Na skróty

Money.pl Motoryzacja Peugeot 308 Oceny dla modelu 308

Ocena Peugeot 308 1.6 HDi 90KM

Ocena dotyczy

Peugeot 308
Silnik:1.6 HDi 90KM
Rocznik: 2008
Przebieg: 66000 km

Autor

Qbha
Dodał: 2010-04-21

Średnia ocena

(3.77)
  • Układ jezdny

    Moim zdaniem w tej kategorii jest to kompletna katastrofa. Najsłabszy samochód w swojej klasie. Auto jest strasznie podsterowne. Na każdym zakręcie wychyla się na zewnątrz łuku. W połączeniu z wręcz beznadziejnym – kluchowatym układem kierowniczym strach jeździć na łukach przy większych prędkościach. Nie znam samochodów gdzie przy prędkości 130-140km/h można wykonywać delikatne ruchy kierownicy bez przełożenia na tor jazdy. Przestarzała konstrukcja tylnego zawieszenia do kolejna wada tego samochodu. Najgorzej auto jeździ po zaśnieżonych i mokrych drogach. W Zimie strach jeździć, stres przy każdym manewrze wyprzedzania oraz przy przejazdach przez śnieżne grudy. Ślizga się jak szalony. Na długich prostych wyprzedzały mnie Fiaty Panda i inne małe mydelniczki. Auto jest nieposłuszne na wybojach i nie trzyma toru jazdy. Pod tym kątem auto przegrywa z kretesem z Fordem Focusem i z najnowszą Mazdą 3. Zawieszenie to kolejna wada auta, tył nie słucha przodu. Przednie zawieszenie fatalnie sprawdza się zakrętach, przy hamowaniu nurkuje jak szczupak. Komfort jazdy skończył się po przekroczeniu 40000. Aktualnie (po 65 000) zawieszenie tłucze na wybojach, dobija tył. Samochód jest na potęgę niewygodny przy dużych prędkościach, trzęsie na wybojach i jest bardzo nerwowe. Kolejną wadą tego modelu jest reakcja na słabo wyzwane przednie koła. Bardzo łatwo to sprawdzić. Wystarczy przyhamować przy dużej prędkości i możemy sprawdzić jak reaguje kierownica. Drgania jak w starym złomie. W poprzednim modelu 307 nie spotkałem się z taką sytuacją. W tym modelu jest to natrętne, proszę sprawdzić inne opinie użytkowników. Ewidentnie ten samochód nie lubi wysokich prędkości.
  • Niezawodność (poważne usterki)

    Jedna poważna usterka czujnika ciśnienia paliwa. Auto nagle straciło moc, silnik zgasł w momencie rozpoczęcia manewru wyprzedzania ciężarówki (przy podróży w nocy przy deszczowej pogodzie). Podróż zakończył się lawecie. Zachowanie serwisu poniżej oczekiwań. Nie otrzymałem auta zastępczego. Samochód przetrzymany 5 dni w serwisie. Wymiana oczywiście w ramach gwarancjii.
  • Całokształt

    To dobre auto dla mało wymagających. Dobrze się sprawdzi przy małej eksploatacji jako dojazd do pracy, jednorazowy wypad na urlop/wakacje. Jest to samochód bardzo przestrzenny o bardzo ciekawej stylistyce. Wykonanie wewnątrz na przyzwoitym poziomie, materiały naprawdę dobrej jakości, dużo lepsze niżeli w Fordach. Dużo miękkich, materiałowych wstawek, wygodne fotele przednie z dobrym trzymaniem w bocznym. Samochody są bardzo dobrze wyposażone nawet przy podstawowych wersjach. Przestrzenny bagażnik nawet w wersji hatchback. Do tego ponadprzeciętna ekonomiczność. Spalanie na rewelacyjnym (niskim) poziomie. Kolejnym atutem tego samochodu są ceny w salonach. Podejrzewam, że jest to jeden z najtańszych diesli dostępnych na rynku. Mi najbardziej w tym samochodzie nie podoba się układ zawieszenia oraz układ kierowniczy. Są to dwa najbardziej niedopracowane elementy tego samochodu. Układ kierowniczy był słaby od zawsze, ale fakt zużycia zawieszenia po 65000 km mówi jasno jak delikatny jest to zestaw. Z początku auto było naprawdę miękkie i komfortowe. Teraz zrobiło się niewygodne, sztywne i hałaśliwe. Ta „sztywność” jest bardzo złudna ponieważ samochód bardzo źle zachowuje się na drodze (prosta i zakręty). Auto nie trzyma się drogi jak sztywny mało komfortowy spartański Fucus. Absolutnie nie ma porównania do nowej Mazdy 3. Gdybym teraz zastanawiał się nad kupnem nowego samochodu (Diesel) bardzo poważnie podszedłbym do nowego Fiata Brawo. Cóż, zakup to kwestia ustępstw i dostrojenia do własnych preferencji.
  • Silnik (kultura pracy, elastyczność)

    Bardzo dobry silnik ale przy większym obciążeniu brakuje jednak tych 20 KM. Kulturę pracy silnika oceniam bardzo wysoko, silnik nie klekocze jak inne konstrukcje. Dynamika na bardzo dobrym poziomie. Auto dobrze się sprawdza przy manewrach wyprzedzania. Kolejnym atutem jest znakomita ekonomiczność tego silnika ale o tym później.
  • Skrzynia biegów

    Skrzynia biegów jest dobra, nie jest to zapewne wzór precyzji ze względu na duże skoki lewarka ale nie ma problemów z wrzucaniem biegów. Mechanizm jest dokładny, nigdy nie miałem żadnych problemów z zmianą biegów. W Fokusach skrzynia jest szybsza ale potrafi zahaczyć np. przy wrzucaniu biegu wstecznego.
  • Widoczność

    Widoczność bardzo dobra, słupki niewiele przeszkadzają, do tyłu widoczność jest bardzo dobra. Układ lusterek blisko kierowcy to głupkowaty pomysł. Oświetlenie beznadziejne (światła mijania), przy tak dużych lampach z przodu powinien „świecić” znacznie dalej.
  • Ergonomia

    Wygodna pozycja za kierownicą, dostęp do wszystkich schowków, szeroka kieszeń w drzwiach, fatalne uchwyty na napój między siedzeniami. Nie policzę ile razy zalałem sokiem złącze zapalniczki. Uchwyty trzymają tylko małe kubki kawy. Bardzo wygodne fotele przednie.
  • Wentylacja i ogrzewanie

    Grzeje i chłodzi raczej w normalny sposób. Mam manualną klimatyzację, zakres kontroli jest wystarczający. Przy nawiewie w zimie na stopy paruje cały samochód.
  • Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

    Przestrzeń w tym samochodzie to bardzo mocny atut. Auto jest wyjątkowo szerokie. Z przodu miejsca dla kierowcy nie brakuje, z tyłu również jest całkiem wygodnie. Szerokie drzwi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie. Do tego pojemny bagażnik.
  • Wyciszenie

    Silnik wyciszony bardzo dobrze, wewnątrz nie słychać że to diesel. Szum powietrza słyszalny dopiero powyżej 120 km/h. Raczej w normie.
  • Stosunek jakość/cena

    To jeden z kluczowych argumentów tego samochodu.
  • Niezawodność (drobiazgi)

    Po 1,5 roku użytkowania niewiele usterek. Materiały eksploatacyjne (żarówki, płyny) to rzecz normalna. Raz poprawiana zbieżności ze względu na drgania kierownicy. Ta sama przypadłość (drgania kierownicy) pojawiła się po zmianie klocków. To świadczy o jakości wykorzystanej technologii
  • Ekonomiczność

    Przy jeździe trasa/miasto – 80/20% spalanie na poziomie 5l/100 km. Przy spokojnej jeździe schodzi swobodnie do poziomu 4-4,5l. Zasięg po zatankowaniu do pełna – 1100km! W Zimie przy największych mrozach spalanie wzrosło zaledwie do 5,7l/100km. Niebywałe!

    Raport spalania

    Minimalne średnie spalanie (l/100km):
    5 l/100km
    Maksymalne średnie spalanie (l/100km):
    5 l/100km
Wiadomości Auto-Moto
  • Kochasz stare samochody? Znajdziesz je w Muzeum Skody

    Można w nim podziwiać stare modele samochodów i

  • Legenda toru automobilem okrąży świat

    Heidi Hetzer wyruszyła w zaplanowaną na dwa lata

  • Galliano zapowiada wielki powrót. Świat mody mu wybaczy?

    W 2011 roku Galliano został zwolniony z funkcji

Partner serwisu

Ceny nowego
Peugeot 308
od 44600 do 127600