Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie

Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Infolinie ubezpieczycieli - nie wszystkie są tak samo dobre

2015-05-29 14:15

Infolinie ubezpieczycieli - nie wszystkie są tak samo dobre

Infolinie ubezpieczycieli - nie wszystkie są tak samo dobre
Fot. psdesign1/fotolia
Serwis mfind.pl, pod patronatem Rzecznika Ubezpieczonych, postanowił przyjrzeć się temu, z czym styka się praktycznie każdy, kto chce wykupić ubezpieczenie lub zgłosić szkodę. Pod lupę wzięto infolinie, które obecnie bardzo często zastępują wizytę w oddziale lub u agenta. Jest to bowiem rozwiązanie wygodne, a niejednokrotnie pozwala otrzymać lepszą ofertę.

Testujący dzwonił do każdego z ubezpieczycieli dwukrotnie – za pierwszym razem w celu uzyskania informacji o ofercie ubezpieczeń komunikacyjnych i za drugim, aby zgłosić szkodę komunikacyjną. Oceniono głównie czas oczekiwania na połączenie, liczbę „przeklików" (czyli to, ile razy musimy naciskać coś na telefonie w czasie połączenia, aby porozmawiać z konsultantem) i łatwość samego znalezienia kontaktu na stronie www.

Większość połączeń była wykonywana w dniach 17-19 marca 2015 r. w godzinach 16-20. Poniżej zamieszczamy najistotniejsze wyniki testu mfind.pl:

Jak widać na powyższej infografice, znalezienie kontaktu na stronie www w niektórych towarzystwach wcale nie było takie proste. Na szczęście w większości przypadków numer telefonu udawało się uzyskać bez większego problemu. Co ciekawe, z przeprowadzonego testu wynika, że klient więcej czasu czeka na połączenie z infolinią udzielającą informacji o ofercie (nie każdy ubezpieczyciel ją posiada) niż jeśli chce zgłosić szkodę. Na szczęście w obydwu przypadkach czas ten rzadko przekracza 2 minuty.

Z testu mfind.pl przeprowadzonego pod patronatem Rzecznika Ubezpieczonych wynika, że najlepiej wypadły infolinie PZU i Generali. Znalezienie odpowiednich numerów telefonu jest łatwe, a późniejsze oczekiwanie na rozmowę krótkie. Jeśli chodzi o rywalizację na najmniej problemowe zgłoszenie szkody, zwycięzcami okazały się Link4 i TUW Pocztowe.

Jak zatem widać, ubezpieczenia różnią się nie tylko wysokością i pakietami dodatkowych usług, ale również jakością obsługi infolinii. Warto o tym pamiętać, kiedy za jakiś czas będziemy je ponownie wykupować.

Tagi: ubezpieczenia, infolinie, infolinie ubezpieczyciela
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne