Na skróty

Money.pl Motoryzacja MG TF Oceny dla modelu TF

Ocena MG TF 1.8 136KM

2   3   4   5  

Ocena dotyczy

MG TF
Silnik:1.8 136KM
Rocznik: 2003
Przebieg: 89000 km

Autor

Janusz
Dodał: 2012-10-10

Średnia ocena

(4.38)
  • Wyciszenie

    Czegos takiego jak \"wyciszenie\" tu nie ma - byloby to sprzeczne z koncepcjä lekkiego roadstera z silnikiem centralnym.
  • Widoczność

    Auto zbudowano na grupie podlogowej Lotusa Elise, dla zwiekszenia sztywnosci karoserii w ksztalcie zaznaczonej wanny, wiec posladki zalogi znajdujä sie ok. 20 cm nad poziomem asfaltu - silä rzeczy oczy ma sie nieco wyzej niz klamki otaczajäcych aut, wiec nie ma co sie rozglädac...
  • Silnik (kultura pracy, elastyczność)

    Silnik ulokowany centralnie - zaraz za oparciem siedzenia, dla poprawy wentylacji i chlodzenia w ciasnym przedziale silnikowym bez niepotrzebnych mat wytlumiajäcych- komunikuje kierowcy bezposrednio swöj naströj. Kontrola plynu chlodzenia i oleju raz na tydzien - to wazne, bo jak kazdy silnik centralny pracuje w utrudnionych warunkach termicznych.
  • Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

    Miejsca jest malo, przy wsiadaniu ma sie wrazenie, ze to auto \"wciäga\" sie na siebie jak rekawiczke. Widze to jako zalete, bo przy tych szybkosciach po luku jakie tu sä mozliwe jest lepiej gdy sila odsrodkowa nie znajduje zbyt wielu mozliwosci gry cialami zalogi.
  • Niezawodność (poważne usterki)

    Jedna wieksza naprawa - sprzeglo, kompletna wymiana - koszt wszystkich czesci ca. 850 zl. No cöz - poprzednimi samochodami osiägalem do 320.000 km na pierwszym sprzegle, ale tutaj nie wiadomo ile czucia w stopie mieli moi poprzednicy.

    Zgłoszone usterki:

    - Przeniesienie napędu: Wymiana sprzegla
  • Całokształt

    Niecodzienne auto z charakterem i fantastycznymi wlasnosciami jezdnymi. Urok retro w poläczeniu z nowoczesnä koncepcjä.
  • Skrzynia biegów

    Bez zarzutu, dobrze zestopniowana, krötkie drogi, jak trzeba to na drugim do 100 km/h
  • Układ jezdny

    Jeden z glöwnych atutöw tego modelu. Dzieki centralnym umieszczeniu ciezkich czesci (silnik i skrzynia biegöw) niemal bez efektu bezwladnosci mas przy jezdzie po zakretach. Dlatego zrezygnowano z elektronicznych systemöw stabilizacyjnych,przy calkowicie neutralnym zachowaniu w jezdzie po luku szybkosc jest ograniczona tylko przez antycypacje sytuacji przed maskä i jakosc muskulatury karku kierowcy.
  • Ergonomia

    Auto zbudowano w tradycji klasycznych malych angielskich roadsteröw z glöwnym naciskiem na prostote i plynnosc obslugi. Wszystko jest ergonomicznie bez zarzutu, w czasie lotu po zakretach obsluga czysto intuicyjna. Konstrukcja lekkiego dachu tekstylnego genialnie prosta, obsluga manualna (zadnych psujäcych sie silniköw i dzwigni).
  • Wentylacja i ogrzewanie

    Bardzo skuteczna, bez zarzutu. Niektörzy marudzä, ze kompresor klimatyzacji ulokowany jest niewygodnie w tunelu na nogi pasazera - ale to z powodu optymalnego rozlozenia mas samochodu.
  • Ekonomiczność

    Koszta? Zuzycie paliwa przez tak lekkie auto (1100 kg) nie jest zadnä kwestiä. Wazne: Znalezienie warsztatu w przeszlosci autoryzowanego przez Rover/MG , nowe, firmowe czesci niedrogie, juz raczej godziny pracy mechanika - bo obsluga silnika centralnego z powodu trudnego dostepu trwa nieco dluzej.

    Raport spalania

    Minimalne średnie spalanie (l/100km):
    7 l/100km
    Maksymalne średnie spalanie (l/100km):
    9 l/100km
  • Stosunek jakość/cena

    Nie do pobicia. Osmiolatek z 80.000 km w klasycznym zestawie english racing green, jasno-bezowä skörä,kierownicä i deskä rozdzielczä w drewnie i w kolorze zielonym stonowanym pokryciem dachu tekstylnego za... 23000zl
  • Niezawodność (drobiazgi)

    Kupilem to auto jako osmiolatka z czterema wlascicielami przede mnä - w ciägu roku uzytkowania przeze mnie nie bylo zadnych drobnych usterek.
  • Co najbardziej Cię zaskoczyło pozytywnie w tym aucie ?
    - Zawieszenie: Wiedzialem juz wczesniej, ze auta z silnikiem centralnym to szczegölny gatunek, ten MG zaskoczyl mnie jednak tym ze jego obszar zachowan krytycznych jest w otwartym ruchu drogowym praktycznie nie do osiägniecia.
2   3   4   5  
Wiadomości Auto-Moto
  • Kuba Molęda chętnie zamknąłby się... w garażu

    Uczestnik 2. edycji programu "Twoja twarz brzmi

  • Te samochody wzbudziły zachwyt publiki i gwiazd

    Tak było na odbywającym się właśnie Salonie

  • Bryan Adams zalicytuje swoje auto. Na co wyda pieniądze?

    Okazja dla fanów kanadyjskiego gitarzysty i

Partner serwisu

MG TF
MG TF , 2003
12900 PLN
MG TF
MG TF , 2004
18000 PLN
MG TF
MG TF , 2003
18900 PLN