Autobusy spod Poznania podbijają Szwecję
- W większości będą to autobusy napędzane biogazem. Tak dobra sprzedaż nie jest przypadkowa, pomimo wielu wyjątkowo niesprawiedliwych opinii, jakie pojawiły się w prasie szwedzkiej - powiedział Mateusz Figaszewski, rzecznik Solaris Bus&Coach.
Te niesprawiedliwe opinie to echo konfliktu szwedzkiego związku zawodowego kierowców z firmą Busslink, która zakupiła w 2009 roku 28 Solarisów dla komunikacji miejskiej w Sztokholmie. Na skutek skarg związkowców, m.in. na niewygodne siedzenia, w marcu 2010 roku polskie autobusy zostały wycofane z ulic Sztokholmu.
Teraz, po kilku miesiącach przerwy, polski tabor znów jeździ w stolicy Szwecji. Powrót autobusów umożliwiły zmiany m.in. rodzaju pedału hamulca oraz kilkunastu innych funkcjonalności głównie w obszarze kabiny kierowcy, które wprowadził producent. Jak podkreśla rzecznik firmy, zrobiono to dla dobrych relacji z klientem, choć uwagi dotyczyły już wcześniej ustalonych i zaakceptowanych rozwiązań technicznych.
Firma Solaris Bus&Coach pracuje obecnie nad realizacją kolejnych zamówień dla szwedzkich przewoźników. Największy kontrakt, 103 Solarisy Urbino 15 oraz 12 Solarisów Urbino 12 w wersji niskowejściowej, złożyła firma Veolia z regionu Skania.
Wszystkie pojazdy będą przystosowane do wykorzystywania biogazu jako źródła energii. Polskiej firmie udało się też zdobyć zamówienie na dostarczenie 58 autobusów napędzanych gazem ziemnym do Goeteborga.
Czytaj w Money.pl | |
Państwo chce się pozbyć 60 PKS-ów Resort chce przyspieszyć prywatyzację i komunalizację przedsiębiorstw. |
VOLVO
Re: Autobusy spod Poznania podbijają Szwecję
niech ci bedzie:P
Kto właściwie ma Solarisa?
mozna co....:)
Jak jest gejem to gdzie sobie to dildo wkłada?