Ĺ KODA Kodiaq prowadzi do finiszu Tour de France
Ĺ KODA Kodiaq przechodzi obecnie intensywne przygotowania do wystąpienia w ostatniej fazie Tour de France, z Chantilly do Paryża. Promując nowy wizerunek, samochód poprowadzi peleton wzdłuż legendarnego bulwaru Champs-Elysées do linii końcowej. Prowadziła go będzie prawdziwa legenda: były zawodowy cyklista, Irlandczyk Stephen Roche, zwycięzca Tour de France z roku 1987 i ambasador marki Ĺ KODA.
Pierwsze fotografie nowego modelu Ĺ KODA Kodiaq, opublikowane przez producenta z Mladej Boleslavi, przedstawiają pojazd pokryty białym, szarym i czarnym kamuflażem. Czerwone, szare i czarne krawędzie nowego stylu kamuflażowego zainspirowanego nowym językiem designu Ĺ KODY i wprowadzone wraz z trójwymiarowymi elementami, zostały zaprojektowane i wyprodukowane specjalnie na tę okazję.
Ĺ KODA Kodiaq wystartuje na Tour de France w przebraniu, by później pokazać się światu po raz pierwszy w trakcie premiery berlińskiej, która odbędzie się 1 września. Kilka tygodni później pojazd zostanie zaprezentowany podczas Paris Motor Show. Ĺ KODA wypuszcza swój nowy model w ramach ofensywy w segmencie SUV.
Kodiaq to ucieleśnienie wszystkich cech przypisywanych marce, w tym wyróżniającego się designu, pełnego charakteru, jak również wyjątkowej przestrzenności wnętrz, wysokiej funkcjonalności i inteligentnych rozwiązań.
Ten wszechstronny SUV o długości 4,7 metra oferuje największą powierzchnię bagażnika w swojej klasie oraz regulowany trzeci rząd siedzeń. Rozszerzone opcje łączności, nowoczesne systemy wspomagania kierowania i wybiegające w przyszłość funkcje informacyjno-rozrywkowe to tylko nieliczne z wielu właściwości stanowiących o przewadze nowej Ĺ KODY Kodiaq, której sprzedaż rozpocznie się na początku 2017 roku.
Nazwa Ĺ KODA Kodiaq pochodzi od nazwy gatunku niedźwiedzia żyjącego na wyspie o tej samej nazwie, znajdującej się na południowym wybrzeżu Alaski. Rozmiar, siła, poczucie więzi rodzinnych i umiejętności zewnętrzne to wartości, które dzielą niedźwiedzie kodiackie i nowy SUV Ĺ KODY.
Po raz trzynasty z rzędu Ĺ KODA wspiera Tour de France jako oficjalny partner. Ponadto, marka po raz kolejny została sponsorem Zielonej Koszulki lidera ogólnej punktacji wyścigu. Jednocześnie Ĺ KODA jest oficjalnym partnerem pojazdu prowadzącego wyścig. Co roku firma dostarcza 250 samochodów dla celów organizacyjnych i pomocniczych.
W trakcie niemal trzytygodniowej pracy podczas wyścigu flota Ĺ KODY pokona około 2,8 milionów kilometrów. W trakcie 103. edycji Tour de France rowerzyści pokonają 3 519 kilometrów w ramach 21 faz.
Kolarstwo jest bliskie sercu Ĺ KODY, ponieważ tradycja rowerowa sięga początków historii marki. To 121 lat temu, w miejscowości Mladej Boleslavi, założyciele firmy VĂĄclav Laurin oraz VĂĄclav Klement zaczęli produkcję rowerów, co stanowiło wówczas podstawę działalności marki. Obecnie Tour de France stanowi filar aktywności sponsorskiej Ĺ KODY.