Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Oto najszybszy przednionapędowy hot-hatch

2016-05-04 15:39

Oto najszybszy przednionapędowy hot-hatch

Volkswagen uczcił 40-lecie Golfa GTI nie tylko wypuszczeniem najmocniejszej w historii seryjnej wersji tego hot-hatcha, ale w dodatku pobił prestiżowy rekord Północnej Pętli toru Nürburgring, należący od kilku miesięcy do Hondy Civic Type-R. Czas uzyskany przez Volkswagena (7:49,21) jest o prawie 1,5 s lepszy od rekordowego wyniku Hondy (7:50,63).

Z pewnością takie osiągnięcie osłodzi nieco gorycz, po tym jak kilka dni temu ogłoszono, iż 400-konny, a może i mocniejszy, Golf R400 nie trafi jednak do produkcji.

Dlatego też zaprezentowany szerszej publiczności podczas imprezy nad jeziorem Worthersee nowy rekordzista Nurburgringu - Volkswagen Golf GTI Clubsport S - póki co pozostanie najmocniejszym seryjnym Golfem. Powstanie 400 egzemplarzy tego modelu, z czego co najmniej 100 sztuk trafi do niemieckich klientów.

Golf GTI Clubsport S napędzany jest dwulitrowym silnikiem TSI o mocy 310 KM, co sprawia, że od Golfa GTI Clubsport jest mocniejszy, w zależności od sposobu liczenia, o 20 bądź 45 KM. Normalnie Clubsport ma do dyspozycji 265 KM, jednak chwilowo (10 s) moc może zostać zwiększona do 290 KM. To jednak nie sama moc decyduje o osiągach tego Golfa. Auto udało się maksymalnie odchudzić i waży ono obecnie zaledwie 1.280 kg, o 30 kg mniej od Clubsporta. Aby to osiągnąć, pozbyto się tylnej kanapy, wstawiono mniejszy akumulator czy zastosowano lżejsze elementy z aluminium. Z tego też względu zdecydowano się na przekładnię manualną, która waży 20 kg mniej od DSG, co rekompensuje z nawiązką nieco wolniejszą zmianę przełożeń.

Stylistycznie Clubsport S od słabszej odmiany odróżnia się nieznacznie. Zastosowany tu został nieco inny pakiet aerodynamiczny, zaś we wnętrzu, poza usunięciem tylnej kanapy, pojawiły się inne sportowe fotele.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne