Elektryczne autobusy Volvo już jeżdżą w Szwecji
„Zero-emisyjny" pojazd swoją światową premierę będzie mieć podczas zbliżających się targów transportu publicznego w Mediolanie.
Elektryczne Volvo są wyposażone w akumulatory umożliwiając szybkie ładowaniem także przy wykorzystaniu źródeł odnawialnej energii. Takie stacje ładowania zainstalowane zostały już na przystankach końcowych obsługiwanej linii. Zużycie energii w przypadku e-autobusów jest o ok. 80 proc. niższe w porównaniu z autobusami z silnikiem Diesla.
Celem projektantów Volvo było nadanie autobusom nowoczesnego wyglądu i zapewnienie przyjaznej atmosfery w podróży. Umieszczone w pojeździe gniazdka pozwalają pasażerom na ładowanie telefonów komórkowych. W autobusie działa Wi-Fi. Pomimo tego, że autobus ma niespełna 11 m długości (ponad 1m mniej od konwencjonalnego autobusu), może pomieścić do 86 pasażerów. Centralnie umieszczony fotel kierowcy zwiększa pojemność pasażerską pojazdu.
Gama zelektryfikowanych autobusów Volvo Buses obejmuje wcześniej wprowadzoną na rynek hybrydę Volvo 7900 z ponad 2 tys. sprzedanych sztuk oraz elektryczną hybrydę Volvo 7900, wprowadzoną na rynek jesienią 2014 r. Nowy e-autobus jest pojazdem koncepcyjnym. Seryjna produkcja w całości elektrycznych autobusów Volvo zaplanowana jest na 2017 r.
Przejazdy elektrycznych autobusów na trasie w Göteborgu są wynikiem programu „ElectriCity", wspólnego przedsięwzięcia, które zostało podjęte przez stowarzyszenia badawcze, urbanistów oraz planistów z sektora przemysłu w celu rozwoju, zaprezentowania oraz oceny zrównoważonego transportu publicznego następnej generacji. Wśród uczestników znajdują się: Grupa Volvo, Chalmers, Szwedzka Agencja Energii, region Västra Götaland, Västtrafik, Keolis, miasto Göteborg, Göteborg Energi, Park Naukowy Lindholmen oraz Park Naukowy Johanneberg.
W Lublinie też!