Jak bieda to na kolorowo
Za Oceanem znacznie została rozszerzona paleta barw lakierów samochodowych, a ma to być skutkiem kryzysu ponieważ obecnie klienci chętniej wybierają auta w jaskrawych kolorach - donosi Dziennik.
Wzrost w liczbach bezwzględnych - 59. Dotychczas na rynku było do dyspozycji 5 611barw, obecnie liczba ta urosła do 5 670. A najpopularniejszym z kolorów jest ponoć pomarańczowy metalic.
Na jaskrawe kolory przestawiły się także reklamy motoryzacyjne. Dotyczy to także tych marek, które kojarzone są raczej ze spokojniejszym, stonowanym wizerunkiem - czytaj czarny, srebrny, szary, granatowy, a w porywach szaleństwa biały.
Co leży u podstaw takiego trendu? Sprzedawcy zwracają uwagę, że podczas kryzysu lat 70-ych także dominowały nietypowe kolory. Czy banalne wytłumaczenie, że producenci próbują przyciągnąć uwagę klientów najprostszymi, a więc i najtańszymi metodami jest wystarczające?
Może klienci myślą: oszczędzamy na wszystkim to chociaż zafundujmy sobie odlotowy kolor.