłby Tobą wsiadłby na motocykl nigdy wcześniej na nim nie jeżdżąc i stworzył zagrożenie? O naiwna niewiasto... Zobacz ile osób udaje się do ośrodków doskonalenia techniki jazdy - to o czymś świadczy. Oprócz tego spora grupa osób trenuje samodzielnie na zamkniętych placach, czy w przydomowych ogródkach. Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie narażał swojego zdrowia i życia. Jakoś przed wprowadzeniem możliwości jazdy 125ccm istniały skutery i motorowery do 50ccm z prawdziwą skrzynią motocyklową i nimi poruszały się osoby również nie posiadające ŻADNEGO prawa jazdy - jedynie dowód osobisty potwierdzający ukończone 18 lat (przed 2013 rokiem bodajże). Zapamiętaj jedną rzecz - nigdy nie wolno robić z innych ludzi idiotów. Podejrzewam, że życie nauczy Cię pokory jeszcze. Na zakończenie pozdrawiam wszystkich "normalnych" motocyklistów i kierowców samochodów, ponieważ w obu tych grupach występują piraci drogowi, niezależnie od pojazdu jakim się poruszają :-)
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
 
hmmmm / 62.69.210.* / 2015-05-25 12:31
To ty nie wiesz co piszesz. Jadąc przepisowo 50km/h utrzymując bezpieczną odległość od następnęgo pojazdu za każdym razem baran samochodem na styk się wpasowuje i nagle z 10 metrów robią się mi 2. Nie raz jadąc prosto baran z naprzeciwka skręcał w lewo wymuszając pierwszeństwo i tylko dzięki sportowym hamulcom i przepisowej jeździe byłem wstanie się zatrzymać. Tradycyjny cięźki harley czy też stricte turystyk by się wlepił. Wczoraj spokojna jazda motocyklem wg przepisów a gościu na zakręcie i podwójnej ciągłej mnie wyprzedzał. Owszem motocykliści też tak robią tylko czas na cały manewr motocyklem (75 koni) to są 3 sekundy łącznie z redukcją zmianą pasa wyprzedzeniem i powrotem na swój pas. Nie usprawiedliwiam tu tych motocyklistów ale czas potrzebny na ten manewr jest 3x-4x dłuższy samochodem.

Dla mnie 125cm to jest mało by sprawiało fun, radość z samej jazdy. Dla ludzi którzy chcą szybko do pracy dotrzeć w zakorkowanych miastach dodając śmieszne spalanie to wybór idealny. Popieram i zachęcam. Pomimo iż 125 polecam rękawiczki i buty motocyklowe jako skromne minimum o kasku nie wspominam bo to wymóg :).
 
klm823 / 67.84.24.* / 2015-05-25 18:20
mówisz pusta istoto ze nie ma "fanu" oceniasz wylacznie w/g siebie...

na 125cm p******* zjezdzilem polowe Indochin, zapewniam cie ze mialem wielki "fan"

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

spadajciemotury / 78.80.241.* / 2015-05-20 08:55
jestem ostrym krytykiem jednośladów (poza wyścigami stadionowymi i show w obiektach zamkniętych) a odnośnie majętności, żon i braku prawa jazdy jako powodu krytyki? no właśnie to klasyczna retoryka tumanów, jestem spoko finansowy, jeżdżę bmw 841i itp. itd nie ma to sensu tumanki
 
samja / 83.9.203.* / 2015-05-25 14:02
Dupą po nieheblowanej desce jeździsz tłumoku, pewnie po nogach ci leci jak myślisz o możliwości posiadania jakiegokolwiek auta. Wal się na ryj matole i idź walnij gruchę...
 
jotka111 / 91.213.156.* / 2015-05-20 09:25
a kogo to...

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

spadajcie / 78.80.241.* / 2015-05-20 08:51
motur to czysta postać wiochy, to kompleksy, tumany jeżdż i onanizuja się jednośladem, nie będę komentował stylu jazdy kretynów na moturach, niech spier....ą bo nawet na dawców się nie nadają
 
samja / 83.9.203.* / 2015-05-25 14:05
zyczęci z całego serca abyś znalazł sięw naglącej potrzebie przeszczepu ważnego organu, i ciekawy jestem czy jak się dowiesz że to od motocyklisty, to wybierzesz "do piachu"? Kretyn i tłumok bez ogłady.
 
wiocha to ty / 81.219.124.* / 2015-05-20 09:03
czystą postacią wiochy to jest szpan małolatów jadących samochodami ponad 100km/h w terenie zabudowanym z muzyką rozkręconą na maxa i nic więcej nie słychać tylko trzask plastików, wiochą jest wsiadanie po pijaku za kółko, wiochą jest noszenie białych skarpetek do sandałów...!!! :-P
ale wiochą nie jest pasja tak wielu ludzi jaką są motocykle!!!!

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

JAAAAAAAAAA / 78.133.247.* / 2015-05-20 08:48
DLACZEGO POLACY ???? JA JESTEM POLAKIEM I NIE OSZALAŁEM !!!!!!!!!

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

pl20152 / 79.186.241.* / 2015-05-20 08:37
Negatywne komentarze o motocyklistach piszą ci, których na motocykl nie stać, żona im nie pozwala, lub nie mają prawa jazdy A na prawdziwy motocykl. 125cm to p**********, ale zawsze to jakaś przyjemność z jazdy.

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

cree / 95.40.113.* / 2015-05-20 08:21
Powinien zostać zlikwidowany egzamin teoretyczny dla osób posiadających prawo jazdy kat B od 3 lat w przypadku większych motocykli pow 125cm
 
teoretyczny na Kat A / 88.220.46.* / 2015-05-20 09:00
Zdziwiłbyś się ile nowych rzeczy można się dowiedzieć a ile zapomnianych przepisów przypomnieć podczas kursu teoretycznego...
Wiem to z doświadczenia - prawo jazdy KAT B mam od 18 lat. Obecnie jestem przed egzaminem na KAT A. Przed teorią myślałem podobnie jak Ty - no i się mocno zdziwiłem ...
 
cree / 95.40.113.* / 2015-05-20 09:32
Ja mam prawo jazdy na kat B od 22 lat i uważam skoro ustawodawca daje możliwość jazdy motocyklami do 125 cm bez egzaminów teoretycznych, tym samym stwierdza, iż Ci kierowcy znają przepisy ruchu drogowego. Pytanie czy skoro mam zdany egzamin teoretyczny na kat B i jadąc motocyklem pow 125 cm znam przepisy ruch drogowego czy nie? Dlaczego mam płacić drugi raz za egzamin teoretyczny? Egzamin praktyczny jak najbardziej powinien być.
A wiadomo przepisy ruchu drogowego się zmieniają, i w zasadzie każdy kierowca powinien ze zmianami się zapoznawać we własnym zakresie, anie poprzez egzamin.
 
Remikman / 79.187.56.* / 2015-05-20 09:24
Dokładnie popieram też mam prawko od 18 lat i właśnie zdałem na kat A

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

Maniek45678 / 91.231.93.* / 2015-05-20 08:19
Ponad 650tys. nieoszłyh dawców nerek

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

ostrożny / 93.179.211.* / 2015-05-20 08:19
tylko bez szaleństw ...choć świeże nereczki i serduszko się przydadzą bo mózg.....
 
niostrozny / 94.254.144.* / 2015-05-20 08:28
W twoim przypadku nereczki i serduszko przydadza sie tylko na kerme dla szczurow.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

Wojtek963 / 83.9.231.* / 2015-05-20 08:10
Od dziecka marzyłem o posiadaniu motocykla, nie koniecznie ścigacza. Niestety moja choroba, którą przeszedłem - 2 guzy na mózgu, po usunięciu których nie mam prawego oka a na lewe nie widzę zewnętrzną stroną wkluczają mnie jako kierowcę motocykla. Moje marzenia prysły jak bańka mydlana.
Marzenia nie spełniają się tak do końca:(
 
Oczy / 91.113.118.* / 2015-05-25 11:40
Wspolczuje Ci, ale to jeszcze nie koniec Swiata! Mojej kolezanki z pracy corka, mimo ze niemal nic nie widzi (jakiestam zarysy - wada genetyczna) jezdzi z mezem na nartach z "pilotem"! Ma w helmie interkom, a on jadac za nia na biezaco koryguje jej trase. Pozdrowiska i trzymaj sie!
 
Jarasek / 91.212.2.* / 2015-05-20 08:28
to ,że masz problem z wzrokiem i nie możesz sie poruszać po drodzę,bo stanowisz zagrożenie dla innych użytkowników , nie wyklucza Cie z jazdy motocyklem. Pozostaje off road. Bez uprawnień, bez ryzyka ,że kogoś potrącisz, tylko ty, las, błoto i piach...
 
Tantrum / 89.238.42.* / 2015-05-20 08:45
"masz problem z wzrokiem i nie możesz sie poruszać po drodzę,bo stanowisz zagrożenie dla innych użytkowników"

Bzdury gadasz. Dalej może poruszać się po drogach jako pieszy.

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

moto22 / 46.169.20.* / 2015-05-20 08:03
nie ma co marzyć, trzeba kupować, warto :D przesiadając sie na moto każdy wracając do auta będzie się w nim dusił i nerwicował. Przyjemność, swoboda i wolność :D

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

zxxx / 164.126.237.* / 2015-05-20 08:00
to byla edyna dobra rzecz ktora rzad i prezydent podpisal jednak ta zasada obowiazuje w calej uni i juz dzis mozna powiedziec ze bylo to dobre pociagniecie na motocykle wsiedli kierowcy dobrze zaznajomieni z jazda i ruchem ci co za mlodych lat jedzili motorowerami wiec jazde na dwoch kolach mieli w genach

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

proletariusz / 195.225.120.* / 2015-05-20 07:58
cieszy mnie, że wreszcie moi Ziomale zauważają NLP w tym co pojawia się w internecie. ...idziemy w dobrym kierunku!

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

Leirbag / 37.152.19.* / 2015-05-20 07:58
Jeśli jadę przepisowo i jakiś motocyklista chce mnie wyprzedzić łamiąc przepisy i potem zmuszając mnie do wolniejszej jazdy a potem wystawia pewien palec to przysięgam od tamtego czasu mam was w czterech literach. Jak wpadniecie na mój pojazd ja wyjdę z tego cało ale was piratów będą skrobać. Mam kamerki na pokładzie i udowodnię, że to wasza wina była. Będzie jednego mniej.
 
Kiks / 78.86.173.* / 2015-05-25 12:38
Jedze motocyklem od ok 40 lat, mam tez samochod i czytajac to o czym piszesz dochodze do wniosku ze jestes zwyklym znerwicowanym uzytkownikiem drogi. A kamerke wsadz sobie wiesz gdzie., >:)
 
kbks / 193.227.131.* / 2015-05-20 08:27
Misiu... Ale jeśli będzie to Twoja wina, a ja będę się poruszał to Ty trafisz na OIOM :)

Podaj nr. rej.
 
papryk / 92.72.166.* / 2015-05-20 08:11
S*******.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

oti9 / 31.1.1.* / 2015-05-20 07:56
Polacy mogą tylko POMARZYĆ...

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

saw281 / 46.76.77.* / 2015-05-20 07:55
Uwazam ze posiadacze motorow powinni obligatoryjnie stawac się dawcami narzadow.
 
majkel1113 / 91.238.216.* / 2015-05-20 10:57
Do saw281
Motor to masz w pralce.

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

Bogdan56_Ch / 94.251.218.* / 2015-05-20 07:55
Wg mediów, Polacy co chwilę szaleją na jakimś punkcie i są szczęśliwi mogąc zaciągać sugerowane pożyczki. Chyba kogoś tam pogięło, Polacy marzą o popłatnej pracy i o tym aby godnie żyć w tym porąbanym kraju.

Który z banków,

szteker / 89.70.208.* / 2015-05-20 07:55
jest sponsorem tego badziewnego tekstu? Od dłuższego czasu wiadomo, że kategoria B uprawnia do jazdy na 125cc. ale najpierw trzeba go kupić Dlatego więc pytam, który bank jest sponsorem tego goownianego pisadła?
 
ała / 86.73.60.* / 2015-05-20 08:18
Nie bank, BIK. Oni tez robia biznes :)
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/

Re: Ponad 650 tys. Polaków marzy o motocyklu

mdsk / 78.11.8.* / 2015-05-20 07:47
Trzy i pół akapity o motocyklach, pięć i pół o kredytach :)
 
sdrp / 195.47.201.* / 2015-05-25 14:38
Bo chcąc kupić motocykl sprawdzasz kolor i cenę.

Oferty motoryzacyjne