Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Audi TT oraz TT S debiutują na rynku w Niemczech

2014-09-06 16:00

Audi TT oraz TT S debiutują na rynku w Niemczech

Audi TT oraz TT S debiutują na rynku w Niemczech
Nowe Audi TT oraz TTS zadebiutują na rynku już jesienią tego roku, więc oczekiwanie na następcę dobiega końca. Co prawda już od dawna wiemy o obu modelach dość dużo, ale dopiero teraz szczęśliwcy mogą pójść do salonów i złożyć rezerwację. Na chwilę obecną tylko w Niemczech.


Cena startuje od poziomu 35 tysięcy euro, zaś dostawy pierwszych modeli zaplanowane są na jesień. Dokładna data niestety nie jest znana, ale znane są dokładne parametry obu modeli. Zacznijmy może od stylistyki, która zdaniem wielu miłośników kontynuuje tradycyjne założenia pierwszej generacji, ale w o wiele ładniejszej i bardziej dynamicznej formie.

Nikt, kto zobaczy to auto na ulicy nie będzie miał problemów z rozpoznaniem, że jest to Audi TT. Z przodu mamy nowe światła wykonane w technologii LED (opcjonalne), nowy grill z ostrymi kątami oraz wyprofilowaną maskę, która przypomina nieco tę, zastosowaną w modelu R8. Na uwagę zasługują również muskularne nadkola.

Z tyłu mamy spojler, który wysuwa się automatycznie po przekroczeniu prędkości 120 km/h. Co ciekawe, nowe Audi TT jest o 20 mm krótsze od poprzednika, co jest dość nietypowe w dzisiejszych czasach. Długość modelu to 4180 mm, szerokość to 1832 mm zaś wysokość 1353 mm. Nowość bazuje na platformie MQB i waży 1230 kilogramów. Pojemność bagażnika to 305 litrów.

Jeśli chodzi o jednostki napędowe, w ofercie pojawią się (przynajmniej na początku) trzy silniki - dwa benzynowe oraz jeden Diesla. Oczywiście najciekawsze będą czterocylindrowe i turbodoładowane propozycje 2.0 TFSI. Podstawowy wariant na początku będzie miał 230 KM oraz 370 Nm momentu obrotowego, co przełoży się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6 sekund (5,3 ze skrzynią S tronic) i prędkość maksymalną 250 km/h.

Mocniejsza wersja zaoferuje 310 KM oraz 380 Nm - z tym silnikiem będzie parowany model TTS. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 4,7 sekundy. Dla oszczędnych przygotowano model z silnikiem 2.0 TDI o mocy 184 KM z momentem obrotowym na poziomie 380 Nm. W tym przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 7,2 sekundy, zaś prędkość maksymalna 235 km/h.

Tagi: euro, auto, audi
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne