Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Nowe Scirocco zajechało do polskich salonów

2014-08-21 06:17

Nowe Scirocco zajechało do polskich salonów

Nowe Scirocco zajechało do polskich salonów
Fot. Volkswagen

Przypomnijmy, że pierwsza generacja Scirocco zadebiutowała przed czterdziestu laty podczas Genewskiego Salonu Samochodowego. W tym roku, także w Genewie, premierę miała najnowsza odsłona auta, która przyniosła kilka technicznych i stylistycznych zmian. Teraz możemy już ją kupić.

Pod maską auta znalazły się czterocylindrowe silniki z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, które według producenta są o 19 procent oszczędniejsze od tych montowanych w poprzedniej generacji. Nie przeszkodziło im to jednak zyskać na mocy. Przykład: nowy Scirocco 2.0 TDI (110 kW/150 KM) zużywa 4,2 l/100 km, czyli o 0,6 litra mniej niż jego o 10 KM słabszy poprzednik.

Charakterystyczne cechy zewnętrzne to m.in. nowa stylistyka przodu i tyłu nadwozia, z nowymi reflektorami H7 lub opcjonalnymi reflektorami ksenonowymi, obejmującymi diodowe światła dzienne i tylne. Tylny znaczek VW służy teraz jako uchwyt pokrywy bagażnika.

Wnętrze wyposażono w sportowe fotele i sportową kierownicę. Różni się ono także kolorami oraz tapicerką. A aucie zamontowano system nagłaśniający Dynaudio Excite, asystent parkowania Park Assist i dodatkowe wskaźniki (ciśnienie doładowania, stoper, temperatura oleju) nawiązujące do pierwszej generacji Scirocco.

Najmocniejsza wersja tej serii modeli, Scirocco R, dysponuje mocą 206 kW/280 KM, czyli o 11 kW/15 KM większą niż poprzednik. Przyspieszenie do 100 km/h z dwusprzęgłową przekładnią DSG zajmuje mu 5,5 sekundy - o 0,3 sekundy mniej, niż we wcześniejszej wersji.


Volkswagen Sirocco R/fot. Volkswagen

Scirocco R od pozostałych wersji różni się m.in. sportowym charakterem przodu i tyłu nadwozia oraz 18-calowymi obręczami kół ze stopu metali lekkich Cadiz (opcjonalnie 19-calowe). Ma trzy duże, czarne wloty powietrza z przodu, poszerzone progi, chromowane końcówki układu wydechowego oraz duży spojler dachowy. Wyróżnia się także ceną. Za R-kę trzeba zapłacić co najmniej 137 690 zł.

W polskiej ofercie znalazły się natomiast dwie promocyjne wersje tego modelu: Scirocco Perfectline oraz Scirocco Perfectline R-Style. Obie charakteryzują się bogatszym wyposażeniem w stosunku do standardowej oferty - i nieco niższą ceną. Perfectline dostępna jest z silnikiem 1.4 TSI o mocy 122 KM i kosztuje 82 690 zł. Wersja Perfectline R-Style oferowana jest z trzema jednostkami: 2.0 TSI o mocy 180 KM (104 790 zł), 2.0 TSI 220 KM (124 290 zł) oraz 2.0 TDI 184 KM (130 290 zł).

(mrain)
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne