Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Odświeżony Mercedes SL oficjalnie

2015-11-18 11:31

Odświeżony Mercedes SL oficjalnie

Odświeżony Mercedes SL oficjalnie
Fot. Materiały prasowe Mercedes
Na rozpoczynającej się dziś wystawie samochodowej w Los Angeles Mercedes zaprezentował swojego roadstera po faceliftingu.

W zmodernizowanym SL-u widzimy przede wszystkim przeprojektowaną przednią część nadwozia ze zmienionym grillem, który wyraźnie nawiązuje do tego, którego znamy z Mercedesa AMG GT, choć można też znaleźć pewne nawiązania do legendarnego 300 SL Panamerica. Pojawiły się również nowe reflektory, naturalnie w technologii LED. Inne są zderzaki, a także większe wloty powietrza. W tylnej części nadwozia uwagę zwraca spory dyfuzor oraz chromowane końcówki układu wydechowego. Całość nowego wyglądu uzupełniają detale z włókna węglowego, nakładki na progi oraz specjalne, czarne felgi.

Zmiany wnętrza są jeszcze mniej zauważalne. Większe są teraz centralny wyświetlacz systemu multimedialnego Comand. Na kokpicie pojawił się nowy zegar oraz wskaźnik wyboru jednego z pięciu trybów jazdy - Individual, Comfort, Sport, Sport+ i Race.

Wprawdzie gama silnikowa SL-a nie uległa zmianie, wciąć do wyboru będą cztery wersje silnikowe, jednak inżynierom Mercedesa udało się zwiększyć moc oraz maksymalny moment większości z nich. Bazowa jednostka w wersji SL 400 będzie napędzana silnikiem V6 o pojemności 3 litrów, który teraz będzie miał 367 KM maksymalnej mocy (obecnie 334), a maksymalny moment wzrósł z 480 do 500 Nm. W efekcie Mercedes SL 400 przyspiesza do pierwszej setki o 0,3 s. szybciej (4,9 s.). Druga w kolejności jednostka (SL 500) jest mocniejsza o 19 KM (455KM), przy takim samym maksymalnym momencie obrotowym (700Nm). Mimo to udało się również o 0,3 s. poprawić rekordowe osiągnięcie w sprincie do setki (4,3 s.).

W odmianach AMG parametry zmieniły się tylko w słabszej wersji (SL63 AMG), w której moc wzrosła z 539 do 585 KM, a maksymalny moment z 800 na 900 Nm. Przełożyło się to szybszy o 0,2 s. czas rozpędzania się do 100 km/h (4,1 s.). SL65 AMG z kolei będzie miał identyczną moc (630KM), maksymalny moment (1000Nm) oraz czas od startu do 100 km/h (4,0 s.).

Całkowitą nowością w obu "cywilnych" odmianach silnikowych jest nowa, 9-stopniowa automatyczna przekładnia 9G-Tronic, która zastąpi skrzynię z dwoma mniej przełożeniami.

Odświeżonego roadstera Mercedesa na europejskich drogach zobaczymy w kwietniu przyszłego roku. Jak na razie producent nie podał jeszcze cen. Dodajmy tylko, że podstawowa odmiana kosztuje obecnie 470 tys. zł, zaś najmocniejsza 1.155 tys.zł.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne