Odświeżony Ford Focus ST oficjalnie zaprezentowany
Zacznijmy od wspomnianego wariantu wysokoprężnego. Po raz pierwszy w historii Ford zaoferuje silnik Diesla w usportowionym modelu Focus ST. Będzie to wzmocniona jednostka 2.0 TDCI z systemem Start/Stop o mocy 185 KM przy 3500 obr./min i momentem obrotowym rzędu 400 Nm w zakresie 2000-2750 obr./min. Taki model w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 8,1 sekundy zaś prędkość maksymalna to 217 km/h. Zdaniem producenta średnie zużycie paliwa to skromne 4,4 l/100km. Dość optymistyczne założenie.
Jeśli ktoś woli prawdziwego Forda Focusa ST, wybierze wersję z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 250 KM, który teraz wyposażono w system Start/Stop zmniejszający zużycie paliwa o 6 procent - zdaniem deklaracji jest to średnio 6,8 l/100km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje teraz 6,5 sekundy. Napęd przenoszony jest oczywiście na przednie koła. Oprócz tego odświeżony Ford Focus ST dostanie nowe 19-calowe felgi z oponami Michelin.
Jeśli chodzi o zmiany wizualne, warto wspomnieć o cieńszych światłach przednich, przeprojektowanej masce silnika, nowym zderzaku ze światłami przeciwmgłowymi w kształcie trapezu itp. Z tyłu znajdziemy mniejsze światła, nowy zderzak z dyfuzorem oraz centralnie umieszczoną końcówkę układu wydechowego. A jak Wam podoba się odświeżony Ford Focus ST?