Polskie autobusy dla polskich miast
Autosan i Solaris dostarczają swoje autobusy na potrzeby zakładów komunikacji miejskiej w Krośnie, Elblągu, Inowrocławiu i Warszawie. Sanocki zakład zaopatrzył PKS Elbląg w dwie sztuki międzymiastowych, 8-metrowych Gemini , natomiast MKS w Krośnie odebrał autobusy modelu Sancity 9LE.
W elbląskich autokarach zamontowano silniki Cummins oraz automatyczne skrzynie biegów ZF. Dodatkowo wyposażono je w retarder elektromagnetyczny, a także klimatyzację, instalację elektryczną w przestrzeni pasażerskiej, wi-fi, radio CB, immobiliser oraz fotel pilota. W każdym autobusie podróżować może 31 pasażerów na fotelach uchylnych z przesuwem bocznym i trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa.
Miejskie Sancity uzupełniły krośnieńską flotę Autosanów, gdzie od roku eksploatowane są dwa identyczne pojazdy. Tu także zastosowano silnik Cummins, ale współpracujący z automatyczną skrzynią biegów Allison. Autobusem może podróżować 60 osób, jest 17 miejsc siedzących i miejsce przeznaczone do przewozu osoby na wózku inwalidzkim. W środkowych drzwiach zamontowano rampę umożliwiająca wjazd wózka do wnętrza. Dodatkowo pojazd przystosowany został do montażu urządzeń elektronicznej informacji pasażerskiej wchodzącej w System Krośnieńskiej Karty Miejskiej.
Natomiast producent autobusów z Bolechowa: Solaris Bus & Coach, wygrał przetarg na dostawę 80 autobusów dla MZA Warszawa a także dostarczy 12 elektrycznych pojazdów dla przewoźnika z Inowrocławia.
Przetarg ogłoszony przez stołecznego przewoźnika składał się z dwóch elementów: zakup 20 autobusów klasy MAXI (12-metrowych) oraz 60 autobusów klasy MEGA (18-metrowych).
W pierwszym z nich oferty złożyły firmy: Solaris, EvoBus (Mercedes), Lider Trading (Solbus) i MAN. Oferty na autobusy większych gabarytów były dwie: Solarisa i EvoBus.
Nowe autobusy trafią do warszawskiego przewoźnika w ciągu 24 tygodni od daty podpisania umowy.
Natomiast w Inowrocławiu na ulicach pojawią się bezemisyjne autobusy Solaris Urbino 12 electric. Dwa elektryczne pojazdy zostaną dostarczone do kujawskiego uzdrowiska jeszcze w tym roku. Tym samym liczba sprzedanych w Polsce elektrycznych Urbino wzrosła do 15 sztuk.
Solarisy Urbino 12 electric dla Inowrocławia będą posiadać w pełni elektryczny napęd o mocy 160 kW oraz baterie o pojemności 201 kWh, ładowane przy pomocy zewnętrznej ładowarki o mocy 20 kW, podłączanej za pośrednictwem złącza plug-in. Dodatkowo pojazd zostanie przygotowany do późniejszej instalacji dachowego systemu ładowania (pantografu).
W pełni bezemisyjne, elektryczne Urbino znalazły już nabywców na rynku austriackim (Klagenfurt), czeskim (Pilzno), hiszpańskim (Barcelona), niemieckim (Berlin, Brunszwik, Drezno, Düsseldorf Hamburg, Hanower, Oberhausen), szwedzkim (Vasteras) oraz polskim (Inowrocław, Jaworzno, Ostrołęka, Warszawa). Łącznie producent z Bolechowa sprzedał już 41 elektrycznych autobusów o różnych długościach, wielkościach baterii i technologiach ładowania.
Re: Polskie autobusy dla polskich miast
Re: Polskie autobusy dla polskich miast
Re: Polskie autobusy dla polskich miast
Re: Polskie autobusy dla polskich miast
Re: Polskie autobusy dla polskich miast
Re: Polskie autobusy dla polskich miast
Re: Polskie autobusy dla polskich miast
Re: Polskie autobusy dla polskich miast
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
brzydze sie takim nacjonaistycznym mysleniem
Re: Polskie autobusy dla polskich miast
Re: Polskie autobusy dla polskich miast
Re: Polskie autobusy dla polskich miast
Re: Polskie autobusy dla polskich miast
Re: Polskie autobusy dla polskich miast
Re: Polskie autobusy dla polskich miast
Re: Polskie autobusy dla polskich miast
Re: Polskie autobusy dla polskich miast
Re: Polskie autobusy dla polskich miast
Zadbajmy o tą historię bo naród nie dbający o swoją historię i przemysł ginie stając się niewolnikiem na własnej ziemii.
Każdy wiesza psy na tym co polskie bo złe itd. A niby skąd zakłądy mają mieć pieniądze na badania, rozwój jak nie ma sprzedaży. Zachodnie firmy wypracowywały swoją jakość latami a my w ciągu 25 lat musieliśmy to wszystko nadrobić.
A wracając do Autosanu, niejeden zachodni koncern chciałby pochwalić się tradycją ponad 180 lat. Więc możemy chodzić z podniesioną głową ale nie pozwólmy aby ta tradycja zaginęła przez nas samych.
Ale skoro dyskutujesz o wyglądzie, powiedz mi który autobus twoim zdaniem nadaje się za wzór do naśladowania w stylistyce?
Re: Polskie autobusy dla polskich miast
Re: Polskie autobusy dla polskich miast