Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Citroen C1 i Peugeot 108 - maluchy z duszą

2014-05-22 06:20

Citroen C1 i Peugeot 108 - maluchy z duszą

Citroen C1 i Peugeot 108 - maluchy z duszą
Fot. Citroen
Pierwsza generacja - opracowanych i produkowanych wspólnie z Toyotą w czeskim Kolinie - maluchów Citroena i Peugeota furory w motoryzacyjnym świecie nie zrobiła, ale ponad milion sprzedanych egzemplarzy C1 i 107 od 2005 roku sprawiło, że inwestycja się opłaciła i nadszedł najwyższy czas na drugie "rozdanie".

 

Przy produkcji Citroena C1, Peugeota 107 (teraz - 108) i Toyoty Aygo spory udział mają także Polacy. Nie tylko dlatego, że sporo ich pracuje we francusko-japońskiej fabryce położonej w Czechach (zaledwie 1,5 godziny drogi od granicy), ale dlatego, że w zakładach Toyoty w Wałbrzychu powstają silniki i skrzynie biegów, montowane m.in. w tych samochodach.

W przeciwieństwie do maluchów Citroena i Peugeota pierwszej generacji, które od bliźniaczej Toyoty Aygo różniły się jedynie mało istotnymi detalami, nowe - C1 i 108 mają z małą Toyotą wspólną tylko płytę podłogową i miejsce produkcji. Nie tylko z zewnątrz trojaczki koncernów PSA Peugeot Citroen i Toyoty różnią się teraz bardzo mocno, każde z aut ma swój styl dopasowany do wyglądu pozostałych modeli danego producenta.

 

Citroen C1 i Peugeot 108 - oferują spore możliwości indywidualizacji wyglądu
  • fot: Peugeot
  • fot: Citroen
  • fot: Peugeot

 

Tak jak poprzednicy, Citroen C1 i Peugeot 108 będą oferowane w wersji 3- i 5-drzwiowej. Nowością będzie wersja z otwieranym miękkim dachem, u Citroena nazywana C1 Airscape, a w Peugeocie - 108 Top!. Auta mierzą nieco mniej niż 3,5 m długości, ale są szerokie na aż 1,62 m. Dzięki temu są bardzo zwrotne (średnica zawracania wynosi jedynie 9,6 m) i mają wystarczająco przestronne wnętrze.

Wyposażenie nowoczesnych maluchów będzie bardzo up to date, z dużym 7-calowym ekranem dotykowym, kamerą cofania, automatycznie sterowaną klimatyzacją czy wygodnym systemem otwierania auta i uruchamiania silnika bez sięgania po kluczyk.

Do napędu posłużą wyłącznie 3-cylindrowe silniki benzynowe o pojemności 1,0 l i 1,2 l, współpracujące z 5-biegową przekładnią mechaniczną lub z 5-stopniowym automatem. Pierwsze auta trafią do salonów samochodowych jeszcze w tym roku.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Citroen C1 i Peugeot 108 - maluchy z duszą

Wersus / 5.172.247.* / 2014-05-25 17:48
A ja się zastanawiam nad kupnem toyotki aygo.
Co uważacie na ten temat? Potrzebuję takiego malucha do jeżdzenia po mieście. Interesuje mnie ile wam pali??

Oferty motoryzacyjne