wp.pl
wp.pl
Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie

Money.plMotoryzacjaTesty aut

Honda Civic Tourer Sport 1.8 i-VTEC – TEST. strona 3 z 5

2015-02-18 12:35:00

Honda Civic Tourer Sport 1.8 i-VTEC – TEST

3/5

Jeździ się nią naprawdę przyjemnie

I choć wspomaganie układu kierowniczego jest tylko dobre, to praca każdego podzespołu jest optymalna. Ważną rolę odgrywa tu również zawieszenie, którego zestrojenie zasługuje na brawa. Mimo sporych kół, Hondą podróżuje się bardzo komfortowo, a poszczególne nierówności nawierzchni są wybierane cicho i skutecznie. Nawet przy dużych dziurach w jezdni do naszych uszu nie dobiegają niepokojące odgłosy dobijania, a auto nie podskakuje nerwowo. Wiem, że to wyświechtany frazes, ale nastawy zawieszenia Civica są udanym kompromisem pomiędzy sportem a komfortem. Kierowca dość dokładnie czuje auto i nawierzchnię po której jedzie, a jednocześnie nie musi rezygnować z komfortowego resorowania.

Tworzywa sztuczne użyte do wykończenia przedziału pasażerskiego japońskiego kompaktu są wysokiej jakości, a ich montaż i spasowanie nie budzą żadnych zastrzeżeń. Mimo niskiej temperatury otoczenia, nawet przy jeździe po nierównościach, w kabinie nic nie trzeszczało i nie stukało. Na pochwałę zasługuje też audio, które gra naprawdę przyjemnie.

Testowany egzemplarz to ciekawa wersja wyposażenia - Sport wzbogacona o pakiet dodatkowych systemów bezpieczeństwa. Co prawda nie mamy tu np. ksenonów, skórzanej tapicerki czy nawigacji satelitarnej, ale nie znaczy to wcale, że jest biednie.

W standardzie poziomu wyposażenia SPORT dostaniemy m.in. 6 poduszek powietrznych, ABS z EBD i BA. Jest też VSC czyli stabilizacja toru jazdy i HSA - system wspomagania ruszania na wzniesieniu. To tyle jeśli chodzi o bezpieczeństwo, a co z komfortem jazdy? Na pokładzie testowanego Civica znalazły się m.in. skórzana kierownica i gałka zmiany biegów, funkcja ECON, kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, tempomat z ogranicznikiem prędkości, przednie wycieraczki z czujnikiem deszczu, a także automatyczne światła z czujnikiem zmroku. Warto też wspomnieć o również standardowej kamerze cofania, pełnej "elektryce" szyb i lusterek, czy 6-głośnikowym systemie audio CD/mp3 ze złączem USB i Bluetoothem.

Interesującym dodatkiem jest pakiet systemów bezpieczeństwa ADAS I, który do wersji Sport można obecnie nabyć za 3800 złotych. W jego skład wchodzą:

  • - system aktywnego hamowania w ruchu miejskim,
  • -system ostrzegania przed kolizją,
  • - system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu,
  • - system rozpoznawania znaków drogowych,
  • - system automatycznych świateł drogowych,
  • - system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach,
  • - system ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania.

Trzeba przyznać, że za tę kwotę to atrakcyjna opcja.

Pochwal się na swojej stronie,
że czytasz Money.pl
Czytam Money.pl

Re: Honda Civic Tourer Sport 1.8 i-VTEC – TEST

gejs / 91.241.5.* / 2015-02-20 12:36
szit jakich mało

Oferty motoryzacyjne