Fuel Duel, czyli ciężarówki Mercedesa oszczędniejsze
Do udziału zapraszane są firmy transportowe, pragnące porównać konsumpcję paliwa posiadanych przez siebie samochodów z nowym Actrosem. Klient po zgłoszeniu się do dealera, otrzymuje Mercedesa w wersji Euro VI o możliwie zbliżonej do posiadanego przez siebie pojazdu, po czym wykorzystuje go w swojej firmie w ten sam sposób, jak własne samochody. Dzięki temu porównania są wiarygodne – odbywają się na tych samych trasach, z takim samym ładunkiem i przy udziale tych samych kierowców. Przewidziany okres od dwóch do trzech tygodni testów daje gwarancję, że wynik nie jest przypadkiem.
Kierowcy, przed udziałem w programie, zostają każdorazowo przeszkoleni z jazdy ekonomicznej, a ich styl prowadzenia pojazdu nadzorowany jest przez fabryczny system telematyczny FleetBoard. Dzięki temu każdy Klient biorący udział w teście nie tylko ma okazję przekonać się o przewadze Actrosa w zakresie niskiego zużycia paliwa nad innymi pojazdami użytkowanymi we flocie. Może on również poznać dostępne systemy wspomagające pracę kierowcy oraz w profesjonalny sposób zadbać o doskonalenie ich techniki jazdy.
Zainteresowanie tymi pojedynkami przerosło najśmielsze oczekiwania organizatorów – w ciągu ponad 2 lat przeprowadzono 1121 porównań (w tym niemal 100 w Polsce), a Actrosy pokonały już ponad 5,5 milionów kilometrów. Zgodnie z deklaracjami firm biorących udział w programie, Mercedesy spaliły mniej od konkurencji w ponad 90 proc. przypadków, osiągając średnią oszczędność na poziomie 10,5 proc. względem rywali. Przy tak dużej liczbie testów daje to bardzo obiektywne informacje o potencjale oszczędności nowego Actrosa. Warto przy tym podkreślić, że w zestawieniach statystycznych uwzględniane są wyłącznie wyniki pojazdów konkurencyjnych wyposażonych w silniki Euro V i Euro VI. Actros, który już w poprzedniej generacji zapisał się do Księgi Rekordów Guinessa jako najbardziej oszczędna ciężarówka, po raz kolejny udowodnił, że nie ma sobie równych.