Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Lexus lepszy od niemieckich marek premium

2016-03-05 17:59

Lexus lepszy od niemieckich marek premium

Stany Zjednoczone są najważniejszym rynkiem zbytu dla Lexusa, ale jak do tej pory japońska marka wciąż pozostawała w cieniu zwłaszcza BMW i Mercedesa. W lutym jednak role się odwróciły i to niemieckie marki znalazły się na niższych stopniach podium.

Lutowa sprzedaż Lexusa na rynku amerykańskim wyniosła 23.234 egzemplarzy i była o 1,0 proc. wyższa niż przed rokiem. W tym samym czasie sprzedaż Mercedesa spadła o 2,9 proc. do poziomu 22.941 sztuk, a BMW aż o 11 proc. do 22.498. Czwarte miejsce, ze sporą już stratą do prowadzącej trójki, zajęło Audi (11.718), którego lutowa sprzedaż była o 2,3 proc. wyższa niż rok wcześniej.

Cały segment premium notuje pewne oznaki słabości. W lutym wprawdzie łączna sprzedaż marek z tego segmentu wzrosła o 0,5 proc., ale po dwóch miesiącach roku jest ona niższa niż przed rokiem o 1,5 proc. Cały czas też trwa boom na SUV-y i crossovery. Po lutym modele z tych klas rynkowych notują 38,5-proc. udział w rynku, tj. o 2,2 proc. więcej niż po dwóch miesiącach 2015 r.

Dobry wynik lutowy Lexus zawdzięcza sprzedaży swoich SUV-ów, które zanotowały o 18,7 proc. lepszy rezultat niż rok wcześniej. Co ciekawe, w tym samym czasie pozostałe modele zanotowały spadek sprzedaży aż o 15,4 proc. Największą popularnością w lutym cieszyły się RX i NX, które odpowiednio zanotowały wzrost o 14,1 i 6,8 proc. Po dwóch miesiącach roku segment SUV-ów Lexusa jest na 17,5-proc. plusie, zaś pozostałych modeli osobowych na 17,2-proc. minusie.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne