Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
W I kwartale 2015 roku zarejestrowano w Polsce 91,7 tys. nowych samochodów osobowych – tylko 6 proc. mniej niż rok wcześniej w czasie tzw. „okienka derogacyjnego”. Rekordy biją motocykle - szczególnie te o małej pojemności, a rejestracje nowych pojazdów użytkowych osiągnęły najwyższy poziom od 2008 roku. W związku z ożywieniem na wielu rynkach UE, rośnie także produkcja przemysłu motoryzacyjnego. W I kw. 2015 roku wyniosła 32,1 mld zł, tj. nominalnie o 13,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Motorem wzrostu są fabryki pojazdów, których w I kw. 2015 roku wyprodukowano w Polsce 188,6 tys. – o 21,7 proc. więcej niż rok wcześniej.
W I kwartale 2015 roku zarejestrowano w Polsce 91,7 tys. nowych samochodów osobowych, tj. o 9 tys. więcej niż w poprzednim kwartale, jednak o blisko 6,1 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W większym stopniu zmalały rejestracje nabywców instytucjonalnych (-8,2 proc. r/r) niż indywidualnych, tj. osób prywatnych i prowadzących działalność gospodarczą (-3,2 proc. r/r).
- W I kw. 2015 roku rejestracje samochodów osobowych były mniejsze o 6 tys. szt. niż w analogicznym okresie 2014 roku. Nie mam jednak najmniejszych wątpliwości, że to dobry wynik. W I kw. 2014 roku sprzedaż została napędzona przez tzw. „okienko derogacyjne”, podczas którego zarejestrowano 23 tys. samochodów „z kratką”. Teraz otoczenie regulacyjne ustabilizowało się i towarzyszą temu nowe zasady rozliczania aut w firmie, które wydają się być korzystniejsze od rozwiązania poprzednio obowiązującego i zostały lepiej przyjęte przez przedsiębiorców. Znajduje to odzwierciedlenie w rejestracjach samochodów i wzmacnia stosunkową poprawę sytuacji – mówi Jakub Faryś, Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Bardziej stabilny okazał się rynek marek premium. W I kw. 2015 roku liczba rejestracji nowych samochodów osobowych w tym segmencie wyniosła 9 tys., czyli pozostała na niezmienionym poziomie w stosunku do poprzedniego kwartału i zmalała o 2,8 proc. w porównaniu do I kw. 2014 roku. W segmencie marek popularnych wolumen rejestracji wyniósł 82,7 tys. – o 6,4 proc. mniej niż w I kw. 2014 roku, choć wciąż o 12,2 proc. więcej niż w IV kw.
- W porównaniu do I kw. 2014 roku, kiedy prym wiodły „kratki”, popyt okazał się najbardziej stabilny w segmencie małych i średnich samochodów. Rejestracje w segmencie B wzrosły w I kw. 2015 roku o 6 proc. r/r, w segmencie C zmalały o 2 proc., zaś w segmencie małych i średnich SUVów i crossoverów zmalały o 4 proc. W tym samym czasie segment D zmalał o jedną czwartą, a duże SUVy – o jedną trzecią. Z drugiej strony, rośnie zainteresowanie najdroższymi, niszowymi kategoriami samochodów osobowych, tj. największymi autami rodzinnymi z segmentu E, limuzynami z segmentu F oraz samochodami sportowymi i kabrioletami – mówi Mirosław Michna, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce.
W I kw. 2015 liczba zarejestrowanych nowych motocykli sięgnęła rekordowego poziomu 4 097 sztuk (wzrost o 143 proc. r/r). Przyczyną było wprowadzenie w sierpniu 2014 roku możliwości prowadzenia jednośladów o pojemności do 125 cm3 na podstawie prawa jazdy kat. B, co przełożyło się na zwielokrotnienie sprzedaży dużych skuterów i małych motocykli typu street. Wczesna wiosna wspomogła także sprzedaż motocykli o większych pojemnościach. Rosnące zainteresowanie motocyklami o pojemności do 125 cm3 przełożyło się na pogłębienie spadku na rynku motorowerów – w I kw. 2015 roku rejestracje zmalały aż o 30,1 proc., do 5 035 motorowerów.
- Ożywienie w inwestycjach w pojazdy użytkowe jest wyraźnie widoczne i to pomimo poważnych wyzwań regulacyjnych, przed którymi stoi branża transportowa. I kw. 2015 roku na rynku samochodów dostawczych i ciężarowych był najlepszy od 2008 roku. Rekordową liczbę rejestracji odnotowaliśmy także w segmencie autobusów – mówi Jakub Faryś, Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
W I kw. 2015 roku zarejestrowano prawie 11,9 tys. samochodów dostawczych (o dopuszczalnej masie całkowitej mniejszej lub równej 3,5t), tj. o 13,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Jedynym niepokojącym zjawiskiem jest spadek popytu w segmencie osób prywatnych i prowadzących działalność gospodarczą (o 7,4 proc. r/r). Rejestracje firm i instytucji wzrosły jednak o 18,9 proc. W segmencie samochodów ciężarowych o DMC>3,5t. zarejestrowano 4 533 pojazdów, co oznacza wzrost o 11,3 proc. w porównaniu do I kw. 2014. Podobnie, jak w przypadku samochodów dostawczych, był to najlepszy pierwszy kwartał od 2008 roku. Za wzrost odpowiadają wyłącznie ciągniki drogowe. Rynek nowych autobusów wzrósł z kolei o ponad 30 proc. r/r – w tym segmencie zarejestrowano aż 387 pojazdów.
W I kw. 2015 roku wartość produkcji sprzedanej producentów motoryzacyjnych wyniosła 32,1 mld zł, tj. o 13,5 proc. więcej niż rok wcześniej (nominalnie). Motorem wzrostu były przede wszystkim pojazdy, których w I kw. 2015 roku wyprodukowano w Polsce 188,6 tys. – o 21,7 proc. więcej niż w I kw. 2014 roku. Rekordowe wyniki produkcyjne odnotowano w segmencie samochodów dostawczych i ciężarowych (35,9 tys. szt., o 21,5 proc. więcej niż rok wcześniej), w segmencie samochodów osobowych wyniki były także bardzo dobre (151,6 tys., wzrost o 21,7 proc. r/r).
- Unijny rynek samochodów osobowych ma za sobą najlepszy kwartał od 4 lat – rejestracje w okresie styczeń-marzec 2015 roku wzrosły o blisko 9 proc. r/r. W dużej mierze za wzrost odpowiada odradzający się rynek hiszpański, ale także Niemcy, Wielka Brytania, Francja i Włochy odnotowały znaczące odbicie. O kilkanaście procent wzrosły również rejestracje samochodów użytkowych. Rosnący popyt na nowe pojazdy w Europie nie pozostaje bez wpływu na sytuację ulokowanych w Polsce fabryk pojazdów - dał on pozytywny impuls produkcji części i akcesoriów – komentuje Mirosław Michna, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce.
Źródło: Raport KPMG w Polsce i PZPM
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
"W I kwartale 2015 roku zarejestrowano w Polsce 91,7 tys. nowych samochodów osobowych – tylko 6 proc." jest tak super ze sprzedaz spadla o 6%. W nomralnym kraju to bylaby mala katastrofa, ale biorac pod uwage absurdalnie maly rynek motoryzacyjny w Polsce, to takie skoki, to jest blad statystyczny..
Niecale 100k w kwartal to pewnie nie sprzedadza 400k w rok -
100k to w UKeju sprzedaje sie JENDEGO NAJPOPULARNIEJSZEGO MODELU MIESIECZNIE.
To jest dramat a nie najlepszy kwartal. Biorac pod uwage ze penwnie z 60-70% to sa zakupy flotowe firm to tylko obrazuje poziom nedzy i rozpaczy w nadwislanskiej republice bananowej..
ludzie szukaja maksymalnie taniego srodka transportu
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
Chociaz i tak i tak -kto w Polsce mowi: Kupilem sobie nowy uzywany samochod!?
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
ALE NASZ RZĄD MA INNE SPRAWY MA DO ZAŁATWIENIA SPŁACAĆ PENDOLINA ,STADIONY,GALERIE,WYSEPKI DROGOWE,SWOJE PO TĘŻNE PREMIE,LIMUZYNY SŁUŻBOWE ITP W JAKI SPOSÓB-oPOdatkowanie NARODU,MANDATAMI,KARAMI-NIECH SPŁACAJĄ GAMONIE CO NA NAS ZAWSZE GŁOSUJĄ.DZIĘKUJEMY WAM ZA TO
I POwyborach ZAFUNUJEMY WAM NOWE PENDOLINA,GALERIE,DWORCE,WYSEPKI DROGOWE ITP BUDOWANE PRZEZ KOLESI waszym kosztem podatniku i DLATEGO POLAKU JESTEŚ ZAWSZE BIEDNY BOŚ GŁUPIO GLOSOWAŁ.JESTEŚCIE KOCHANI PRZED WYBORAMI A PO WYBORACH OLANI,WYKIWANI JAK ZAWSZE.
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
Nota bene - roczny obrót firmy VW to.... 44 miliardy. Euro, dla ścisłości. Czyli 6 razy więcej, niż sprzedaż w branzy motoryzacyjnej w całej Polsce. I czym wy się chcecie pochwalić?
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
rzadzącego PO. Buaha,ha,ha.. Po co ta ściema. Czy naród jest rzeczywiście tak głupi, jak wy uważacie w PO ?
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
Re: Najlepszy kwartał polskiej branży motoryzacyjnej od 7 lat
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/