Alfa Romeo Giulia - znamy ceny
Nim jednak przejdziemy do cennika, przypomnijmy sobie najważniejsze fakty dotyczące Alfy Romeo Giulii. Nad stylistyką auta nie trzeba się chyba specjalnie rozwodzić. Chyba tylko zatwardziały i lekko niedowidzący przeciwnik włoskiej motoryzacji będzie oponował, gdy o Giulii będzie się mówiło, jako o jednym z najładniejszych współczesnych sedanów. Również nad wnętrzem najnowszego modelu Alfy jej projektanci poświęcili sporo czasu i również tu efekty są więcej niż udane. Dobrej jakości materiały, kształt zegarów czy deski rozdzielczej - na te elementy z pewnością każdy, kto będzie miał przyjemność zasiąść w kabinie Giulii, zwróci swoją uwagę.
Do wyboru będą cztery wersje silnikowe. Fani diesle otrzymają 2,2-litrową jednostkę z rodziny Multijet II w dwóch wariantach mocy - 150 i 180 KM, z maksymalnym momentem obrotowym równym 380 (1500 obr/min) i 450 Nm (1750 obr/min) odpowiednio. Napęd na koła tylnej osi będzie trafiał za pośrednictwem 6-biegowej manualnej przekładni bądź opcjonalnie 8-stopniowego automatu. Z ręczną skrzynią na pokładzie słabsza odmiana wysokoprężnej Giulii osiągnie prędkość 100 km/h po 8,4 s, zaś mocniejsza w czasie o 0,2 s krótszym. W obu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Średnie spalanie ma się wahać w przedziale od 4,2 do 5,3 l/100 km.
Podstawowym silnikiem benzynowym będzie dwulitrowa, doładowana jednostka o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 330 Nm, dostępnym od 1750 obr/min. Ta wersja silnikowa współpracować będzie wyłącznie z przekładnią automatyczną.
Z pewnością jednak najwięcej pożądania wzbudzać będzie topowa odmiana Quadrifoglio z podwójnie doładowanym silnikiem V6 o pojemności 2,9 l. Jednostka ta generuje moc 510 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm (2500 obr/min). Z takim silnikiem Alfa Romeo Giulia będzie w stanie osiągnąć pierwszą setkę na prędkościomierzu już po 3,9 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 307 km/h. Według oficjalnych pomiarów średnie spalanie będzie wynosić 8,5 l/100 km.
Giulia będzie oferowana w czterech wersjach wyposażeniowych - Giulia, Super, Veloce i Quadrifoglio, przy czym ta ostatnia jest naturalnie zarezerwowana wyłącznie dla najmocniejszego silnika, zaś Veloce dla wersji z napędem na cztery koła, która pojawi się na rynku pod koniec roku i będzie oferowana zarówno w wariancie benzynowym, jak i wysokoprężnym.
Cennik Alfy Romeo Giulia zaczyna się od kwoty 139.000 zł za słabszą odmianę wysokoprężną z manualną przekładnią, zaś wersja z automatem kosztuje 10 tys. zł więcej. Nie znamy niestety jeszcze ceny podstawowej "benzyny" (ogłoszona ma zostać na początku czerwca), za to topowa odmiana kosztować będzie 359 tys. zł.