Ferrari 488 Spider oficjalnie odsłonięte
Nowe Ferrari 488 Spider w bardzo dużej mierze bazuje na modelu 458 Spider, który został zaprezentwany w 2011 roku. To istotne z punktu widzenia procedury otwierania dachu.
Oba te auta całkowicie zrywają z tradycją miękkich, brezentowych dachów na rzecz rozwiązania znanego chociażby z modelu Ferrari SA Aperta. Twardy dach po prostu obracany jest na pokrywę silnika, bez żadnego zbędnego składania czy unoszenia. Cały proces trwa dokładnie 14 sekund.
Według Ferrari, zakłady w Maranello nie produkowały jeszcze tak wydajnego pod względem aerodynamicznym auta. Dużo przetłoczeń i wlotów powietrza, z których bardzo pokaźne umieszczono tym razem na tylnych nadkolach. Z tyłu wyraźnie widać dyfuzor wieńczący architekturę aerodynamiki podwozia, na którą Włosi zwrócili ogromną uwagę.
W praktyce, ma być to zauważalne na osiągach auta. Pod pokrywą silnika pracuje jednostka V8 o pojemności 3,9 l, wspierana przez dwie turbosprężarki w układzie twin-turbo. Produkuje ona 670 KM oraz 760 Nm momentu obrotowego, przez co Ferrari 488 Spider przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,0 s i po zaledwie 8,7 s mknie już z prędkością 200 km/h.
Na kompletne informacje oraz więcej zdjęć w innej wersji kolorystycznej musimy poczekać do czasu otwarcia frankurckich hal wystawowych.