Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Jak bieda to na kolorowo

2009-06-26 00:20

Jak bieda to na kolorowo

Jak bieda to na kolorowo
Fot. PAP/EPA

Za Oceanem znacznie została rozszerzona paleta barw lakierów samochodowych, a ma to być skutkiem kryzysu ponieważ obecnie klienci chętniej wybierają auta w jaskrawych kolorach - donosi Dziennik.

Wzrost w liczbach bezwzględnych - 59. Dotychczas na rynku było do dyspozycji 5 611barw, obecnie liczba ta urosła do 5 670. A najpopularniejszym z kolorów jest ponoć pomarańczowy metalic.

Na jaskrawe kolory przestawiły się także reklamy motoryzacyjne. Dotyczy to także tych marek, które kojarzone są raczej ze spokojniejszym, stonowanym wizerunkiem - czytaj czarny, srebrny, szary, granatowy, a w porywach szaleństwa biały.

Co leży u podstaw takiego trendu? Sprzedawcy zwracają uwagę, że podczas kryzysu lat 70-ych także dominowały nietypowe kolory. Czy banalne wytłumaczenie, że producenci próbują przyciągnąć uwagę klientów najprostszymi, a więc i najtańszymi metodami jest wystarczające?

Może klienci myślą: oszczędzamy na wszystkim to chociaż zafundujmy sobie odlotowy kolor.

Tagi: sprzedaż, kryzys, motoryzacja, kolory
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne