Brytyjskie marki napędzają BMW
Zyski niemieckiej firmy były okazałe dzięki dobrej sprzedaży Rolls-Royce'a i Mini.
Zysk przed opodatkowaniem osiągnął poziom 1,36 mld euro. W analogicznym okresie roku ubiegłego BMW miało 126 mln euro zysku.
Nowe BMW X3. Zobacz test Auto Channel:
Amerykanie znów pokochali duże samochody
Brytyjski dziennik przypomina, że dobre wyniki BMW to zasługa znaczącej poprawy koniunktury - mimo wygaśnięcia rządowych programów dopłat - w USA. Ale lepsza sprzedaż notowana jest też w Azji.
Wyraźnie widać to na przykładzie Chin, gdzie sprzedaż aut merak BMW urosła aż o 96 proc. do poziomu 132 tys. sztuk.
Kluczową Rolę w sukcesie firmy poza Europą odegrały Mini i Rolls-Royce. Konsumentów w krajach Dalekiego Wschodu przyciągają historie marek i ich prestiżowy status. Sprzedaż Rolls-Royce między sierpniem a wrześniem była niemal cztery razy większa niż przed rokiem. Sprzedaż Mini poszła w górę o 3,8 proc. do poziomu 161,7 tysięcy.
Czytaj w Money.pl | |
Volkswagen i BMW w ogromnym dołku Zyski tych koncernów w 2009 roku spadły odpowiednio o 80 i 36 procent. |