Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Brytyjskie marki napędzają BMW [WIDEO]

2010-11-05 06:18

Brytyjskie marki napędzają BMW

Brytyjskie marki napędzają BMW
Fot. lorentey/CC/Flickr

Zyski niemieckiej firmy były okazałe dzięki dobrej sprzedaży Rolls-Royce'a i Mini.

BMW wykazał największy w w historii kwartalny zysk brutto - donosi "Daily Telegraph". Mimo obaw o to jak na wynikach koncernu odbije się spowolnienie w gospodarce światowej, największy na świecie producent samochodów luksusowych zanotował 35.6 proc. wzrost przychodów w III kwartale do poziomu 15,9 mld euro.

Zysk przed opodatkowaniem osiągnął poziom 1,36 mld euro. W analogicznym okresie roku ubiegłego BMW miało 126 mln euro zysku.

Nowe BMW X3. Zobacz test Auto Channel:

Amerykanie znów pokochali duże samochody

Brytyjski dziennik przypomina, że dobre wyniki BMW to zasługa znaczącej poprawy koniunktury - mimo wygaśnięcia rządowych programów dopłat - w USA. Ale lepsza sprzedaż notowana jest też w Azji.

Wyraźnie widać to na przykładzie Chin, gdzie sprzedaż aut merak BMW urosła aż o 96 proc. do poziomu 132 tys. sztuk.

Kluczową Rolę w sukcesie firmy poza Europą odegrały Mini i Rolls-Royce. Konsumentów w krajach Dalekiego Wschodu przyciągają historie marek i ich prestiżowy status. Sprzedaż Rolls-Royce między sierpniem a wrześniem była niemal cztery razy większa niż przed rokiem. Sprzedaż Mini poszła w górę o 3,8 proc. do poziomu 161,7 tysięcy.

Czytaj w Money.pl
Volkswagen i BMW w ogromnym dołku
Zyski tych koncernów w 2009 roku spadły odpowiednio o 80 i 36 procent.
(MM)
Tagi: sprzedaż, chiny, motoryzacja, bmw, rolls royce, mini
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne