Dopłaty do zakupu Toyoty Mirai
Kalifornia dopłaci do 6 500 dolarów kupującym Toyotę Mirai We wrześniu br. na rynek amerykański trafi zasilana wodorowymi ogniwami paliwowymi Toyota Mirai. Władze Stanu Kalifornia do każdego zakupionego egzemplarza dopłacą nabywcy do 6 500 dolarów.
Wysokość dopłaty będzie uzależniona od dochodu kupującego. Ci, którzy zarabiają do 250 000 dolarów rocznie otrzymają 6 500 dolarów wsparcia, zaś dla zamożniejszych przygotowano 5 000 dolarów na zakup ekologicznego samochodu. Toyota Mirai będzie kosztowała w USA 57 500 dolarów lub 499 dolarów w leasingu.
Do tej pory w ramach programu Clean Vehicle Rebate Program władze Kalifornii przyznawały 1 500 dolarów dopłat do hybryd plug-in i 2 500 dolarów do samochodów elektrycznych. Przy nowych regulacjach gospodarstwa domowe o niskich dochodach będą mogły liczyć na dopłaty w wysokości odpowiednio 3 000 dolarów i 4 000 dolarów. Klienci z dochodami powyżej 250 000 dolarów nie będą otrzymywać wsparcia w zakupie tych samochodów. Nowe przepisy uderzą w dużym stopniu w Teslę, której najtańszy model kosztuje 75 000 dolarów, dlatego znajduje nabywców wśród osób zamożnych.
Z badań wynika, że dotychczas dopłaty do zakupu ekologicznych samochodów odbierali przede wszystkim bogaci mieszkańcy stanu. W drugim kwartale 2015 roku 73 proc dopłat trafiło do osób zarabiających powyżej 99 000 dolarów. Jak deklaruje California Air Resources Board, wprowadzane zmiany mają ułatwić zakup niskoemisyjnego samochodu tym mieszkańcom stanu, którym dopłaty są najbardziej potrzebne. Pomoże w tym na pewno także zwiększenie budżetu programu na lata 2015-2016 z 121 milionów dolarów do 163 milionów dolarów.
Toyota Mirai jest sedanem średniej wielkości, napędzanym silnikiem elektrycznym o mocy 154 KM. Jednostka zasilana jest zestawem ogniw paliwowych, które produkują energię w reakcji utleniania wodoru. Jedynym produktem ubocznym jest woda. Dzięki umiejscowieniu większości elementów układu napędowego pod podłogą samochód ma nisko położony środek ciężkości, co zapewnia stabilne prowadzenie. Elektryczny napęd pracuje bardzo cicho, a pełny moment obrotowy jest dostępny od chwili ruszenia. Wodorowa Toyota będzie wyposażona w systemy bezpieczeństwa czynnego: układ zapobiegający zderzeniu wykorzystujący radar (Pre-collision System), układ ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, układ uniemożliwiający niezamierzony start pojazdu w trakcie operowania skrzynią biegów na postoju oraz system wykrywania martwego pola w lusterkach.
Obecnie w Kalifornii działa 8 stacji tankowania wodoru, a 49 stacji jest w budowie. Według wyliczeń potrzeba 85 odpowiednio rozmieszczonych stacji, aby zapewnić kierowcom możliwość dotarcia do jednej z nich w ciągu 6 minut z dowolnego miejsca stanu. Właściciele samochodów na wodór nie będą jednak musieli polegać wyłącznie na publicznych stacjach. Czysty wodór można produkować w przydomowych elektrolizerach, które najkorzystniej jest zasilać energią słoneczną. W Kalifornii słońca nie brakuje, dlatego coraz więcej gospodarstw domowych decyduje się na panele słoneczne. Dostępne są nawet wiaty do parkowania samochodu elektrycznego z dachem pokrytym panelami fotowoltaicznymi.
Re: Dopłaty do zakupu Toyoty Mirai
Re: Dopłaty do zakupu Toyoty Mirai