Litr na setkę
Chevrolet uparcie nazywa ten samochód elektrycznym, choć teraz podaje ile benzyny spali on na 100 km. Auto ma być napędzane tylko elektrycznym silnikiem, ale spalinowy także będzie miało. Tyle, że posłuży on tylko jako generator prądu. Samochód wejdzie do sprzedaży w końcu przyszłego roku. Firma podaje więc wielkość spalania na podstawie testów amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska, stosowanych dla aut elektrycznych. Jak zwał tak zwał, spalanie jest interesujące. Według dotychczasowych informacji i testów Volt może przejechać do 64 km tylko na silniku elektrycznym i energii z akumulatorów. W sumie zasięg auta, przy wykorzystaniu doładowania z generatora obsługiwanego przez silnik spalinowy wynosi 480 km. Jeżeli jednak codziennie będą doładowywali swój samochód mogą osiągnąć zapowiadane spalanie 1,2 l/100 km - to wynik specjalnego przeliczenia dla silników elektrycznych, a więc podana wielkość nie dotyczy sytuacji, w której silnik spalinowy pracuje, a tylko odpowiada zużyciu energii przez napęd elektryczny. Według tych samych badań koszt przejazdu 100 kilometrów Voltem będzie wynosił 1,7 dolara.
(mysz)
Re: Litr na setkę