Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Jaguar XE już w produkcji. Konkurent dla BMW Serii 3?

2015-04-14 10:00

Jaguar XE już w produkcji. Konkurent dla BMW Serii 3?

Jaguar XE już w produkcji. Konkurent dla BMW Serii 3?

Rynek aut z segmentu D, czyli samochodów klasy średniej to prawdziwe pole bitwy. Nieco hermetyczne pole, gdyż każdy nowy gracz jest witany z olbrzymią wrogością i niechęcią. Jak w tej sytuacji odnajdzie się Jaguar XE, który właśnie trafił do produkcji?


Zdaniem producenta Jaguar XE ma być jednym z najważniejszych modeli ostatnich lat. Nie jest to sportowe coupe, ani supersamochód, ale być może model ten trafi do wielu odbiorców podnosząc słupki sprzedaży, a o to obecnie producentom chodzi. Nowość mocno nawiązuje do XF-a i stylistycznie już na pierwszy rzut oka przypomina prawdziwego Jaguara. To ogromny plus, gdyż za stosunkowo niewielkie pieniądze można mieć auto z dzikim kotem na masce.

Zapewne zagorzali fani marki i tradycjonaliści trochę kręcą nosem, w końcu ich brytyjska firma schodzi do niższych segmentów, ale jeśli wciąż mają pojawiać się limuzyny i sportowe auta coupe, ktoś musi na to zarabiać. Stylistyka modelu prezentuje się dynamicznie i elegancko, linia jest zwarta i muskularna, choć brakuje wielu przetłoczeń. W wersji XE S klient otrzyma 20-calowe koła, niewielki spojler oraz dwie końcówki układu wydechowego.

We wnętrzu jest spokojnie i sportowo, bez udziwnień i ekstrawagancji. Być może niektórzy będą nieco rozczarowani brakiem wielu wstawek np. z drewna lub włókna węglowego - większość to połacie skóry. Producent obiecuje natomiast spory wybór odmian kolorystycznych oraz wersji wykończenia. W wyposażeniu znajdziemy wyświetlacz head-up, system multimedialny z 8-calowym wyświetlaczem, łączność WiFi, kompatybilność ze smartfonem i inne udogodnienia znane z samochodów klasy premium.

W wariancie Jaguar XE S pod maską wyląduje doładowana jednostka benzynowa 3,0 V6 generująca 340 KM oraz moment obrotowy rzędu 450 Nm. Napęd trafi na koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej. Takie połączenie pozwoli przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 sekundy, zaś prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

W bardziej konwencjonalnej wersji modelu Jaguar XE znajdziemy kilka 2-litrowych jednostek do wyboru, ale na chwilę obecną ich specyfikacje nie zostały podane. Mimo to Jaguar twierdzi, że najbardziej oszczędny silnik Diesla zużyje zaledwie 3,7 l/100km.

Tagi: system, bmw, jaguar, morgan plus, renault coupe, łada oka
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Jaguar XE już w produkcji. Konkurent dla BMW Serii 3?

BIDAPANIE / 80.53.95.* / 2015-04-15 08:37
Biere w ciemno panie stać mnie to moge wszystko polska bogaty kraj jak kambodża super sprawa polecam.

Oferty motoryzacyjne