Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Audi R8 w trzech smakach debiutuje w Genewie

2015-03-04 12:00

Audi R8 w trzech smakach debiutuje w Genewie

Audi R8 w trzech smakach debiutuje w Genewie

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami oraz niedawną prezentacją w sieci, Audi R8 w trzech odmianach - konwencjonalnej, Plus oraz e-tron. Bez zbędnego owijania w bawełnę sprawdźmy o czym mowa.


Już wielokrotnie omawialiśmy stylistykę nowego Audi R8, sporo opinii pojawiało się także w komentarzach. Jedno jest pewne - jednym nowość się podoba, inni kręcą nosem twierdząc, że R8 straciło swój styl. Najlepiej, jeśli ocenicie to sami, tymczasem zajmiemy się tym, co pojawi się pod przeszkloną pokrywą silnika. A będzie to jednostka 5.2 FSI V10 o mocy 540 KM z momentem obrotowym 540 Nm w modelu bazowym.

Odmiana Plus dostanie większy zastrzyk mocy - 610 KM oraz 560 Nm momentu obrotowego. Jeśli chodzi o osiągi, słabszy model przyspieszy od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy osiągając prędkość maksymalną 320 km/h. Wariant Plus na sprint do 100 km/h potrzebuje 3,2 sekundy zaś prędkość maksymalna to 330 km/h. A jak wygląda spalanie? To nie powinno interesować potencjalnego klienta bo wiadomo, że nie jest to auto dla oszczędnych. Z drugiej strony jednak, spalanie jest na bardzo dobrym poziomie.

Zdaniem producenta średnie spalanie w słabszym modelu to 11,8 l/100km, natomiast wersja Plus potrzebuje około 12,4 litrów paliwa na przejechanie 100 km. Napęd przekazywany jest na koła za pośrednictwem zmodyfikowanej i poprawionej skrzyni 7-biegowej S tronic z trzema trybami pracy automatycznej oraz jednym trybem pracy manualnej. Oczywiście moc trafia na wszystkie koła za pośrednictwem systemu quattro.

Warto wspomnieć o modelu Audi R8 e-tron, który do napędu wykorzystuje układ elektryczny o łącznej mocy 462 KM z momentem obrotowym na poziomie aż 920 Nm. Zasięg tego modelu to 450 km, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,9 sekundy, zaś prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. A jak wyglądają ceny?

Sprzedaż powinna ruszyć już latem tego roku. Cena Audi R8 startuje od poziomu 165 tysięcy euro, zaś Audi R8 Plus kosztuje co najmniej 187 400 euro. Odmiana R8 e-tron nie posiada jeszcze oficjalnego cennika.

Tagi: euro, auto, audi, morgan plus, chevrolet sprint
Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne