Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Citroen wyśle zawieszenie hydropneumatyczne do lamusa?

2015-07-05 11:00

Citroen wyśle zawieszenie hydropneumatyczne do lamusa?

Citroen wyśle zawieszenie hydropneumatyczne do lamusa?
Fot. Citroen
Pierwsze wcielenie Citroena C5 miało zawieszenie hydropneumatyczne montowane seryjnie. Druga odsłona otrzymała już bardziej klasyczny układ jezdny, pozostawiając "hydropneumatykę" w opcji. Wygląda na to, że trzecia generacja całkowicie zerwie z charakterystycznym dla francuskich limuzyn rozwiązaniem.

Najpierw o rezygnacji z zawieszenia hydropneumatycznego poinformowały źródła zbliżone do koncernu PSA Peugeot Citroen. Teraz plany te potwierdziła sama Linda Jackson, dyrektor generalny Citroena. Okazuje się, że powodem pozbycia się nietypowej konstrukcji, która przez lata była synonimem modelu C5, jest technologiczna przestarzałość tego rozwiązania.

Dobra wiadomość jest taka, że Francuzi już szykują nowy, oryginalny pomysł na komfortowe zawieszenie. Póki co nie znamy żadnych szczegółów na ten temat, ale wszystko wskazuje na to, że świeża konstrukcja zadebiutuje w marce DS, która serwuje najbardziej luksusowe i najbardziej ekskluzywne produkty PSA, a w przyszłości ma walczyć z niemiecką śmietanką klasy premium jak równy z równym.

Jeżeli francuski koncern faktycznie wyśle zawieszenie hydropneumatyczne na emeryturę, będzie to koniec pewnej epoki. Bo przypomnijmy, że "hydropneumatyka" zadebiutowała w 1954 roku w tylnej osi modelu Traction Avant, by rok później zawitać w pełnym wymiarze do legendarnego już Citroena DS. Przez lata układ był sukcesywnie udoskonalany, zarówno pod kątem komfortu resorowania, jak i komfortu obsługi.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Citroen wyśle zawieszenie hydropneumatyczne do lamusa?

Wlodek C5 HYDROactive / 89.76.52.* / 2015-07-05 23:05
Do tej pory były dwa rodzaje ludzi: ci co jeżdżą na "resorach" i ci na "poduszkach". Wyewoluował na gatunek trzeci - redaktorzyna prawie "mądrala", który zmiksował hydrauliczne (olejowe) zawieszenie (patent) Citroena z zawieszeniem pneumatycznym stosowanym z równym powodzeniem w Audi, Bentleyu i Ikarusie. :-) Walnąłeś Pan głupa jak Kajetan o Cytrynie. Wstyd.

Re: Citroen wyśle zawieszenie hydropneumatyczne do lamusa?

mnietek / 89.76.52.* / 2015-07-05 22:55
Hydrauliczne ignorancie, hydrauliczne. Pneumatykę to ty masz w rzyci.

Re: Citroen wyśle zawieszenie hydropneumatyczne do lamusa?

tropicieloszolomow / 87.206.241.* / 2015-07-05 22:51
W latach 90tych miałem XM break z systemem hydroactiv, silnik 2100td v12. komfort jazdy nie do opisania.

Re: Citroen wyśle zawieszenie hydropneumatyczne do lamusa?

choyo / 89.71.91.* / 2015-07-05 19:09
"psudo redaktorze" Citroen C5 pierwszej generacji miał montowane seryjnie hydropneumatyczne zawieszenie tylko i wyłącznie dlatego, że akurat w tamtych latach był najwyższym modelem i pakowano do niego bogaty pakiet. Ale kiedy rozpoczęto produkcję C6 to on był klasa premium i C5 wróciło do klasy średniej. A w klasie średniej ta opcja komfortu jest montowana za dopłatą, tak samo jak w mercedesie, bmw, a nawet sharanie wv. Seryjnie zawieszenia aktywne adaptacyjne montuje się w bmw7, mb klasy s, bentleyu, rols-rolsie, range rover itp.

Oferty motoryzacyjne