Money.plMotoryzacjaWiadomościAktualności

Audi A4 i A4 Avant oficjalnie zaprezentowane

2015-06-29 10:30

Audi A4 i A4 Avant oficjalnie zaprezentowane

Audi A4 i A4 Avant oficjalnie zaprezentowane
Fot. Materiały prasowe Audi
Po niemieckich producentach nie spodziewajmy się rewolucji. Tyczy się to w szczególności Grupy Volkswagena, która dba o zadowolenie klientów przeprowadzając umiejętne zmiany. Słowo klucz to "ewolucja" i tyczy się ono również nowego Audi A4.

Po niekończącej się historii ze zdjęciami szpiegowskimi i licznymi przeciekami Audi wreszcie pokazało nowe Audi A4 w wersji Sedan oraz Kombi (Avant). Być może niezagłębieni w temacie nie poznają wielu różnic, ale zdaniem producenta zmiany są liczne i chodzi nie tylko o wygląd, ale przede wszystkim aspekty techniczne. Zacznijmy jednak od stylistyki.

Jeśli przyjrzymy się bliżej, to dojdziemy do wniosku, że nowe Audi A4 prezentuje nieco ostrzejsze i bardziej zdecydowane linie. W przedniej części zastosowano szerszy grill, który swoją drogą zaczyna nabierać rekordowych rozmiarów rodem z Lexusa. Oprócz tego mamy nowe światła z przodu, oczywiście wykonane w technologii LED.

Linia boczna to nieco niżej poprowadzony dach, nadający autu dynamizmu, jak również nieco bardziej uwydatnione nadkola. Z tyłu mamy tradycyjne już dla Audi lampy wykonane w technologii LED oraz niewielkie przetłoczenie pełniące rolę subtelnego spojlera na klapie bagażnika w wersji Sedan. Odmiana Kombi posiada montowaną na klapie niewielką lotkę.

Audi A4 Sedan mierzy 4,73 m długości, 1,84 m szerokości oraz 1,43 m wysokości. Rozstaw osi to teraz 2,82 m i jest to o 12 mm więcej niż u poprzednika. Co prawda auto nieco urosło, ale ogólna waga zmalała o około 120 kilogramów, dzięki czemu podstawowy model z silnikiem 1.4 TFSI waży 1320 kilogramów. Bagażnik w modelu Avant ma pojemność 505 litrów, zaś po złożeniu kanapy (40:20:40) pojemność wzrasta do 1510 litrów.

We wnętrzu również jest więcej miejsca, szczególnie na nogi dzięki zwiększonemu rozstawowi osi. Kierowca i pasażer z przodu dostaną zupełnie przeprojektowane fotele z regulacją elektryczną. Zagłówek można regulować nie tylko w pionie, ale i w poziomie. Wewnętrzne oświetlenie ambientowe ma aż 30 kolorów, zaś w opcji można znaleźć ekran o przekątnej 12,3 cala. Z tyłu można zamontować dwa ekrany o przekątnej 10,1 cala, jest również system audio Bang & Olufsen.

Pod maską pojawi się paleta 4- i 6-cylindrowych silników. Będzie to 1.4 TFSI o mocy 150 KM z momentem obrotowym 250 Nm, 2.0 TFSI o mocy 190 KM i momentem obrotowym 320 Nm lub 252 KM z momentem obrotowym 370 Nm. Będzie również silnik 2.0 TDI o mocy 150 KM z 320 Nm momentu obrotowego lub 190 KM z momentem obrotowym 400 Nm. Na szczycie znajduje się jednostka 3.0 TDI generująca 218 KM oraz 400 NM lub 272 KM oraz 600 Nm.

W późniejszym terminie pojawi się także odmiana Audi A4 g-tron z układem napędowym bazującym na silniku 2.0 TFSI o mocy 170 KM z momentem obrotowym 270 Nm. Silnik ten może pracować na skompresowanym gazie CNG. Na samym gazie auto jest w stanie przejechać ok. 500 kilometrów, zaś na benzynie dodatkowe 450 km. Sprzedaż obu wersji nadwoziowych powinna ruszyć jesienią tego roku.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Oferty motoryzacyjne