Na skróty

Money.pl Motoryzacja Dodge Caliber Oceny dla modelu Caliber

Ocena Dodge Caliber 1.8 i 16V 140KM

Ocena dotyczy

Dodge Caliber
Silnik:1.8 i 16V 140KM
Rocznik: 2008
Przebieg: 24000 km

Autor

Kierowca Bombowca
Dodał: 2011-11-24

Średnia ocena

(3.62)
  • Widoczność

    Ocena średnia bo przód ok ale tylko przednia szyba, w zakretach juz gorzej ponieważ przednie słupki lewy i prawy zabierają sporo widoczności. Słabo widac też koniec przodu autka np. przy parkowaniu, ze względu an spadek ostry maski (kwestia wyczucia). Rewelacją sa boczne lusterkan - duży pzreświt. Porażką jest tylnia szyba a lusterko wsteczne to tylko gadżet bo i tak przez niego nic nie widać. Widoczność tylu na cofaniu przez tylnią szybę - zapomnij! Ucz sie na boczne lusterka.
  • Wentylacja i ogrzewanie

    To juz znają wszyscy uzytkownicy tego cuda Minusy - szybko parujące szyby, glównie przednia. Plusy- na szczeście autko szybko łapie wysoką temp silnika, szybko się ogrzewa w środku,a jest to przydatne przy LPG wówczas nawet zostawiajac autko na zimnie wchodze po godzince i szybko chwuta ustawioną ok 35stC temp i załącza sekwencję.
  • Wyciszenie

    Pisałem juz przy kulturze pracy silnika. Przy malych prędkosciach w miare ok, a powyżej 100km/h to już masakra.
  • Ekonomiczność

    Nie wiem co inni mają za wersje (że pali im po 6-7beny na 100km) bo mój to ma apetyt na benzynke jak skacowany na wodę z rana. Dodam, że nie wariuje an drodze i jadę raczej spokojnie. -miasto 13-15 l/100km, - trasa 10 l/100km, - cykl mieszany 11 l/100km

    Raport spalania

    Minimalne średnie spalanie (l/100km):
    5 l/100km
    Maksymalne średnie spalanie (l/100km):
    5 l/100km
  • Niezawodność (poważne usterki)

    - naprawa skrzyni po 10 tyś km,

    Zgłoszone usterki:

    - Układ hamulcowy: Nie jest za precyzyjny. szybko się grzeje
    - Zawieszenie: Nie jest to jeep choc stajnia ta sama. dość sztywny. odczuwalne nierównosci drogi
    - Układ elektryczny: Prowadzenie szyb potrafi być kaprysne podnoszac je z różną prędkoscią. wymaina żarówek przód to paranoja
  • Całokształt

    Całokształt dobrze (patrz sląbe punkty autka), Rewelacją jest linia nadwozia, wyróżniająca sie w tłumie
  • Silnik (kultura pracy, elastyczność)

    Na autostradzie powyżej 130km/h auto wyje. Zależy to też zapewnie od jakości opon i ich typu. Ja testowałem na letnich Continental. Jeżeli chcesz posłuchac radia musisz dać prawie na max volume bo ryk silnika zaglusza wszystko. Elastyczność średnia ponieważ na normalnej drodze przy ruszaniu np z 2jki musisz umiejętnie wduszac pedały bo CI zgaśnie. Jest to bez waątpienia spowodowane masą tego małego czolgu 1380kg bez załadunku.
  • Skrzynia biegów

    Występuje usterka, awaria na elementach ciernych kół zębatych w skrzyni. Trzeci bieg wymieniony po hmm 10tyś (to już jakaś kpina). Przełożenia długie, a szkoda (choć sportowego zacięcia ten czołg nie ma).
  • Układ jezdny

    Szalu nie robi, pomimo wysokiego profilu opon i w miarę wysokiemu zawieszeniu już gdzieś prztytarłem o podwozie. ponadto dziury naszych pięknych polskich dróg zbiera tak sobie. Przy prędkosciach ok 80km/h i średnio wielbłądziej drodze (koleiny) auto zachowuje się jakby koń na spręzynie jaki widzialem ost. na placu zabaw dla dzieci. Wygina sie to w lewo to w prawo, a brak w moim przypadku ESP nie pozwala zbytnio poszaleć.
  • Ergonomia

    Wszystko gra i buczy z wyjatkiem jednej rzeczy ktora mnie osobiście non stop irytuje. Jest nią przełącznik światel awaryjnych i cypel przelącznika stanu licznika, temp. - pierwszy, światła awaryjne, wduszam zawsze przypadkowo jadac i kręcąc temperaturą i nawiewem, - drugi, cypelek kompa, muszę stac na światłach by go poprzelączac, w pzreciwnym razie się do niego nie dostanę (albo trudno przez gimnastykę)
  • Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

    Przód ok, tyl w miare ok choc panel an napoje tyl zabiera miejsce pod nogi srodkowego pasazera. Kufer - nie wierzcie że jest spory.Przy zapakowaniu 4 kól i wymianie na zimowe musisz to logistycznie dobrze przemyśleć jadac do stacji nawet samemu. Ja mam w miejscu zapasówki jeszcze butlę LPG Statko 50l i podłoga po wypoziomowaniu butli 10cm wyższa, a przez to przestrzeni też znacznie mniej. Za to dużo klamotów pod podłogę obok butli teraz sie pomiesci.
  • Stosunek jakość/cena

    Tu nie jest źle, ceny części jak u konkurencji, a ich dostępność z opisów i weryfikacji sklepów w sieci jest niezła.
  • Niezawodność (drobiazgi)

    - błąd przepustnicy przy 24 tyś.
  • Co najbardziej Cię zaskoczyło pozytywnie w tym aucie ?
    - Karoseria: Linia nadwozia. prostota obslugi
Wiadomości Auto-Moto
  • Światowy Dzień bez Samochodu. Co z korkami?

  • Nowe Audi A7 Sportback - luksus nie na każdą kieszeń

    Odmłodzona wersja tego pięciodrzwiowego samochodu

  • Kobiety za kierownicą. Jeżdżą lepiej niż mężczyźni?

    Odwieczny problem, kto jest lepszym kierowcą -

Partner serwisu

Ceny nowego
Dodge Caliber
od 19691 do 89900