Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie

Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Niemcy pchają na szrot

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Niemcy pchają na szrot

gar / 194.1.153.* / 2009-03-02 15:40
Najciekawsze jest to ze wiele z tych 'szrotów' przekazanych do złomowni wcale nie idzie na złomowanie ale na sprzedaż do ... Europy Wschodniej i do Turcji... do czego przyznają sie sami Niemcy, którzy te auta odbierają i 'niszczą'.

Re: Niemcy pchają na szrot

lukasplock / 77.254.35.* / 2009-03-01 20:15
kolego o to własnie chodzi żeby ruszyć gospodarke sprzedaż nowych samochodów to zyski dla producentów owszem tak ale z tych zysków płaci się pensje tak wzrost sprzedaży pociąga za sobą wzrost produkcji a więc i wzrost zatrudnienia i jak jeden z kolegów napisał w branży motoryzacyjnej pracuje 400 tys ludzi więc jak oni zarobią to zarobią i inni sprzedąjący jedzenie, elektronikę użytkową wczasy i co sobie jeszcze tylko wymyślisz to ma być mechanizm który napędzi gospodarkę i u nas to mogło by przynieść też jakieś wymierne korzyści faktycznie państwo dopłaca do tego duże pieniądze ale i tak one mu się zwrócą z podatków a pieniądz musi być w obiegu żeby pracować bo trzymanie go na koncie jest bezsensowne

10 mln € miesięcznie w gospodarkę

Oompa_Loompa / 62.87.227.* / 2009-02-28 14:07
Cała akcja jest bardzo sprytnie pomyślana. W tym tempie "wymienionych" na rynku zostanie ok. 0,5 mln samochodów (na tańsze w utrzymaniu i eksploatacji, również bardziej ekologiczne). To przełoży się na "zwiększenie" budżetu gospodarstw domowych, które skorzystały z akcji a to oznacza (przy założeniu, że każdy nabywca oszczędzi ok. 20 € miesięcznie) 10 mln € miesięcznie wpompowanych w gospodarkę. Niemcy łączą przyjeme (mniej CO2) z pożytecznym (miejsze zużycie ropy).
 
morda / 83.26.19.* / 2009-03-04 10:28
na
tańsze w utrzymaniu i eksploatacji - chyba nie miales kolego nowego auta, również bardziej
ekologiczne - a ile wiecej energii i przetworzonych materialow idzie na produkcje nowego to nie wiemy?
 
Condor11 / 83.4.85.* / 2009-03-01 16:19
A te 20 € miesiecznie to gdzie wpompowali do tej pory w kanal? Zastanow sie co piszesz zanim napiszesz takie rewelacje, jak tankowali za te 20 € to tez pompowali je w gospodarke.

Condor

Re: Niemcy pchają na szrot

pletwonogi / 83.10.99.* / 2009-02-27 09:55
...wiadomo ze Niemcy wybieraja z reguly Niemieckie samochody....jest to wiec ukryta pomoc dla niemieckich koncernow motoryzacyjnych.....

Re: Niemcy pchają na szrot - PARANOJA

ondzio / 89.171.102.* / 2009-02-27 09:41
Przecież to jest kompletna paranoja. Wyobraźmy sobie, że np. w Polsce rząd będzie dopłacał (trochę) do każdego zburzonego starego budynku jeśli własciciel weźmie się za budowanie nowego domu (na kredyt) -będą miejsca pracy w budownictwie, będą zyski dla deweloperów itd. Oczywiście ceny nowych produktów wcale nie spadną. Domów będzie dalej tyle ile było wcześniej. Czy od tego wszystkim będzie lepiej, czy ludzie będą bogatsi? Zamiast wydawać pieniądze na nowy samochód mogliby wydać na coś innego bardziej potrzebnego w czasach kryzysu, czy nawet odłożyć te pieniądze w banku, który przeznaczyłby je na kredyt komuś kto rzeczywiście by ich bardziej w obecnej chwili potrzebował. Z góry wiadomo kto na tym wyjdzie najlepiej-producenci. To ci dopiero kapitalizm na miarę XXI wieku. Za chwilę okaże się, że nie jest to równia pochyła, ale skraj przepaści.
 
zybi / 2009-02-28 06:54
nie rozumiesz kolego wogole tego co sie dzieje. !
Pisze z niemiec i powiem ci ze modle sie by kupowali samochody bo dzieki temu bede mial prace ! w motoryzacji pracuje 400tys ludzi w niemczech !
Oni wszyscy beda pracowac jesli kto kolwiek kupi autko
oto kolego chodzi
 
Alfista / 2009-02-27 12:21 / Człowiek Hossa
"Wyobraźmy sobie, że np. w Polsce rząd będzie dopłacał (trochę) do każdego zburzonego starego budynku jeśli własciciel weźmie się za budowanie nowego domu (na kredyt)"

Świetne podsumowanie tematu!
 
alex12345 / 91.142.196.* / 2009-02-27 21:28
Samochod to nie budynek. Z wiekiem samochod staje sie coraz drozszy w obsludze i coraz NIEekologiczny. Z budynkiem moze i 100 lat byc uzytkowany i nic mu nie bedzie. Wiec porownanie samochod=budynek nie jest trafne
 
Lorunia / 91.94.194.* / 2009-03-03 12:58
Proste rozumowanie ! jeśli Niemcy są naszym najważniejszym rynkiem zbytu , to w przypadku rozkręcania koniunktury właśnie w Niemczech to bardzo dobrze służy też naszej gospodarce ! Aby ktoś chciał cokolwiek kupować od nas musi najpierw zarobić jakieś .pieniądze .
 
Lorunia / 91.94.194.* / 2009-03-03 13:09
Może to być nawet dobry pomysł z tym dopłacaniem do wyburzania starych niebezpiecznych budowli ! a na ich miejsce mogłyby powstać nowe gmachy . Wiadomo nie od dzisiaj , że budownictwo angażuje wszystkie gałęzie przemysłu , więc pracowników byłoby potrzeba we wszystkich zawodach . Niemcy wiedzą co robią ! ! ! ....
  • Dopłaty do zakupu Toyoty Mirai 28.07.2015 (10:07)
    Dopłaty do zakupu Toyoty Mirai
    We wrześniu br. na rynek amerykański trafi zasilana wodorowymi ogniwami paliwowymi Toyota Mirai. Władze Stanu Kalifornia do każdego zakupionego... Kalifornia dopłaci do 6 500 dolarów kupującym Toyotę Mirai We wrześniu br. na rynek amerykański trafi zasilana wodorowymi ogniwami paliwowymi Toyota Mirai. Władze Stanu Kalifornia do każdego zakupionego egzemplarza dopłacą nabywcy do 6 500 dolarów.
Wiadomości Auto-Moto
  • Samochód przyszłości od Mercedesa. Wnętrze jak... salon

    Prototypowy autonomiczny pojazd badawczy

  • Auto na pedały, które waży zaledwie 31 kilogramów

    Przeszedł pomyślnie testy na drogach, wkrótce

  • Wybrały najbardziej kobiecy samochód. Dobra decyzja?

    W jury konkursu zasiadły znane dziennikarki z

Oferty motoryzacyjne

Model Rok prod. Ilość ogł. Śr. cena [zł]
Volkswagen Golf 2014 26200 22,1 tys.
Mercedes CE 2014 8539 34,6 tys.
Audi A3 2014 5595 26,7 tys.
Volkswagen Passat 2014 4598 28,7 tys.
Volkswagen Polo 2014 4037 14,4 tys.
zobacz wszystkie