Nowe Scirocco zajechało do polskich salonów
Przypomnijmy, że pierwsza generacja Scirocco zadebiutowała przed czterdziestu laty podczas Genewskiego Salonu Samochodowego. W tym roku, także w Genewie, premierę miała najnowsza odsłona auta, która przyniosła kilka technicznych i stylistycznych zmian. Teraz możemy już ją kupić.
Pod maską auta znalazły się czterocylindrowe silniki z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, które według producenta są o 19 procent oszczędniejsze od tych montowanych w poprzedniej generacji. Nie przeszkodziło im to jednak zyskać na mocy. Przykład: nowy Scirocco 2.0 TDI (110 kW/150 KM) zużywa 4,2 l/100 km, czyli o 0,6 litra mniej niż jego o 10 KM słabszy poprzednik.
Charakterystyczne cechy zewnętrzne to m.in. nowa stylistyka przodu i tyłu nadwozia, z nowymi reflektorami H7 lub opcjonalnymi reflektorami ksenonowymi, obejmującymi diodowe światła dzienne i tylne. Tylny znaczek VW służy teraz jako uchwyt pokrywy bagażnika.
Wnętrze wyposażono w sportowe fotele i sportową kierownicę. Różni się ono także kolorami oraz tapicerką. A aucie zamontowano system nagłaśniający Dynaudio Excite, asystent parkowania Park Assist i dodatkowe wskaźniki (ciśnienie doładowania, stoper, temperatura oleju) nawiązujące do pierwszej generacji Scirocco.
Najmocniejsza wersja tej serii modeli, Scirocco R, dysponuje mocą 206 kW/280 KM, czyli o 11 kW/15 KM większą niż poprzednik. Przyspieszenie do 100 km/h z dwusprzęgłową przekładnią DSG zajmuje mu 5,5 sekundy - o 0,3 sekundy mniej, niż we wcześniejszej wersji.
Volkswagen Sirocco R/fot. Volkswagen
Scirocco R od pozostałych wersji różni się m.in. sportowym charakterem przodu i tyłu nadwozia oraz 18-calowymi obręczami kół ze stopu metali lekkich Cadiz (opcjonalnie 19-calowe). Ma trzy duże, czarne wloty powietrza z przodu, poszerzone progi, chromowane końcówki układu wydechowego oraz duży spojler dachowy. Wyróżnia się także ceną. Za R-kę trzeba zapłacić co najmniej 137 690 zł.
W polskiej ofercie znalazły się natomiast dwie promocyjne wersje tego modelu: Scirocco Perfectline oraz Scirocco Perfectline R-Style. Obie charakteryzują się bogatszym wyposażeniem w stosunku do standardowej oferty - i nieco niższą ceną. Perfectline dostępna jest z silnikiem 1.4 TSI o mocy 122 KM i kosztuje 82 690 zł. Wersja Perfectline R-Style oferowana jest z trzema jednostkami: 2.0 TSI o mocy 180 KM (104 790 zł), 2.0 TSI 220 KM (124 290 zł) oraz 2.0 TDI 184 KM (130 290 zł).