Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Peugeot pokazuje ciekawy model koncepcyjny Exalt

2014-04-11 10:00

Peugeot pokazuje ciekawy model koncepcyjny Exalt

Peugeot pokazuje ciekawy model koncepcyjny Exalt
Samochody koncepcyjne Peugeota to zdaniem wielu obserwatorów kwintesencja francuskiej stylistyki XXI wieku. Zresztą samochody koncepcyjne wielu marek zachwycają, ale niestety niewiele z tych zachwytów przenosi się na ostateczny model produkcyjny. A jak będzie z modelem Peugeot Exalt.


Już na pierwszy rzut oka widać, że styliście Peugeota inspirowali się zaprezentowanym jakiś czas temu modelem koncepcyjnym Onyx, choć w tym przypadku auto ma nieco więcej wspólnego z rzeczywistością. Z drugiej jednak strony producent znów postanowił zastosować nietypową powłokę nadwozia, a raczej jej częściowy brak. Na nadwoziu znajdziemy połączenie surowego metalu z przypominającą fakturą skórę rekina tkaniną o nazwie Shark Skin o optymalnych parametrach użytkowych.

A co o nadwoziu Peugeota Exalt pisze sam producent w informacji prasowej?

Ręcznie wykuta przez mistrza blacharstwa stalowa karoseria samochodu jest hołdem złożonym sztuce francuskiej motoryzacji lat 20 i 30. Jej forma stanowi reinterpretację kanonów stylistycznych, które leżą u podstaw motoryzacyjnej pasji: dynamiczne, wyciągnie linie, wysoki pasa boczny, nachylona szyba przednia, nisko poprowadzona linia dachu (zaledwie 1,31 m), smukła sylwetka, która kryje przestronną kabinę, precyzyjnie spasowane płaszczyzny boczne z progami z włókna bazaltowego i 20-calowe koła.

Aby poprawić współczynnik oporu aerodynamicznego, tylna część modelu EXALT została wykończona materiałem Shark Skin o optymalnych parametrach użytkowych. Jego ziarnista, zainspirowana przez naturę faktura poprawia osiągi aerodynamiczne pojazdu i ogranicza zużycie paliwa. Prosta linia, która oddziela krawędź tylnych drzwi od trójkątnego okna zapewnia płynne przejście między szarością płata stali i czerwienią materiału Shark Skin. Zastosowanie tego tworzywa w połączeniu z innymi elementami - umieszczonym w tylnym zderzaku wylotem powietrza, płynną linią dachu i profilowanymi lusterkami bocznymi - pozwoliło na zoptymalizowanie właściwości aerodynamicznych modelu EXALT, którego współczynnik SCx wynosi 0,6.

Nadwozie nadwoziem - jest oczywiście bardzo imponujące - ale równie ważne jest serce auta, które zdaniem producenta waży 1700 kilogramów. Do napędu służy jednostka hybrydowa HYbrid4 o łącznej mocy 340 KM. Napęd trafia na wszystkie koła zapewniając świetną trakcję. Sercem systemu hybrydowego jest jednostka o pojemności 1.6 THP o mocy 270 KM, która kieruje moc na koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej. Silnik elektryczny generuje moc 50 kW i jest zintegrowany z tylną osią. Niestety Peugeot nie podaje osiągów modelu Exalt.

A jak Wam podoba się to auto?

Tagi: paliwa, peugeot, auto, silnik, łada oka, łada forma
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne